Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادگاه ترکیه در جله روز پنجشنبه خود برای شنود اظهارات شهود در پرونده قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد سعودی، با ضمیمه گزارش آمریکا به این پرونده مخالفت کرد.

 جمال خاشقجی، نویسنده و روزنامه نگار مشهور سعودی که به یک منتقد شدید تبدیل شده بود، در سال ۲۰۱۸ در کنسولگری عربستان در ترکیه به قتل رسید.

هفته گذشته، واشنگتن گزارش سرویس اطلاعاتی خود را منتشر کرد که طی آن محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی (MBS) متهم به دستور قتل خاشقجی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سومین جلسه دادگاه غیر حضوری که در استانبول برگزار شد، خدیجه جنگیز، نامزد جمال خاشقجی خواستار اضافه شدن این گزارش در پرونده شد. اما رئیس دادگاه این درخواست را به دلیل "اضافه نکردن به پرونده"، رد کرد.

جنگیز در دادگاه عنوان کرد که گزارش آمریکایی "مسئولیت مستقیم" را به ولیعهد عربستان نسبت می دهد. بنابراین، ما درخواست داریم که این گزارش در پرونده مورد توجه قرار گیرد.

نامزد روزنامه نگار مقتول سعودی روز پنجشنبه گفت که رهبران جهان نباید با "قاتل" ارتباط برقرار کنند ، پس از گزارش سیا نتیجه گیری کرد که وی با قتل موافقت کرده است.

در مجموع ۲۶ سعودی، از جمله دو نفر نزدیک به MBS، به دلیل قتل خاشقجی به طور غیرحضوری در استانبول تحت محاکمه هستند.

ریاض تایید کرد که جمال خاشقجی در عملیاتی غیر مجاز کشته شده است. در یک دادگاه مبهم در عربستان ۵ نفر به اعدام محکوم شدند، اما مجازات آنها به ۲۰ سال زندان تقلیل یافت.

روابط بین آنکارا و ریاض، دو رقیب منطقه ای، پس از قتل خاشقچی به طور قابل توجهی تخریب شد. اما ترکیه، که به دنبال آرام کردن روابط با عربستان است، از اظهار نظر در مورد گزارش ایالات متحده که شامل MBS است، خودداری کرده است.ایسنا 

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: جمال خاشقجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۶۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی در سخنانی وضعیت جنگ در نوار غزه را مورد اشاره قرار داد.

وزیر امور خارجه عربستان سعودی تاکید کرد: هرگونه گسترش عملیات نظامی در غزه پیامدهای وخیمی را در پی خواهد داشت.

بن فرحان در ادامه ضمن اشاره به راه حلی که عربستان از آن در مورد مساله فلسطین حمایت می‌کند بیان کرد: راه حل دو دولتی تنها راه حلی است که عدم بازگشت به وضعیت کنونی پس از چند سال را تضمین می‌کند.

همچنین وزیر امور خارجه عربستان سعودی اعلام کرد: ما روی توسعه اقتصادی در منطقه و دوری از اختلافات برای رویارویی با چالش‌ها تمرکز داریم.

کد خبر 6091345

دیگر خبرها

  • (ویدئو) سیل وحشتناک در عربستان سعودی همه را ترساند
  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی
  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • سناتور آمریکایی، عادی سازی روابط تل آویو و عربستان را توافقی مخاطره آمیز خواند
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • دو محصول ایرانی به جمع فینالیست‌های جشنواره صنعت بازی منا پیوست
  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه