Web Analytics Made Easy - Statcounter

بانک دولتی اسبربانک روسیه اعلام کرد که بیماری همه گیر ناشی از ویروس کرونا باعث افزایش تقاضا برای طلا، نقره و سایر فلزات گرانبها در پایتخت این کشور شده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، بانک دولتی اسبربانک روسیه اعلام کرد که بیماری همه گیر ناشی از ویروس کرونا باعث افزایش تقاضا برای طلا، نقره و سایر فلزات گرانبها در پایتخت این کشور شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

این بانک با استناد به داده های خود گفت، فقط در مسکو سال گذشته 8 هزار و 879 شمش فلزات گرانبهای مختلف با وزن کلی 1.162 تن فروخته شده است.

بر اساس این گزارش، ارزش فلزات گرانبهای خریداری شده بیش از 1.975 میلیارد روبل (حدود 26.761 میلیون دلار) بود که 2.5 برابر بیشتر از سرمایه گذاری های انجام شده روی فلزات گرانبها پیش از شیوع کرونا در سال 2019 محسوب می شود.

بیشتر این بودجه روی شمش طلا سرمایه گذاری شد. به گفته اسبربانک، اهالی مسکو بیش از 6000 شمش خریداری کردند که وزن آنها 389 کیلوگرم به ارزش 1.89 میلیارد روبل (25.61 میلیون دلار) است.

با سرمایه گذاری روی 2400 شمش نقره با وزن کلی 759 کیلوگرم و در مجموع 51.3 میلیون روبل (بیش از 695،600 دلار) نقره دومین فلز محبوب بود. پلاتین و پالادیوم به ترتیب 36.4 میلیون روبل (493500 دلار) و 1.1 میلیون روبل (14900 دلار) سرمایه جذب کردند.

ذخایر ارز و طلای روسیه به مرز 600 میلیارد دلار رسیداقتصاد روسیه احتمالاً امسال 4.5 درصد کوچک می‌شود

در عین حال، تقاضا برای سکه های طلا و نقره در سال 2020 نسبت به سال قبل از آن سه برابر شده است. اسپربانک بیش از 205917 سکه سرمایه گذاری و یادبود به وزن 2.5 تن و ارزش حدود 6.5 میلیارد روبل (بیش از 88 میلیون دلار) به فروش رسانده است. سکه های طلا و نقره به نام "سنت جورج پیروز" بیشترین محبوبیت را در بین مردم مسکو به دست آورد.

بر اساس گزارش اسبربانک، افزایش سواد مالی در بین روس ها و همچنین تمایل به پس انداز و تقویت دارایی های خود، تقاضا برای فلزات گرانبها را در این کشور افزایش داده است.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا اخبار روسیه ویروس کرونا اخبار روسیه فلزات گرانبها سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۵۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدودف خواستار مصادره دارایی‌های شهروندان کشور‌های غیردوست شد

معاون رئیس شورای امنیت ملی روسیه با انتقاد از تصویب لایحه‌ای در مجلس سنای آمریکا که به دولت این کشور اجازه می‌دهد تا دارایی‌های روسیه را برای کمک به اوکراین مصادره کند، در کانال تلگرامی خود نوشت: پاسخ مسکو به این اقدام واشنگتن سخت خواهد بود.

مدودف خواستار اعمال تغییرات خاصی در قانون مدنی روسیه و تصویب قوانین جدیدی شد که بر اساس آن، امکان مصادره دارایی‌های شهروندان کشور‌های غیردوست فراهم شود.

به گفته وی، بر اساس قوانین جدید باید به دولت روسیه این اختیار داده شود که نه تنها حقوق شهروندان کشور‌های غیردوست را در این کشور محدود کند، بلکه در واقع اموال آنها را نیز مصادره کند.

به نوشته خبرگزاری تاس، اتحادیه اروپا، کانادا، ایالات متحده و ژاپن ۳۰۰ میلیارد دلار از دارایی‌های روسیه را پس از آغاز عملیات نظامی ویژه مسکو در اوکراین مسدود کردند که حدود ۵ تا ۶ میلیارد دلار از دارایی‌های مسدود شده روسیه در نزد بانک‌های آمریکایی است.

در ۲۴ آوریل (۵ اردیبهشت)، سنای ایالات متحده مجموعه‌ای از لوایح مربوط به کمک نظامی به اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان را تصویب کرد که یکی از این لوایح به واشنگتن اجازه می‌دهد تا دارایی‌های روسیه را برای کمک به اوکراین مصادره کند.

قانون موسوم به REPO که قانونگذاران واشنگتن آن را به تازگی همراه با بسته کمک نظامی ۶۱ میلیارد دلاری برای اوکراین تصویب کردند، به جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده اجازه داد تا وجوه روسیه که در بانک‌های آمریکایی نگهداری می‌شد را مصادره کرده و به کی‌یف تحویل دهد.

بیش از ۶ میلیارد دلار از ۳۰۰ میلیارد دلار دارایی مسدود شده روسیه در بانک‌های ایالات متحده است. سناتور آمریکایی رند پل که نسبت به این پیشنهاد بدبین است، اوایل سال جاری هشدار داد که این اقدام، آغاز یک جنگ اقتصادی خواهد بود.

مقام‌های چندین کشور غربی به ویژه ایالات متحده و بریتانیا، بر مصادره کامل دارایی‌های روسیه با وجود نگرانی‌های گسترده مبنی بر اینکه این امر مبنای قانونی ندارد، اصرار دارند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد 
  • جزئیات مهم از افزایش سرمایه سنگین نماد‌های بورسی
  • ۴ دلیل ریزش قیمت‌ها در بازار ارز و سکه و نقره داغ شدن خریداران
  • مدودف خواستار مصادره دارایی‌های شهروندان کشور‌های غیردوست شد
  • پیش‌بینی قیمت طلا/ نگاه سرمایه‌گذاران به فلز زرد
  • گردش مالی اوراسیا از مرز ۸.۷ میلیارد دلار عبور کرد
  • توقیف دارایی‌های روسیه دلارزدایی را تسریع می‌کند
  • «مشوق‌های مالیاتی هدفمند سرمایه گذاری» گامی مهم درجهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • روسیه به کانادا هشدار داد