Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت‌الله سید محمد مهدی حسینی همدانی روز جمعه در آیین درختکاری کرج  با اشاره به اهمیت و ضرورت توجه به درخت و فضای سبز در زندگی و سلامت انسان و همچنین تاکید و سفارش این موضوع در احادیث و روایات ائمه و بزرگان، افزود: روز درخت‌کاری یکی از روزهای پربرکت در جمهوری اسلامی است که موجب شده در سال‌های اخیر مردم و مسوولین به درخت و محیط زیست توجه بیشتری نشان دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی بی‌اعتنایی به منابع طبیعی در طول سال‌های متمادی گذشته را یادآور شد و عملکرد مجموعه منابع طبیعی و آبخیزداری البرز را در این عرصه قابل تقدیر دانست و به اقدامات بی شمار این حوزه در حفظ منابع طبیعی اشاره کرد.

آیت الله حسینی همدانی با بیان اینکه اقدامات بسیار خوبی  از جمله  پرو‍ژهای آبخیزداری، بیابان زدایی و جنگل کاری در طول این سال در سطح استان صورت گرفته، اظهار داشت: یکی از اقدامات فرهنگی برای حفظ، افزایش سرانه فضای سبز و گسترش فرهنگ درختکاری کاشت نهال به مناسبت تولد هر نوزاد و فرزند است.

منابع طبیعی یک مساله سیاسی نیست

در ادامه مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با اعلام شعار امسال هفته منابع طبیعی و آبخیزداری  که همان  «همه باهم، جهاد برای حفاظت از منابع طبیعی» می باشد، به تبدیل فرهنگ منابع طبیعیی و آبخیزداری به فرهنگ عموم در بین آحاد مردم تاکید کرد.

حامد فرضی به نقش خطیر رسانه ها در این فرهنگ سازی اشاره کرد و افزود: درختکاری از شاخصه‌های مهم منابع طبیعی محسوب می‌شود و حفظ آن منجر به رشد و تعالی کشور در حوزه‌های مختلف می‌شود و درخت داری بسیار مهم تر و دارای اولویت نسبت به درختکاری است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز با بیان اینکه مساله منابع طبیعی یک مساله سیاسی نیست، اظهار داشت: انتظار این است که تمام دستگاه ها و مردم در زمینه تبدیل فرهنگ منابع طبیعی به فرهنگ عمومی  و حفظ و صیانت از انفال که همیشه از تاکیدات مورد نظر مقام معظم رهبری نیز بوده است، سهیم و کوشا باشند.

در حاشیه این مراسم،نماینده ولی فقیه در البرز و امام جمعه کرج و روحانیون حاضراقدام به غرس چندین اصله نهال مثمر کردند.

برای اسفند ماه سال جاری نهالستان بزرگ کرج اقدام به تولید و توزیع ۵۰۰ هزار اصله نهال مثمر بومی و غیرمثمر کرده که تاکنون بالغ بر ۲۵۰ هزار اصله آن توزیع شده است.

تجدید میثاق با شهدا

همچنین در آغاز هفته منابع طبیعی و آبخیزداری مراسم گلباران قبور شهدای گمنام شهر کرج واقع در مصلی نماز جمعه شهرستان و ادای احترام به مقام شامخ این شهیدان برگزار شد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز در این مراسم ضمن ادای احترام به مقام شامخ شهدا و گرامیداشت هفته منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: امروز هرچه داریم از برکات خون شهدا و ایثارگری آنان است و می بایست در انجام فعالیته ا و اقدامات خود منزلت و جایگاه این شهیدان را حفظ کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال مفاهیم آن به نسل‌های بعد گام مهمی در پاسداشت خون شهدا و جایگاه آنان در جامعه است.

شرکت کنندگان در این مراسم نیز ضمن نثار شاخه گل، قرائت فاتحه و تجدید میثاق با آرمان‌های والای شهدا یاد و خاطره آنان را گرامی داشتند.

برچسب‌ها امام جمعه کرج منابع طبیعی و آبخیزداری روز درختکاری سید محمدمهدی حسینی همدانی استان البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امام جمعه کرج منابع طبیعی و آبخیزداری روز درختکاری امام جمعه کرج منابع طبیعی و آبخیزداری روز درختکاری استان البرز اخبار کنکور منابع طبیعی و آبخیزداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۶۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۳ هزار مترمربع اراضی ملی در سوادکوه خلع ید شد

 

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، عباس پوریانی از خلع ید بیش از ۳۳ هزار متر مربع از اراضی ملی شهرستان سوادکوه شمالی و بازگشت به بیت المال خبر داد و افزود: در راستای حفظ حقوق بیت المال و انفال عمومی خصوصاً منابع طبیعی، با پیگیری‌های مستمر دادگستری حوزه قضائی و همکاری یگان حفاظت اداره منابع طبیعی شهرستان سوادکوه شمالی، در راستای تبصره ذیل ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور، ۳۳ هزار و ۶۷۵ متر مربع از اراضی ملی تصرف شده توسط متجاوزین خلع ید و به بیت المال بازگشت.

وی با بیان اینکه طبیعت ارزشمند شمال کشور و مواهب خدادادی استان مازندران نیازمند توجه ویژه است، تصریح کرد: حفاظت از منابع طبیعی، انفال، اراضی دولتی و ملی، وظیفه‌ای شرعی و قانونی است و باید این ثروت خدادادی ارزشمند برای نسل‌های بعدی حفظ شود.

پوریانی خاطرنشان کرد: برخورد دستگاه قضائی با متعرضین به منابع طبیعی و اراضی ملی، قاطع و بازدارنده خواهد بود.

دیگر خبرها

  • شکسته شدن بند خاکی در روستای بیجورد بردسکن بر اثر سیلاب
  • سهم ۲۴ درصدی آبخیزداری از کل حوزه‌های سیل خیز کشور/ اعتبار کافی نیست
  • آغاز به کار شورا‌های همیار طبیعت خراسان رضوی
  • ترویج ازدواج شرعی احیای سیره و سنت پیامبر اسلام (ص) است
  • مالکیت کامل اردوگاه الزهرا باید به البرز بازگردد
  • رزمایش حفاظتی اطفای حریق در شاهرود اجرا شد
  • آزادسازی ۱۵ هزارمترمربع اراضی جنگلی در توسکستان/ ۳ اعیانی غیرمجاز تخریب شد
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی‌های بهاری
  • ۳۳ هزار مترمربع اراضی ملی در سوادکوه خلع ید شد
  • مبارزه با طرح آفت جوانه خوار درختان بلوط در شهرستان فلارد