Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس نتایج به دست آمده خوردن میوه و سبزیجات اثرات سرطان‌زایی گوشت‌های قرمز و فرآوری‌شده را کاهش می‌دهد. خبرگزاری میزان _ آنا به نقل از تک اورگ نوشت: تحقیقات اخیر محققان دانشگاه آلبرتا نشان می‌دهد مصرف کم میوه و سبزیجات همراه با مصرف بیشتر گوشت‌های فرآوری شده با شیوع بیشتر سرطان در ارتباط است.   پاول ووجِلِرز یکی از محققان این مطالعه گفت: به‌طورکلی پذیرفته شده که گوشت قرمز یک ماده سرطان‌زای احتمالی است، درحالی‌که شواهد قانع‌کننده‌ای وجود دارد مبنی بر اینکه گوشت‌های فرآوری‌شده سرطان‌زا هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شواهد توسط «پروژه جهانی بار بیماری» سازمان جهانی بهداشت و همچنین آژانس بین‌المللی تحقیقات سرطان ایجاد شده است که ۱۵ سرطان را با پیوند‌های احتمالی با مصرف گوشت قرمز و فرآوری شده شناسایی کرده است. این موارد شامل سرطان روده بزرگ، معده، مری، کلیه، کبد و ... است. برای پیشگیری از سرطان، توصیه می‌شود مقدار گوشت قرمز را محدود کنید و به‌طورکلی از گوشت فرآوری‌شده خودداری کنید.   محققان مصرف هم‌زمان گوشت قرمز و فرآوری شده را همراه با غذا‌هایی که برای پیشگیری از سرطان توصیه می‌شوند (ازجمله میوه و سبزیجات، غلات کامل و فیبر) بررسی کردند تا تأثیرات آن را بر میزان سرطان و سن افراد در زمان مصرف بررسی کنند.   در این مطالعه از داده‌های جمع‌آوری‌شده بیش از ۵۰ هزار فرد بزرگ‌سال طی ۱۳ سال استفاده شده است. این مطالعه علاوه بر اطلاعات دقیق رژیم غذایی، اطلاعات متنوعی در مورد مشخصات جمعیتی، ویژگی‌های رفتاری و سلامت شرکت‌کنندگان ارائه می‌دهد. یافته‌ها نشان داد که مردان با مصرف کم سبزیجات و میوه همراه با مصرف زیاد گوشت فرآوری‌شده ۱،۸ برابر احتمال ابتلا به یکی از ۱۵ سرطان مذکور را داشتند. خطر مربوط به زنان ۱.۵ برابر بود.   محققان معتقدند اثر سرطان‌زایی گوشت‌های فرآوری شده ممکن است با پیروی از یک رژیم غذایی سالم غنی از سبزیجات و میوه‌های غیر نشاسته‌ای و به‌ویژه مقدار پایین‌تر مصرف گوشت فرآوری‌شده، کاهش یابد.   طی سال‌های ۱۹۶۱ تا ۲۰۱۴، مصرف سرانه گوشت سالانه در سطح جهانی تقریباً دو برابر شد و از ۲۳ کیلو به ۴۳ کیلوگرم رسید، اما در کشور‌های با درآمد بالا ثابت یا کاهش یافت. کانادا یکی از بالاترین میزان مصرف سرانه در جهان را با ۸۲،۶۲ کیلوگرم در سال ۲۰۱۷ دارد. بیشتر بخوانید: بهترین روش تامین کلاژن انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود. برچسب ها: سلامت سرطان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: سلامت سرطان گوشت های فرآوری شده میوه و سبزیجات گوشت قرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۷۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواص بی نظیر نخود فرنگی برای لاغری | هر فنجان نخود فرنگی چقدر کالری دارد؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسکانیوز، نخود فرنگی علاوه بر خوشمزه بودن گنجینه کوچکی از مواد مغذی هستند که دارای فواید بسیاری برای سلامت بدن می باشند. برخی افراد علاقه ای به خوردن آن ندارند، اما باید بدانند که حتما در ذائقه خود باید تغییر ایجاد کنند. نخود فرنگی دارای آمینو اسیدهای ضروری، سیستئین، لیسین و بسیاری از مواد مغذی مهم مانند پروتئین ها، ویتامین B، ویتامین E، نشاسته و چربی ها است. نخودفرنگی از محدود حبوباتی است که هم بصورت خام و هم پخته، جزء سبزیجات تازه محسوب می گردد.

کاهش وزن با نخود فرنگی؟

افزایش وزن و تغییر سایز به دلیل سبک زندگی ناسالم و مصرف غذاهای پرچرب و کالری به وجود می آید. برای تغییر در رژیم غذایی بهتر است انواع مختلف غذاها را دریافت کنید، نخودفرنگی یکی از مواد غذایی مهمی است که در کاهش وزن موثر است. نخودفرنگی به طور طبیعی یک ماده غذایی کم کالری، کم چرب، حاوی پروتئین، فیبر و بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی است.

به طور کلی هر فنجان نخود فرنگی حاوی ۱۳۴ کالری است اما فیبر بالایی دارد، به همین دلیل برای کاهش وزن بسیار مناسب است. اگر مایل به کاهش وزن خود هستید، سوپ سبزیجات خود را با افزودن نخودفرنگی تکمیل کنید. این سوپ با فیبر و پروتئین بسیار، احساس سیری در شما ایجاد کرده و جلوی اشتهای شما را می گیرد. این سوپ را قبل از غذای اصلی میل کنید تا غذای کمتری بعد از آن مصرف نمائید. زیرا این سوپ حجم زیادی از معده شما را اشغال کرده و از پرخوری جلوگیری می کند.

مواد مغذی نخود فرنگی

سه چهارم فنجان نخود فرنگی دارای ۱۰۰ واحد کالری است، مقدار پروتئین آن از یک چهارم فنجان بادام یا یک قاشق غذا خوری کره بادام زمینی بیشتر است. هر فنجان نخود فرنگی ۸ گرم فیبر و ۲۸ درصد فیبر مورد نیاز روزانه را تامین می کند. بسیاری از افراد فیبر کافی در طول روز مصرف نمی کنند، که می توانند با افزودن نخودفرنگی به غذای خود، فییبر مورد نیاز را دریافت کنند.

علاوه بر فیبر و پروتئین منبع مناسبی از ویتامین های گروه B، ویتامین A، ویتامین C، بتا کاروتن، آهن، منیزیم و ویتامین K است.

آیا مصرف نخود فرنگی موجب چاقی می شود؟

تحقیقات بخش سلامت دانشگاه هاروارد نشان می دهد که میان افزایش مصرف سبزیجات نشاسته ای و بالا رفتن وزن ارتباطی وجود دارد. به طوری که نخودفرنگی را نیز یکی از عوامل افزایش وزن می دانند. در این مطالعه از اطلاعات یک پرسشنامه تغذیه ای استفاده شد که خطاهای محاسباتی داشت. این که بدانیم چه غذایی را در باید در کنار این سبزیجات استفاده کنیم، اهمیت بسیاری دارد.

با اینکه تحقیقات نشان داده است افزایش مصرف سبزیجات نشاسته ای باعث بالا رفتن وزن می شود اما تحقیقات دیگری نیز ثابت می نماید افزایش مصرف فیبر در برنامه غذایی به کاهش وزن کمک می کند.

کدام سبزیجات چاق‌کننده هستند؟ کد خبر 847497 برچسب‌ها خواص مواد غذایی چاقی خبر مهم

دیگر خبرها

  • رژیم میوه ۳ روزه ؛ بگیریم یا نه؟
  • قیمت انواع سبزیجات برگی و غیربرگی در میادین میوه و تره‌بار
  • خواص بی نظیر نخود فرنگی برای لاغری | هر فنجان نخود فرنگی چقدر کالری دارد؟
  • با این مواد غذایی درد را فراموش کنید
  • (ویدیو) فرآیند پرورش و فرآوری گوشت الاغ، اسب و زالو
  • قیمت گوشت بوقلمون در میادین و بازارهای میوه و تره بار
  • فرآیند پرورش و فرآوری گوشت الاغ، اسب و زالو (فیلم)
  • گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگارهای الکترونیک/ زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم
  • گزارش وزارت بهداشت از سرطان‌زایی سیگارهای الکترونیک
  • گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگار‌های الکترونیک؛ زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم