Web Analytics Made Easy - Statcounter

گودرزوند چگینی از کاهش ۴۰ هزار میلیاردی وابستگی بودجه به صندوق توسعه ملی خبر داد و گفت: هشت میلیارد دلار با نرخ چهار هزار و ۲۰۰ تومانی برای تامین کالاهای اساسی در بودجه اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «مهرداد گودرزوند چگینی» شامگاه (پنج‌شنبه، 14 اسفند) در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه باران از افزایش چهار برابری توزیع قیر رایگان در سال آینده خبر داد و اظهار داشت: چهار میلیون بشکه قیر رایگان در بودجه در نظر گرفته شده که بین روستاها، شهرها و دستگاه‌های ذیربط توزیع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده مردم رودبار در مجلس از توجه به سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در اصلاحیه بودجه‌ای که توسط دولت به مجلس ارائه شد سخن گفت و عنوان کرد: منابع عمومی بودجه 10 میلیون و 58 هزار و 639 میلیارد و 272 میلیون ریال است که از این مقدار حدود 950 هزار میلیارد درآمدهای اختصاصی محسوب می‌شود.

 

گودرزوند چگینی بحث بیشتر نمایندگان را روی قضیه درآمدهای بودجه اعلام کرد و با بیان اینکه وابستگی کمتر به نفت و تکیه بر درآمدهای مالیاتی از جمله تاکیدات مجلس بوده است تصریح کرد: یکی از دلایلی هم که بودجه برگشت خورده بود این بود چه چقدر از این درآمدها باید سهم صندوق توسعه ملی باشد.

 

وی با تاکید بر اینکه دولت در اصلاحیه لایحه واریز 20 درصد درآمدهای حاصل از فروش نفت به ازای فروش هر یک میلیون بشکه نفت و واریز 38 درصد به صندوق توسعه ملی در صورت فروش بیشتر از این مقدار را درج کرده است افزود: سررسیدهای بدهی‌های دولت هم بایستی از همان محل 20 درصد فروش نفت تهاتر شود.

 

نماینده مردم رودبار در مجلس کاهش 40 هزار میلیاردی وابستگی بودجه به منابع صندوق توسعه ملی را از ویژگی‌های خوب مهم‌ترین سند مالی کشور اعلام کرد و گفت: درآمدهای مالیاتی بودجه 1400 نیز 50 هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کردند و میزان آن از 317 هزار میلیارد تومانی که دولت پیش‌بینی کرده بود به 366 هزار و 900 میلیارد تومان افزایش یافت.

 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه سهم نفت هم در بودجه سال آینده 199 هزار میلیارد تومان تعیین شده است اذعان کرد: بودجه و اقتصاد کشورمان 70 سال است که به شدت به نفت و فروش آن وابسته است و ما نمی‌توانیم به یکباره از این حالت خارج شویم و معتقدیم این قضیه شعار نیست و مبتنی بر واقعیت‌ها است.

 

عضو کمیسیون تلفیق مجلس با بیان اینکه درآمدها و هزینه‌های بودجه 1400 تا جایی که امکان داشت توسط دولت و مجلس واقعی و عملیاتی شده است عنوان کرد: 150 هزار میلیارد تومان هم برای توجه به بازنشستگان تامین اجتماعی، کشوری و لشکری، رتبه‌بندی فرهنگیان، همسان‌سازی حقوق و دستمزد بازنشستگان و مواردی از این دست در بودجه اختصاص دادیم.

 

گودرزوند چگینی از سال 1400 خبر داد و عنوان کرد: ما در بودجه سیاست‌های انضباطی بسیار مهمی را قائل شدیم و برای هزار و 500 هزار میلیارد تومانی که مربوط به بودجه شرکت‌ها است در بند ح تبصره 2 حدود 10 بند انضباطی را برای شرکت‌های دولتی تعیین کردیم.

 

وی با بیان اینکه خانوارها و مشترکانی که الگوی مصرف انرژی اعم از آب، برق و گاز را رعایت کنند از پرداخت معاف می‌شوند اذعان کرد: با تلاش کمیسیون تلفیق مجلس و تعامل دولت اعتبارات عمرانی ما از 104 هزار میلیارد تومان در سال 1400 به 109 هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

 

نماینده مردم رودبار در مجلس با تاکید بر اینکه امسال یک میلیون بشکه قیر به صورت رایگان در اختیار دستگاه‌هایی مانند بنیاد مسکن، شهرداری‌ها، مدارس، حوزه‌های شهری و روستایی قرار داده شد ابراز داشت: برای سال آینده هم اعطای چهار میلیون بشکه قیر در بودجه مصوب کردیم که انصافا این افزایش چهار برابری با پیگیری‌های جدی نماینده صومعه‌سرا در مجلس محقق شد.

 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس جلوگیری از ایجاد نارضایتی بین مردم، شهروندان و دستگاه‌هایی مثل شهرداری را به علت وضعیت بد آسفالت خیابان‌ها و کوچه‌ها خواستار شد و گفت: از معاون عمرانی استاندار گیلان می‌خواهم که توجه بیشتری به عملکرد شهرداری‌ها داشته باشد زیرا اکثر اوقات شهرداری‌ها عمدا کار مردم را انجام نمی‌دهند.


عضو کمیسیون تلفیق مجلس با تاکید بر اینکه اگر سهمیه قیر رایگان توسط هر منطقه، حوزه، دستگاه و یا شهرداری‌ها جذب نشود سهمیه به خارج استان انتقال داده می‌شود عنوان کرد: خواهشم این است که شهرداران، رؤسای شوراهای شهر و روستا و فرمانداران این موضوع را پیگیری کنند تا بخشی از نارضایتی‌هایی که در بخش آسفالت وجود دارد کم شود.

 

گودرزوند چگینی از بستن تمام زمینه‌های ایجاد فساد و رانت در قضیه تحویل قیر رایگان با ابتکار مجلس خبر داد و اظهار داشت: ما برای آسفالت 28 کیلومتر در حوزه روستایی شهرستان رودبار اعتبار تخصیص داده‌ایم و در بحث راه و نقاط رانشی هم چند نقطه را شناسایی کردیم تا مشکل آن حل شود.

 

وی کمک‌ها و حمایت‌های بیمه‌ای برای درمان ناباروری و ترویج فرزندآوری توسط صدا و سیما را از جمله سیاست‌های مجلس برای بهبود شاخص‌های جمعیتی کشور اعلام کرد و افزود: امیدواریم با فرهنگ‌سازی و افزایش حمایت‌های بودجه‌ای در سال آینده و در سال‌های آتی بتوانیم برای ازدیاد نسل جمعیت کشورمان قدم‌های خوبی برداریم.

 

عضو کمیسیون تلفیق مجلس با اشاره به اینکه روند ساخت سد دیورش در سال 93 شروع شده و قاعدتا باید در سال 96 به پایان می‌رسید از طولانی شدن روند اجرای آن انتقاد کرد و یادآور شد: سد آیت‌الله بهجت در شهرستان رودبار واقع شده اما حتی آب شرب روستاهای اطراف سد در منطقه هم از داشتن این نعمت بی‌بهره مانده‌اند که دور از عدالت است.

 

گودرزوند چگینی وابستگی 88 درصد اقتصاد شهرستان رودبار به محصول زیتون را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: بنده دو بار در بحث زیتون رودبار با وزیر جهاد کشاورزی صحبت و رایزنی داشتم از طرفی در بودجه هم تسهیلات خوبی مانند نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاه‌ها، بازسازی و نوسازی قنوات و سردهنه‌ها را برای بخش کشاورزی در نظر گرفتیم.

 

وی از اختصاص 100 میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار و نوین خبر داد و خاطرنشان کرد: برای اجرای عملیات آبخیزداری و آبخون‌داری هم 100 میلیون یورو از صندوق توسعه ملی اختصاص دادیم و برای طرح‌های آبرسانی روستایی و عشایری هم همین مقدار را در بودجه سال آینده اختصاص دادیم.

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: قیر رایگان کالاهای اساسی اختصاص بودجه کمیسیون تلفیق مجلس هزار میلیارد تومان صندوق توسعه ملی گودرزوند چگینی میلیون بشکه عضو کمیسیون شهرداری ها قیر رایگان سال آینده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۴۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۴۵ هزار هکتار زمین به طرح نهضت ملی مسکن در کشور

به گزارش جام جم آنلاین،تقی رضایی در همایش تخصصی منطقه‌ای پایش برنامه‌های اجرایی سازمان ملی زمین و مسکن که در شیراز برگزار شد افزود: علاوه بر این، حدود ۱۳ هزار هکتار زمین نیز برای ایجاد شهرک‌های جدید در کشور مکان یابی شده که مجموع این زمین‌ها عدد بسیار قابل توجه است.
وی ادامه داد: یکی از روش های تامین زمین از طریق توافقات است که با توجه به اهمیت موضوع ضمن کوشش همکاران در تحقق این امر باید در سلامت کار دقت شود تادر آینده با چالش و مشکل مواجه نشویم.
معاون املاک و حقوقی سازمان ملی زمین و مسکن گفت: در بحث تامین زمین، طی دهه‌های گذشته شاهد یک عقب ماندگی در کشور بوده‌ایم اما در ۲ سال گذشته توانستیم میزان قابل توجهی زمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تامین کنیم.
رضایی افزود: در استان فارس در بحث تامین زمین به ویژه در آنجا که با کمبود مواجه بوده‌ایم در قالب توافقات و تغییر و تحول اراضی اقدامات خوبی انجام شده و این اقدامات باید ادامه داشته باشد.
وی، انتقال تجارب موفق استان‌ها به یکدیگر، پایش برنامه اجرایی ادارات کل راه و شهرسازی و پیگیری برنامه اجرایی آنها و همچنین پیگیری تامین زمین در قالب نهضت ملی مسکن و سیاست‌های تبیینی دولت خدمتگزار و مقام عالی وزارت راه و شهرسازی را از جمله اهداف برگزاری همایش تخصصی منطقه‌ای پایش برنامه‌های اجرایی سازمان ملی زمین و مسکن برشمرد.

دیگر خبرها

  • اختصاص ۱۰ همت برای کادر درمان در بودجه ۱۴۰۳
  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت به کادر درمان
  • آمریکا: کمک مالی به کی‌یف برای پرداخت حقوق بازنشستگی نیست
  • اختصاص 800 میلیارد تومان به پروژه های محلات کم برخوردار در بودجه سال جاری
  • اختصاص ۱۲۲ میلیارد تومان بودجه برای تجهیز ناوگان شهرداری
  • اختصاص ۴۵ هزار هکتار زمین به طرح نهضت ملی مسکن در کشور
  • اعلام لیست کالاهای اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی
  • چین اولین مقصد صادرات کالاهای ایرانی/ باید بازار چین را بشناسیم
  • وزیر کشاورزی: کالاهای مورد نیاز مردم تأمین شده است
  • لیست کالاهای اساسی مشمول واردات با ارز ترجیحی اعلام شد