Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@03:54:41 GMT

وابستگی‌مان به نفت کم شود، دشمن هم بیچاره‌تر می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۱۶۵۰۳

وابستگی‌مان به نفت کم شود، دشمن هم بیچاره‌تر می‌شود

ایسنا/خراسان رضوی امام جمعه مشهد گفت: اگر وابستگی ما به نفت کم شود، ما بیشتر روی پای خود می‌ایستیم و دشمن هم بی‌چاره‌تر می‌شود.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در خطبه‌های سیاسی-عبادی نماز جمعه امروز مشهد، با اشاره به فرارسیدن پنجمین سالروز درگذشت آیت‌الله واعظ طبسی، تولیت اسبق آستان قدس رضوی و همچنین فرارسیدن هفته احسان و نیکوکاری، اظهار کرد: چون متاسفانه نسل جوان ما سابقه جریان مدیریت‌های گوناگون و ابعاد متنوع مدیریتی نظام را در گذشته نداشته‌اند، وقتی در وضعیت امروز با بعضی از ندانم‌کاری‌ها و نارسایی‌ها در حوزه‌های مدیریتی و معیشتی روبرو می‌شوند، گمان می‌کنند که نظام مقدس جمهوری اسلامی در مدیریت زندگی و جریان اجتماعی مردم، یک نظام ناکارامد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: در حالیکه اگر ما عملکرد مدیریت نظام در طول ۴۲ سال گذشته در ابعاد و موقعیت‌های گوناگون را بررسی کنیم، کارامدی مدیریت نظام برای ما روشن خواهد شد. آیت‌الله طبسی، آستان قدس را سه هکتار خرابه تحویل گرفت، اما روزی که ایشان فوت کردند، این سه هکتار تبدیل شده بود به ۵۳ هکتار حرمی که امروز ما مشاهده می‌کنیم، این محصول مدیریت یک روحانی انقلابی است که تا پیش از پیروزی انقلاب با رژیم شاهنشاهی می‌جنگید و پس از پیروزی انقلاب، مسئولیت تولیت آستان قدس را به دست گرفت. 

این عضو مجلس خبرگان با اشاره به فعالیت‌های آیت‌الله طبسی در حوزه‌های اقتصادی آستان قدس رضوی، بیان کرد: این مدیریت یک روحانی انقلابی بود. شما مردمی که امروز با برخی از مشکلات روبرو هستید، تمام قضاوتتان در خصوص امروز نظام است؟ باید به تمام ابعاد مدیریتی نظام توجه داشت. ما یک کشور عادی نیستیم. نظام ما از همان روز اول به این دلیل به وجود آمد که مردم‌مان خودشان برای خودشان تصمیم‌گیری کنند و به دنیا نشان دهند می‌شود یک ملتی مستقل از قدرت‌های شرق و غرب روی پای خود بایستند و زندگی‌شان را مدیریت کنند. 

علم‌الهدی با اشاره به سخن امام (ره) مبنی بر سیاست نه شرقی نه غربی، عنوان کرد: این یعنی نظام ما، یک نظام وابسته به شرق و غرب نیست که دیگران بخواهند برای ما تصمیم بگیرند. امام (ره) جمله نه شرقی نه غربی را بر اساس یک شعار و نظریه شخصی بیان نکردند، بلکه در نتیجه تجربه تاریخ این مملکت بیان کردند. بعد از جنگ جهانی دوم، ابرقدرت‌ها جهان را بین خودشان تقسیم کردند و طوری برنامه‌ریزی کردند که هر ملتی که به آن‌ها وابسته نباشد، نتواند زندگی کند و از همان زمان هم هیچ کشور مستقلی در جهان نبود و نتیجه، بدبختی ملل مختلف جهان شد. 

وی با اشاره به مشکلاتی که ایران در ۲۵ سال دوران سلطه آمریکا بر کشور داشت، خاطرنشان کرد: ما دیدیم وابستگی به شرق و غرب، جز بدبختی و نکبت چیز دیگری برای ملت‌ها نداشت، لذا امام (ره) انقلاب کردند و گفتند نه شرقی نه غربی. حال مگر دشمنان ما می‌گذارند ما این سیاست خود را اجرا کنیم؟ در این ۴۰ سال، دشمنان ما با تمام قدرت ایستادند تا ما را به خود وابسته کنند، اما با وجود تمام مشکلاتی که برای ما به وجود آوردند، اما این نظام با مدیریت روحانیت و ولایت، ۴۲ سال با دشمن مقابله کرد و تا به این حد هم پیشرفت کرد. 

امام جمعه مشهد ادامه داد: مدیریت جهادی و انقلابی آیت‌الله طبسی، از نمونه‌های مدیریت انقلابی در نظام ماست. کشور آزاد ما، در مقابله با دشمنان جهانی است، اما با این وجود محور اقتدار منطقه است و از نظر علم دنیا را به حیرت انداخته است و زندگی روزمره خود را نیز به بهترین وجه اداره کرده است. آیا این مدیریت، ناکارامد است که برخی امروز ناامید شده‌اند؟ 

علم‌الهدی گفت: شهید بهشتی می‌گفتند وضع کشور ما، مانند آن شناور قهاری است که در یک دریای طوفانی به سختی شنا می‌کند و با سختی‌های بسیاری روبرو است، اما دیگرانی که او را از بالا تماشا می‌کنند، می‌گویند عجب شناور قهاری است. ما هم اگر امروز در سختی‌ها دست و پا می‌زنیم، مانند همان شناور هستیم و دنیا از اقتدار بالا و ایستادگی قهرمانانه ما در برابر تمامی فشارها صحبت می‌کند. 

وی با بیان اینکه طبق سخنان مقام معظم رهبری، مشکلات معیشتی کشور ما از نگاه به بیرون ناشی می‌شود، تصریح کرد: امروز دو تفکر در کشور حاکم است، یکی اینکه ما نگاهمان به بیرون این باشد که در خارج از کشور بازاریابی و فعالیت بالا داشته باشیم و دنیا را بازار ترویج اقتصادی خود کنیم، و تفکر دیگر این است که ما دست خود را به خارج دراز کنیم و از دشمن کمک بخواهیم. عده‌ای می‌گویند ما با التماس از دشمن بخواهیم تحریم‌ها را بردارد و یک جریان فکری دیگر که در راس آن مقام معظم رهبری قراد دارند، می‌گوید به جای التماس به دشمن، با توان بالای خود تحریم‌ها را خنثی کنیم و دنیا را هم تبدیل به بازار اقتصادی خود کنیم. 

این عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مردم باید ببینند کدام یک از این دو تفکر بر حق است. ما باید دشمنی دشمن را باور کنیم و با ایستادگی روی پای خود و حفظ استقلال خودمان، اقتصاد و معیشت‌مان را بسازیم. ما توانایی این کار را داریم و نمونه آن را هم تا کنون نشان دادیم. مردم باید سعی کنند آن‌هایی که چنین اندیشه‌ای را دارند، مدیریت‌ کشور را در دست گیرند. ما هشت سال تجربه کردیم و فعالیت‌های درونی را کنار گذاشتیم و نتیجه آن را دیدیم. 

علم‌الهدی اضافه کرد: یکی از بخش‌هایی که در خصوص بودجه سال آینده در مجلس در حال بررسی است، کم کردن وابستگی ما به نفت است. اگر وابستگی ما به نفت کم شود، ما بیشتر روی پای خود می‌ایستیم و دشمن هم بی‌چاره‌تر می‌شود. مقام معظم رهبری نیز چندین سال پیش بر این مسئله تاکید داشتند. مدیران ما نیز باید به همین نسخه عمل کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی نماز جمعه مشهد علم الهدی روی پای خود وابستگی ما علم الهدی آستان قدس آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۶۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توماج صالحی اعدام می‌شود؟

سید عبدالجواد موسوی در خبرآنلاین نوشت:  این که توماج اعدام نمی‌شود را هر آدم نیمه عاقلی حتی می‌داند. توماج اعدام نمی‌شود چنان که هاشم آغاجری اعدام نشد. در ماجرای آغاجری هم، همه می‌دانستند خبری از اعدام در کار نیست. حتی آن کسی که حکم را صادر کرده بود. با این حال خبر آن حکم فقط و فقط حیثیت ایران را در جهان خدشه دار ساخت و اعصاب و روان جمع کثیری از جامعه را تا مدت‌ها بهم ریخت. حالا چرا آن حکم صادر شده بود؟

برای این که یک جناح سیاسی قصد کرده بود حال یک جناح سیاسی دیگر را بگیرد. چرا که آن یکی جناح سیاسی فکر می‌کرد این یکی جناح سیاسی زیادی یابو برش داشته و یکی باید حالی اش کند که حد و مرزش کجاست. احتمالا الان هم یک کسی فکر کرده حالا که قرار است طرح نور به صورت جدی اجرا شود باید از مخالفان زهر چشم گرفت. شاید هم عمدی است و ماجرا خیلی جدی‌تر از این حرف ها. یعنی یک نفر یا یک جریان تصمیم گرفته در هیئت یک انقلابی تمام عیار و به نام دفاع از اسلام و انقلاب بار دیگر مقدمات آشوب و بلوا را در این سرزمین به راه بیندازد. هرچه هست نتیجه اش همان چیزی می‌شود که قبلا شد. در ماجرای آغاجری تندرو‌ها پایکوبی‌ها کردند که آفرین به اقتدار نیرو‌های انقلابی. از آن طرف هم اصلاح طلب‌ها این فرصت را مغتنم شمرده و تا توانستند به بهانه نقد خشونت و ریشه یابی تکفیر و ارتداد، دخل طرف مقابل را آوردند. آغاجری به زندگی طبیعی اش برگشت، اما در قامت یک قهرمان. کسی هم به روی خودش نیاورد که جدی جدی اگر طرف حکمش اعدام بوده پس چرا به این راحتی از خیر جرمش گذشتید؟ اصلا آغاجری جرمی هم مرتکب شده بود؟ این وسط تنها چیزی که مهم نبود آبرو و حیثیت کشور بود. کشوری که قرار بود با انقلابش راهی جدید در دنیای متجدد و متحجر بگشاید و طرحی نو درافکند با یک رای ناصواب تبدیل شده بود به یک کشوری که سخن گفتن و پرسش از عقاید رسمی و حکومتی در آن ممنوع بود و تفتیش عقاید در آن امری رایج. کشوری که به جای پاسخگویی به پرسش و یا شبهه افکنی یک استاد دانشگاه بلافاصله حکم به اعدام او می‌دهد. این داستان غمبار یک بار دیگر دارد تکرار می‌شود. چه می‌توان گفت جز: بیچاره ایران. بیچاره مردم. بیچاره مردم ایران.

tags # توماج صالحی ، اعدام سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • مهمترین چالش امروز نظام ما با دشمن جنگ ترکیبی و ‏ادراکی است
  • برگزاری مراسم تکریم سردار رادان توسط «مدیران مدارس حوزه علمیه»
  • جزئیات طرح آمریکایی - اسرائیلی برای مدیریت محاصره نوار غزه
  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد
  • وظیفه «هیئت»، مقابله با جنگ شناختی و عملیات روانی دشمن است
  • مسئولان نظام به بیمه و امنیت شغلی کارگران توجه کنند
  • توماج صالحی اعدام می‌شود؟
  • کادرسازی برای نظام جمهوری اسلامی اولویت حلقه صالحین باشد
  • دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند
  • مازندران؛ مهد علم و دانش و نیروی انسانی کارآمد