Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام حکمتی نیک گفت: مسئولان با گرانی ها، تخلفات، سوءمدیریت ها، نظارت های ناکافی که باعث مشکلاتی برای مردم شده در این راستا ورود کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «سیروس حکمتی نیک» ظهر امروز (15 اسفند ماه) در خطبه نخست نماز جمعه محدود کرونایی در یاسوج با دعوت نمازگزاران به تقوای الهی، انجام واجبات و ترک محرمات، اظهار کرد: خداوند متعال خطاب به موسی بن عمران فرمود: «ای موسی ۶ گنج مهم در ۶ مکان قرار دادم اما مردم برای دستیابی به این گنج ارزشمند مکان های دیگر را دنبال می کنند، نخستین گنج حقیقی را در بهشت قرار دادم اما مردم برای دستیابی به آرامش در دنیا به دنبال آن هستند، هر چند آرامش حقیقی در سایه اعتماد به خدا و انجام دستورات اوست».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه موقت شهر یاسوج با بیان اینکه «دومین گنج این است که علم و معرفت را خداوند در سختی و گرسنگی قرار داده اما مردم در سیری به دنبال آن هستند»، گفت: انسانی که به دنبال دانایی و علم است باید سختی، تلاش، علم و پژوهش برای دستیابی به علم واقعی داشته باشد.

حجت الاسلام حکمتی نیک خاطرنشان کرد: سومین گنج این است که « خداوند عزت مندی انسان را در شب زنده داری، عبادات و مناجات قرار داده اما مردم برای عزت به درب خانه پادشاهان مراجعه می کنند».

وی به گنج چهارم مبنی بر فروتنی و خشوع انسان اشاره کرد و ادامه داد: به هر اندازه انسان در برابر خداوند متعال و بنده های او متواضع باشد، رفعت و جایگاه او بیشتر است.

امام جمعه موقت یاسوج گنج پنجم را توانمندی انسان در قناعت دانست و خاطرنشان کرد: در صورتی که مردم در جمع آوری مال دنیا تلاش دارند، انسان هایی که حساب و کتاب در اموال دارند و قناعت دارند انسان های توانمندی هستند.

حجت الاسلام حکمتی نیک با اشاره به اینکه گنج ششم در استجابت دعاست، گفت: استجابت دعا در معیشت حلال است و همه ما باید از مال شبهناک و حرام پرهیز کنیم که در این راستا بالاترین عبادت کسب روزی حلال است.

وی در ادامه به حساب و کتاب انسان در عرصه قیامت از مال و ثروت اشاره و خاطرنشان کرد: انسان در به دست آوردن مال و هزینه آن باید دقت لازم داشته باشد.

امام جمعه موقت شهر یاسوج در خطبه دوم نماز جمعه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: ماه رجب، ماه نزول رحمت ها و نعمت های الهی بر روی بندگان است، این ماه مقدمه ماه شعبان و رمضان است.

حجت الاسلام حکمتی نیک به میلاد امام علی (ع) و تبریک این ایام اشاره کرد و گفت: پیامبر اسلام خطاب به حضرت علی(ع) فرمودند: «خداوند هیچ پیغمبری را به سوی بشر نفرستاد مگر به پذیرش ولایت و رهبری تو بود».

وی به زلزله شهر سی سخت در هفته های گذشته هم اشاره کرد و گفت: این زلزله تلفات جانی نداشت اما باعث خسارت هایی برای مردم شد، مصدومان در حال بهبودی هستند، ساختمان ها، ابنیه، باغات، تاسیسات شهری و روستایی دچار خسارت هایی شدند.

مسئول دفتر نماینده ولی فقیه در سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: در این جریان عرصه ظهور و بروز ارزش های الهی از طریق حس نوع دوستی و کمک های مردمی متجلی شد که کمک های مومنانه و مواسات بخشی از این حس نوع دوستی را به نمایش گذاشت.

حجت الاسلام حکمتی نیک یادآور شد: از ابتدای حادثه ارگان ها، سازمان ها، بسیج، سپاه و نیروی انتظامی و گروه های امدادی وارد عرصه خدمت رسانی شدند که این مدل کمک و حضور اقشار مختلف مردم به صورت خودجوش در هیچ نظام سیاسی دیگری وجود ندارد.

وی با بیان اینکه دغدغه مردم شهر سی سخت منزل مسکونی آنها در شرایط آب و هوایی سخت است، گفت: مسئولان در ابتدا خاکبرداری در قالب قرارگاه خاتم، مسکن و شهرسازی را در برنامه دارند، مرحله دوم بازسازی ساختمان های مردم همراه با اصول فنی و مهندسی و با روحیه جهادی باید ادامه داشته باشد، زیرا مردم سی سخت نجیب، آبرومند و قابل تکریم هستند و همه مسئولان باید حضور جهادی برای خدمت داشته باشند.

امام جمعه موقت یاسوج به ویروس منحوس کرونا در یک سال گذشته با اشکال مختلف باعث از بین بردن انسان های زیادی شده و در حال جهش است اشاره کرد و گفت: این ویروس زمانی انسان های مسن را مورد تهدید قرار می داد، اما امروز کودکان و نوجوانان از این بیماری ایمن نیستند.

حجت الاسلام حکمتی نیک خاطرنشان کرد: طی روزهای گذشته پرسنلی از کادر درمان در راه مبارزه با کرونا و سلامت مردم شهید سلامت شد، مسئولان اجرایی، اعضای قرارگاه شهید سلیمانی، جامعه پزشکی، پزشکان، پرستاران، متخصصان عفونی و ریوی در حال تلاش و خدمت هستند که از همه آنها تشکر می کنم که ثمر این مجاهدت تولید واکسن ایرانی کرونا بوده است.

وی ضمن تاکید بر اینکه وظیفه داریم به پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی توجه ویژه ای داشته باشیم، گفت: استان گردشگرپذیری هستیم، در این راستا باید در مبادی ورودی و خروجی تمهیدات و تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

امام جمعه موقت یاسوج با اشاره به اینکه در آستانه سال جدید وضعیت کرونا باعث از بین رفتن مشاغل و ایجاد مشکل برای مردم، گرانی در بازار و سختی در معیشت شده است، اظهار کرد: در این شرایط همه ما وظیفه داریم بر اساس حس انسان دوستی و ارزش های الهی به یاد آنها باشیم.

حجت الاسلام حکمتی نیک تاکید کرد: مسئولان با گرانی ها، تخلفات، سوءمدیریت، نظارت های ناکافی که باعث مشکلاتی برای مردم شده در این راستا ورود کنند.

وی با بیان اینکه مشکلات بازار با حضور مسئولان باید برطرف شود، گفت: مردم شهر سی سخت مردمی نجیب هستد و باید خدمت رسانی به آنها ادامه داشته باشد.

پایان پیام/82

منبع: شبستان

کلیدواژه: زلزله سی سخت گرانی امام جمعه کرونا سی سخت زلزله نماز جمعه حجت الاسلام حکمتی نیک امام جمعه موقت برای مردم اما مردم سی سخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۷۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت الله علم‌الهدی: بهبود معیشت مردم در دستور کار دولت باشد

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه اقتدار حکومتی باید در دو عرصه ارز و گرانی پای کار بیاید، گفت: تهدیدهای دشمن همچون هویت آن‌ها توخالی است، اما در هر حال، تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت همچنان باید در دستور کار دولت باشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با سید صولت مرتضوی؛ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که ظهر امروز به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد، با تأکید بر ضرورت رسیدگی دولت به سفره و معیشت مردم گفت: طرح کالابرگ الکترونیک از جمله طرح‌های موفق اقتصادی در سال‌های اخیر بود که نفع آن به صورت مستقیم به سفره‌های مردم رسید. با وجود این، نباید محدود به اجرای این طرح‌های معیشتی بمانید. در هر شرایط، تمرکز و توجه اصلی شما باید ناظر بر کنترل گرانی باشد. گرانی را باید به هر طریق کنترل کنید ولو اینکه زبان زور پای کار باشد.

وی ادامه داد: اقتدار حکومتی باید در دو عرصه ارز و گرانی پای کار بیاید. البته در سال‌های اخیر، سیاست‌هایی اتخاد شده که مردم به چشم دیده‌اند تهدیدهای دشمن همچون هویت آن‌ها توخالی است اما در هر حال، تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت همچنان باید در دستور کار دولت باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: این یک حقیقت است که با وجود تلاش‌های مستمر و مجدانه در دولت سیزدهم، همچنان دستاوردهای دولت برای مردم به مرحله تجسم عینی نرسیده و ملموس نشده است. به همین دلیل، تأکید ویژه ما بر رسانه و انعکاس فعالیت‌هاست تا بر مردم روشن شود که در چه حوزه‌هایی کار شده و در چه عرصه‌هایی نیاز به فعالیت وجود دارد.

وی افزود: عمده مطالبه مردم در شرایط فعلی متمرکز بر عرصه‌های اقتصادی است و این‌طور نیست که شما تصور کنید همه‌چیز با ارائه آمار و اعداد و ارقام حل می‌شود. خیر؛ در شرایط فعلی کشور نیازمند بکارگیری قدرت اقناع هستیم تا حقیقت موضوع برای مردم تشریح شود. جامعه باید به طور واضح، زیر و بم ماجرا را بداند و تحقق این هدف جز با تقویت اطلاع‌رسانی و به‌کارگیری قدرت رسانه صورت نمی‌گیرد.

امام جمعه مشهد تأکیدکرد: در همه قضایا، رمز موفقیت شما مقارن با میزان اخلاصی است که در عمل دارید. وقتی انسان در عمل مخلص باشد، کار او کار خدا می‌شود و در این شرایط، ذات اقدس پروردگار به اراده قاهر خودش اجازه نخواهد داد کار بر زمین بماند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • علم‌الهدی: دستاورد‌های دولت برای مردم ملموس نیست
  • موتورسیکلت های دوربین دار راهور وارد معابر می شود!
  • برخورد پلیس با تخلفات ساکن در معابر تهران/ موتورسیکلت‌های دوربین‌دار راهور وارد معابر می‌شود
  • آیت الله علم‌الهدی: بهبود معیشت مردم در دستور کار دولت باشد
  • برخورد با موتورسیکلت سواران متخلف در بافق
  • ۱۵ واحد صنفی متخلف در ماهشهر پلمب شد
  • برنامه‌های وزارت علوم برای ماندن نخبگان/ با تخلفات کنکوری سریع برخورد شد
  • هشدار نسبت به برخورد قضایی با تخلفات شهری
  • با تخلفات کنکور امسال بلافاصله برخورد شد
  • برخورد بدون اغماض دستگاه قضایی با تخلفات شهری