Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@18:03:34 GMT

اکثر نواحي به جز جنوب کشور باراني است

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۱۵۶۴۶

اکثر نواحي به جز جنوب کشور باراني است

خبرگزاری آریا- کارشناس سازمان هواشناسی گفت: امروز همچنان بارش را بر روی اکثر نواحی کشور به جنوب جنوب شاهد خواهیم بود.
به گزارش خبرگزاری آریا، امیر سرکرده درخصوص وضعیت آب و هوای کشور افزود: امروز بارش برف در آذربایجان شرقی، غربی، اردبیل و کردستان را شاهد خواهیم بود و در استان‌های کرمانشاه، ایلام، خوزستان، شمال بوشهر و شمال فارس شاهد رگبار و رعد و برق هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: در چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد بارش باران خواهد بود و در نواحی سردسیر این استان‌ها شاهد برف خواهیم بود.
آقای سرکرده افزود: در استان اصفهان، مرکزی، همدان، قم، دامنه‌های جنوبی البرز از جمله تهران، قزوین، زنجان و سمنان شاهد بارش باران و در ارتفاعات این بارش به صورت برف خواهد بود.
وی گفت: در لرستان نیز شاهد برف و باران خواهیم بود و در سواحل دریای خزر نیز بارش باران همچنان ادامه دارد. در خراسان شمالی، جنوبی و رضوی از بعدازظهر هموطنان باید منتظر بارش باشند.
کارشناس سازمان هواشناسی افزود: پیش بینی وزش تندباد موقت تا 90 کیلومتر در ساعت پدیده غالب دو روز آینده در نواحی شرقی و مرکزی خواهیم بود.
آقای سرکرده گفت: امروز باتوجه به بارش شاهد کاهش چند درجه دمای هوا خواهیم بود، اما از فردا در سواحل دریای خزر و اردبیل شاهد افزایش دما از 8 درجه تا 12 درجه خواهیم بود و از یکشنبه مجددا کاهش دما را خواهیم داشت.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، وی افزود: امروز تهران همچنان بارانی است و در ارتفاعات برف و دمای هوای امروز تهران 14 درجه بالای صفر است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نواحی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۵۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای ایلام از عصر امروز بارانی می‌شود

مجتبی میهن‌پرست معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی استان ایلام اظهار کرد: فعالیت این سیستم از عصر امروز و با رشد ابر و بارش‌های پراکنده باران آغاز می‌شود و تا اواسط روز شنبه هفته آتی این بارش‌ها ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه برای سامانه فوق هشدار سطح نارنجی صادر شده است، افزود: بارش‌های این سیستم به صورت رگبار بهاری است که طی روز‌های چهارشنبه تا جمعه به تناوب و به صورت نقطه‌ای و منقطع شدت می‌یابد.

میهن پرست ادامه داد: این سیستم از ظرفیت بارشی قوی برخوردار است و کل استان را در برمی‌گیرد، اما هسته اصلی نزولات جوی سامانه مذبور در مناطق شمال، مرکز شرق و جنوب شرق استان است.

وی اضافه کرد: این سامانه بارشی همراه با رعد و برق، بارش تگرگ در مناطق مستعد، صاعقه، وزش باد شدید لحظه‌ای و بارش‌های تند رگباری است.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان ایلام یادآور شد: آبگرفتگی مسیل‌ها و رودخانه‌ها، بروز روان آب و اختلال در تردد از جمله پیامد‌های این سیستم خواهد بود.

میهن پرست در خصوص احتمال آسیب دیدن باغات و اراضی زراعی، عدم صعود به ارتفاعات به علت خطر اصابت صاعقه، تحکیم سازه‌های سبک، عدم اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و خشکه‌رود‌ها هشدار داد.

میهن پرست بیان کرد: دمای هوای روزانه در مدت فعالیت سیستم بین هشت تا ۹ درجه سانتیگراد کاهش پیدا می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • لرستان بارانی می‌شود
  • شروع باران شدید از فردا در ۷ استان
  • ورود سامانه بارشی به کشور؛ استان‌های بارانی کدامند؟
  • هوای ایلام از عصر امروز بارانی می‌شود
  • باران میهمان ارتفاعات جنوبی کرمان می‌شود
  • بارش شدید باران در پایتخت از چهارشنبه
  • پیش بینی بارش باران درچهارمحال و بختیاری
  • زمستان به ۹ استان برمی‌گردد؛ بارش سیل‌آسای باران و تگرگ
  • خراسان رضوی هفته ای سرد و بارانی را پیش رو خواهد داشت
  • بارش باران در ۵ استان کشور طی امروز / سامانه بارشی قوت می‌گیرد