Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-06@21:32:33 GMT

پرطرفدارترین نام‌های ایرانی در 5سال

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۱۴۶۲۹

انتخاب نام از جمله موضوعاتی است که برای اکثر خانواده‌های ایرانی اهمیت دارد و آن‌ها دوست دارند تا نام مناسبی را برای فرزندانشان انتخاب کنند. ناطقان: هنگامی که نوزادی متولد می‌شود، پدر و مادر مدت زیادی درباره انتخاب نام برای فرزندشان فکر می‌کنند، تا نامی برگزیده و مناسب برای آن‌ها انتخاب کنند.

همه می‌دانیم که انتخاب نام برای فرزند، شخصیت فردی و اجتماعی کودک را در بر می‌گیرد، یکی از موارد مهمی که در انتخاب نام باید مورد توجه قرار گیرد، معنی و اصالت اسم است، نامی که از سوی خانواده انتخاب می‌شود باید اصالت داشته باشد، عده‌ای از خانواده‌ها معتقدند که نامی که برای فرزند انتخاب می‌شود باید ایرانی باشد و عده‌ای معتقدند معنی اسم مهم است و ایرانی و خارجی بودن آن اهمیتی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به نظر شما نامی که برای فرزند انتخاب می‌شود باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟ و شما طرفدار نام ایرانی هستید یا خارجی؟ زیباترین نامی که معنای زیبایی داشته باشد از نظر شما چیست؟

پیامبر اکرم (ص) هم مؤمنان را به نامگذاری نیکوی فرزندانشان سفارش کرده‌اند و فرموده‌اند: نخستین چیزی که هر کس از شما به فرزندش پیشکش می‌کند نام نیکو است. در ۵ سال گذشته اسامی مختلفی به صورت مقطعی مورد استقبال والدین قرار گرفت، اما در این مدت برخی اسامی همیشه محبوب بوده اند.

بر اساس آمار منتشر شده از سوی سازمان ثبت احوال کشور در ۵ سال اخیر نام فاطمه همواره رتبه اول در فراوانی نام‌های برگزیده شده برای دختران را داشته است، همچنین امیرعلی نیز دارای بیشترین فراوانی در نام‌های برگزیده شده برای پسران در سال‌های اخیر بوده است.

فاطمه، زهرا، نازنین زهرا، یسنا، زینب، ریحانه، فاطمه‌زهرا، باران، رها، ثنا، مریم، نرگس، آوا، النا، بهار، ستایش، عسل، سارا، الینا، مهدیس، آیدا، سوگند، ملیکا، نازنین، معصومه، آتنا و اسما، در لیست فراوان‌ترین نام‌های برگزیده برای دختران طبق آمار در ۵ سال اخیر بوده است.

همچنین فراوان‌ترین نام‌های برگزیده برای پسران در این ۵ سال امیرحسین، امیرعلی، ابوالفضل، علیرضا، مهدی، علی، محمدرضا، حسین، رضا، محمدمهدی، امیررضا، امیرمحمد، محمدامین، عرفان، سجاد، نیما، حمیدرضا، سینا، امید، دانیال، امیرمهدی، متین، امیر، مصطفی، هادی، احسان، امین، مبین، پارسا، علی‌اصغر، ایلیا، شایان، آرمین، آرش، امیرعباس و یوسف بوده است.

همچنین نام‌های برگزیده و پرطرفدار برای دختران و پسران در سال ۹۹ شامل، فاطمه، زهرا، حلما، آوا، مرسانا، رستا، بهار، یسنا و همتا در میان دختران بوده است، در پسران نیز نام‌های محمد، امیرعلیف امیرحسین، حسین، ابوالفضل، آراد، سامیار، آریا و امیرعباس از نام‌های پر مخاطب بوده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: پرطرفدارترین ، نام های ایرانی ، خانواده ها

منبع: ناطقان

کلیدواژه: پرطرفدارترین نام های ایرانی خانواده ها نام های برگزیده انتخاب نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۴۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«آلاء» برگزیده مونودرام تونس شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایش «آلاء» به نویسندگی و کارگردانی محمد کاظم تبار،  پیش از این در چهاردمین جشنواره بین المللی دائجون کره جنوبی، چهل و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، تئاتر شهر و همچنین سالن اصلی تالار مولوی به روی صحنه رفته بود، رتبه‌ی دوم بخش نقاد «منتقدین» جشنواره بین‌المللی مونودراما تونس را از آن خود کرد.

جشنواره مونودراما تونس در این دوره با محوریت مقاومت و صلح در حالی برگزار شد که ۱۶ کشور دنیا در آن حضور داشتند و در نهایت نمایش «آلاء» رتبه‌ی دوم بخش نقاد «منتقدین» را کسب کرد.
گفتنی است این بخش از جشنواره برگزیده‌هایی مجزا در کارگردانی، بازیگری، نویسندگی و... نداشت و لوح تقدیر و نشان ویژه خود را به بهترین آثار برای کامل‌ترین نمایش به لحاظ فنی، طراحی، بازیگری، متن، میزانسن و طراحی صحنه اهدا کرد.

از دیگر عوامل نمایش می‌توان از: صدا: فرهاد قائمیان، محمدرضا آزادفرد، طراح صدا و موسیقی: علی خاتمی، مدیر تولید: حامد گودرزی، دستیار تولید: محسن صفری، طراح نور: حسین نادری، دستیار کارگردان: محمد قیاسی، علیرضا افیونی، مبین آریا، مشاور طراحی صحنه: سینا ییلاق بیگی منشی صحنه: رضوان مقدسی، طراح پوستر و بروشور: رامین رستمی، مشاور رسانه: ناصر ارباب، مربی اریال یوگا: سپیده صمد پور، طراح حرکت: امیر آقاجان و طراح لباس: سمیه پسندیده خواه نام‌برد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شرایط جدید خرید پژوپارس برای ثبت نامی‌های سامانه یکپارچه
  • شرایط جدید خرید پژوپارس برای ثبت نامی‌ها
  • شرایط جدید خرید پژوپارس برای ثبت نامی های سامانه یکپارچه
  • اسامی ۱۶ گروه برگزیده دومین جشنواره ملی سرود کانون اعلام شد
  • برگزیده بنیاد نخبگان کرمان، کارگر نمونه کشور
  • افتتاح نمایشگاه عکس وعده صادق در کوهدشت
  • «آلاء» برگزیده مونودرام تونس شد
  • عناوین برگزیده روزنامه‌های صبح امروز
  • شرکت ملاردشیر، به عنوان تولید کننده برتر استان البرز برگزیده شد
  • عضو هیئت علمی دانشگاه بوعلی سینا به عنوان جوان برتر همدان انتخاب شد