Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@17:31:16 GMT

شخم زمستانه حدود ۴۰ درصد از اراضی کشاورزی رضوانشهر

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۱۴۱۵۴

شخم زمستانه حدود ۴۰ درصد از اراضی کشاورزی رضوانشهر

 جعفر صفری در جلسه شورای جامع عمرانی این شهرستان  با محوریت کارگروه ویژه پیشگیری و جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز، شورای کشاورزی، شورای مسکن، ساماندهی صدور سند مالکیت روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و کارگروه  طرح GNAF در محل فرمانداری این شهرستان  خواستار پیگیری مشکلات مردمی و پاسخ به مراجعان و پاسخگویی به  استعلام ها در اسرع وقت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وی با تاکید بر لزوم جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز گفت: با تخلفات ساختمانی و ساخت و سازهای غیرقانونی در شهرستان باید با جدیت برخورد شود تا در آینده با مشکلات اساسی در این خصوص مواجه نشویم.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری رضوانشهر گفت: با توجه به شروع فصل کشاورزی، بخشداران و دهیاران، اداره جهاد کشاورزی و آبیاری این شهرستان نسبت به اطلاع رسانی به کشاورزان در خصوص شخم زمستانه اقدام نمایند.

 وی بیان کرد: رضوانشهر و پره سر دارای بیش از ۳۰ سردهنه کشاورزی منتهی از رودخانه های این مناطق است و تاکنون ۳۸ درصد از این تعداد ترمیم و بازسازی شده  که این میزان سردهنه باز سازی شده قادر است ۵۰ درصد از شالیزارهای شهرستان را تحت پوشش آبی قرار دهد و برای ترمیم سردهنه های باقیمانده نیز باید تلاش شود.

 صفری افزود: رضوانشهر و پره سر با دارا بودن بیش از ۱۰ هزار هکتار زمین زیر کشت برنج و ۱۲ هزار خانوار بهره بردار، سالانه بیش از ۴۴ هزار تن انواع شلتوک تولید می کند که تا امروز حدود ۴۰ درصد از این اراضی شخم زمستانه شده است.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری رضوانشهر، با توجه به سنتی بودن سر دهنه های کشاورزی، بر بازسازی و  لایروبی آنها تأکید و تصریح کرد : بازدید و تست موتورها و تجهیزات و پمپ های آب چاه های  کشاورزی را در دستور کار خود داشته باشید تا در مواقع اضطرار مورد استفاده قرار گیرند.

وی همچنین بر پیگیری و رفع مشکلات مسکن محرومین شهرستان توسط دستگاه های اجرایی ذیربط تاکید و اضافه کرد: در صدور سند روستایی تسریع شود و مسئولان ادارات شهرستان برای حل مشکل مردم تعامل بیشتری داشته باشند.

 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری رضوانشهردر همین راستا بیان کرد: از ابتدای سالجاری تا کنون از سوی بنیاد مسکن رضوانشهر، به میزان ۱۶۵ فقره سند مالکیت روستایی صادر شده است و پیش بینی می شود این آمار تا پایان سال به ۲۰۰ فقره افزایش یابد.

 شهرستان رضوانشهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت، ۲ بخش به نام های مرکزی و پره سر و ۱۲۰ روستا در ۷۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

برچسب‌ها پره سر رضوانشهر توسعه روستایی اراضی کشاورزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پره سر رضوانشهر توسعه روستایی پره سر رضوانشهر توسعه روستایی اراضی کشاورزی اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۴۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ

دادستان عمومی و انقلاب ساوجبلاغ ضمن اعلام مقابله با تغییر کاربری به وسعت ۵۹ هکتار، از قلع و قمع ۶۸ مورد دیوارکشی خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، حمید غلامی با اعلام اینکه با ورود به موقع از تغییر کاربری 59 هکتار در این حوزه قضایی پیشگیری شده است گفت: در پی گزارش جهاد کشاورزی شهرستان در خصوص اقدام به ساخت و ساز غیرمجاز در چندار و روستاهای «ولیان» و «شنده»، اقدامات قانونی برای مقابله با قصد تغییر کاربری غیرمجاز سوداگردان آغاز شد.

دادستان عمومی و انقلاب ساوجبلاغ وسعت و ارزش اراضی کشاورزی که از تغییر کاربری آن پیشگیری شد را 59 هکتار و معادل 2300 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: در این عملیات در مورد 68 قطعه که شامل دیوارکشی به تعداد 68 مورد، بناهای غیر مجاز ویلایی در حال ساخت به تعداد 3 مورد، دپوی مصالح ساختمانی 16 مورد و استخر 2 مورد، قانون به اجرا درآمد.

مقابله با تغییر کاربری 12870 هکتار اراضی کشاورزی البرز مقابله با تغییر کاربری 65 هکتار ‌اراضی کشاورزی در کرج‌

وی با اعلام اینکه شخصا در این اعمال تبصره 2 ماده قانون حفظ کاربری اراضی زراعی حضور داشته است از تلاش و مساعی شهردار بخش کوهسار، عوامل پلیس پیشگیری شهرستان ساوجبلاغ ، نماینده فرمانداری شهرستان ساوجبلاغ، رئیس و عوامل کلانتری چندار، عوامل یگان امداد، نمایندگان دستگاه‌های خدمات‌رسان ادارات گاز، برق ،آب و نماینده مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان تقدیر کرد.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • کشت مکانیزه ۷۵ درصد از اراضی شالیزاری شفت
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در سطح استان کرمانشاه
  • رهاسازی حق آبه کشاورزان سلماس از سد اول خرداد
  • رفع تصرف ۱۲۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رضوانشهر
  • رفع تصرف اراضی ملی در رضوانشهر
  • تشدید برخورد با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • ۷۶ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر سنددار شده است
  • مقابله با حفر چاه های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می شود
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • پیشگیری از تغییر کاربری ۵۹ هکتار اراضی کشاورزی ساوجبلاغ