Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه دوم نماز جمعه مشهد که در حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار شد افزود: افرادی که قصد حضور در عرصه مدیریتی کشور را دارند اگر با التماس به دشمن بخواهند تحریم‌های ظالمانه را رفع کنند نمی‌توانند کشور را مستقل اداره کنند.
 
وی ادامه داد: با توجه به نگاه ولی امر مسلمین برای خنثی کردن تحریم باید با تلاش و فعالیت، امکانات اقتصادی و صنایع عظیمی را ایجاد کنیم که ضمن رفع نیازهای کشور مازاد آن به سایر کشورهای دیگر صادر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: باید دشمن را سر جای خودش نشاند و به او چشم نداشت و با قدرت و توان داخلی استقلال خود را توسعه داد و بر همین اساس یکی از امتیازات بودجه سال ۱۴۰۰ کمتر کردن وابستگی کشور به درآمدهای نفتی است تا وابستگی اقتصاد کشور به تحریم های نفتی نیز کاهش یابد.
 
علم الهدی با اشاره به برخی فشارهای معیشتی وارد شده به مردم گفت : ما همانند شناگر قهاری هستیم که در دریای توفانی در حال سعی و تلاش هستیم و افرادی که در اندیشکده‌های اروپایی و آمریکایی در حال نظاره ما هستند به آن اذعان دارند که در طول انقلاب چگونه شگردها و فتنه های پیش رو را از سر گذرانده ایم.
 
وی ادامه داد: در طول ۴۲ سال گذشته ایران توانست با وجود همه شرارت ها و فتنه هایی که دشمنان برای ما ایجاد کردند محور اقتدار در منطقه باشد و با توان داخلی، شرکت های دانش بنیان گسترش پیدا کند و بر همین اساس زندگی مردم به خوبی اداره شد.
 
خطیب نماز جمعه مشهد با اشاره به سالگرد ارتحال تولیت آستان قدس رضوی گفت: مرحوم آیت الله واعظ طبسی سه هکتار ویرانی و خرابه اطراف حرم مطهر رضوی را در شروع انقلاب اسلامی تحویل گرفت و در طول دوران مدیریتی خود بناها، رواق ها و صحن های این حرم را به ۵۳ هکتار گسترش داد و برای رفع نیازهای اقتصادی آستان قدس رضوی شرکتهای اقتصادی وابسته به این آستان را راه اندازی کرد.
 
علم الهدی افزود: این نشان از توان مدیریتی یک روحانی مجاهد است و حال آن که برخی افراد با نگاه به غرب می‌گویند افراد روحانی توان مدیریت را ندارند.
 
او اضافه کرد: امام خمینی(ره) از ابتدا شعار نه شرقی و نه غربی را با توجه به تجربه وابستگی ایران در زمان گذشته اعلام کرد زیرا وابستگی به شرق و غرب چیزی جز ویرانی برای کشور در پی نداشت و اکنون با استقلال خود توانسته‌ایم بعد از انقلاب روی پا خود بایستیم.
 
امام جمعه مشهد اظهار کرد: جوانان نسل سوم و چهارم انقلاب تلاشهای گذشته برای رسیدن به این استقلال را ندیده‌اند و گمان می‌کنند مشکلات و معضلات معیشتی شکل گرفته به واسطه عدم مدیریت صحیح نظام است و حال آن که اگر به مدیریت کل انقلاب بنگریم متوجه این اشتباه تحلیلی خواهند شد.
 
علم الهدی در خطبه اول نماز جمعه مشهد هم گفت: از موارد مرتبط با تقوای عملی در کانون زندگی و خانواده، فرزندآوری است و پیشگیری و جلوگیری از فرزندآوری طبق برداشت از قرآن عملی سفیهانه است چرا که زوجین قدرت تصمیم گیری ندارند.
 
وی افزود: با توجه به آیات قرآن پیشگیری از فرزندآوری، قتل اولاد محسوب می‌شود و یکی از موارد فحشا است.
 
انتهای پیام/
 
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: علم الهدی جمعه مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۷۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح نور با رعایت ظرافت ها و مراقبت های لازم استمرار یابد

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری بعدازظهر جمعه در جلسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که با حضور سردار رادان فرمانده انتظامی کل کشور برگزار شد با تقدیر از تلاش های نیروی انتظامی در راستای اجرای طرح حجاب و عفاف گفت: آغاز این طرح امیدهایی را در جامعه به خصوص در بین متدینین ایجاد کرد.

آیت الله حسینی بوشهری افزود: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که نهادی با سابقه در حوزه علمیه است از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون در کنار امام راحل و مقام معظم رهبری نسبت به مسائل مختلف جامعه دغدغه داشته است.

وی ادامه داد: تلاش جامعه مدرسین حوزه علمیه قم این بوده تا احکام اسلام در جامعه پیاده شود و موجب ایجاد تحولی در کشور و همچنین جهان شود.

امام جمعه قم با بیان اینکه دشمنان امروز در تمامی عرصه در مقابل انقلاب اسلامی ایران ایستاده اند افزود: جمهوری اسلامی ۴۵ سال است که در برابر این توطئه ها با سربلندی ایستاده است.

وی خطاب به سردار رادان گفت: نیروی انتظامی در سالهای اخیر در عرصه های مختلف مبارزه با اشرار و حفظ امنیت کشور ۱۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرده و امیدواریم در این عرصه نیز موفق باشید.

آیت‌الله حسینی بوشهری با بیان اینکه دشمن به دنبال گسترش و نهادینه سازی بی حجابی در جامعه است افزود: حیازدایی نیز مرحله جدیدی از طراحی دشمنان در این عرصه است.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه تاکید کرد: طرح نور باید با رعایت ظرافت و مراقبت های لازم اجرا شود و تداوم آن موجب دلگرمی جامعه است.

کد خبر 6089397

دیگر خبرها

  • طرح نور با رعایت ظرافت ها و مراقبت های لازم استمرار یابد
  • انتقاد تند علم الهدی از تلاش برای بازگرداندن خواننده ها و هنرمندان خارج نشین به ایران /بخاطر جذب حداکثری باید عناصر ناپاک و ضدانقلاب به کشور برگردند؟
  • آیت الله علم الهدی: میدان‌داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است
  • نگاه ویژه رهبر انقلاب به فرهنگ کار
  • علم الهدی: دشمنان اسلام چشم به ولایت معصوم دارند
  • علم الهدی: دشمنان اسلام از مسائل سیاسی عبور کرده و چشم به ولایت معصوم دارند
  • هم‌خوانی کارگران در محضر رهبر انقلاب + فیلم
  • رهبر انقلاب در دیدار کارگران سراسر کشور: تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • فیلم/ رکن جهش تولید از نگاه رهبر انقلاب
  • جایگاه ویژه‌ مردم ایران در بسط تفکر مهدوی در جهان امروز