Web Analytics Made Easy - Statcounter

مالک شریعتی ‌نیاسر نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس،‌ با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، اظهار داشت: اعتقاد ما این است که هر چه مشارکت مردم در انتخابات بالاتر باشد، دولتی که از دل آن انتخابات بیرون می‌آید، قوی‌تر خواهد بود و اساساً‌ یکی از پایه‌های قدرت دولت آینده همین خواهد بود و با مشارکت پایین، هیچ دولتی قوت کافی نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به 4 اصل مدنظر جریان انقلابی در خصوص انتخابات آینده اظهار داشت: این 4 اصل عبارتند از «مشارکت بالا»، «انسجام و وحدت جریان انقلاب»، «پیروزی در انتخابات» و «تشکیل دولتی کارآمد، قوی و پاسخگو».

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشارکت بالا از این جهت مدنظر است که منجر به حفظ و استحکام بنای نظام اسلامی می‌شود، گفت: برای جریان انقلابی، حفظ نظام و انقلاب و تقویت آن، در اولویت قرار دارد.

رضایت از عملکرد دولت روحانی به 10 درصد رسیده است

شریعتی نیاسر در ادامه با بیان اینکه برای تحقق مشارکت حداکثری باید ابتدا عوامل مؤثر در کاهش مشارکت بررسی و تدبیر شود گفت:‌مهمترین عامل در کاهش مشارکت در هر انتخابات، عملکرد مسئولان مستقر در آن زمان است و در رابطه با ریاست جمهوری نیز اگر مردم از عملکرد دولت مستقر راضی باشند مشارکت بالا می‌رود، چه دولت مستقر و نامزدهای نزدیک به آن رأی بیاورند و چه رأی نیاورند؛ مهم این است که مردم امید خود را نشان داده‌اند.

وی افزود: اما در صورتی که مردم از دولت مستقر ناراضی باشند، حس ناامیدی آنها را از مشارکت گسترده باز می‌دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی نیز مردم در پایین‌ترین حد رضایت از دولت مستقر در سا‌ل‌های پس از انقلاب تاکنون قرار دارند و میزان محبوبیت از این دولت و رئیس جمهور، بر اساس اکثر نظرسنجی‌ها و پژوهش‌های معتبر، کمتر از 10 درصد شده است و این موضوع برای ما نیز صرفنظر از موافق بودن یا نبودن با دولت فعلی، تلخ و ناگوار است.

باید آسیب‌های موجود در دولت فعلی، با ارائه «راهکار جایگزین» باید بررسی شود/ 2 خطر انتقاد بدون راه حل

شریعتی نیاسر با اشاره به اقدامات ضروری و لازم در ماه‌های آینده عنوان کرد: باید آسیب‌های موجود در این دولت را شناسایی و احصاء کرد و برای آنها راه‌حل ارائه داد؛ چرا که نقد و انتقاد صرف کافی نیست و باید برای وضعیت موجود راهکار جایگزین ارائه کرد.

وی تأکید کرد: اگر راهکار جایگزین ارائه نشود و تنها به انتقاد از دولت بسنده شود دو نتیجه تلخ در پی دارد که عبارتند از: ناامیدی و عدم مشارکت مردم و نیز ارائه راهکارهای جعلی توسط کسانی که دلسوز انقلاب و کشور نیستند. از جمله این راهکارهای جعلی و مقطعی نیز، تأکید بر مذاکره و امید به خارج از کشور است که تجربه سالیان اخیر نشان داده این راهکار، مشکلات را بیشتر می‌کند.

مفهوم «دولت جوان حزب‌اللهی»/ اصرار بر سن پایین رئیس‌جمهور، موضوعیت ندارد

دبیر کل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی همچنین در خصوص راهبرد «دولت جوان حزب‌اللهی» در انتخابات آینده و لزوم نگاه دقیق به مفهوم این راهبرد گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب تأکید کرده‌اند، این راهبرد به معنی کنار گذاشتن تجربه بزرگان نیست و اگر مدل مدیریت «حاج ‌قاسم» را در جریان دفاع و مقاومت در منطقه ببینیم، متوجه می‌شویم که خود ایشان به عنوان یک شخص با تجربه، دائم در حال تلاش در خطوط مقدم بود و بدنه جریان مقاومت را از جوانان ایرانی، عراقی، سوری و دیگر کشورهای آزاده تشکیل داد.

شریعتی نیاسر خاطرنشان کرد: همین مدل فرماندهی و مدیریت شهید سلیمانی برای دولت جوان حزب‌اللهی هم قابل اجراست؛ یعنی افراد باتجربه با نگاه به جوانان متخصص و متعهد و با بکارگیری آنان در کارها، باعث همراهی همه بدنه اجرایی خواهند شد و لذا اصرار بر سن پایین رئیس‌جمهور، از این جهت هیچ معنایی نداشته و موضوعیت ندارد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری مشارکت حداکثری جریان انقلاب دولت مستقر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۷۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آحاد جامعه برای عمل به تکلیف اجتماعی و شرعی خود در انتخابات مشارکت کنند

رئیس جمهور انتخابات را جلوه روشن مردم‌سالاری دینی دانست که آحاد جامعه در راستای عمل به تکلیف اجتماعی و شرعی در آن مشارکت کرده و معتمدین خود را برای قانونگذاری و بهبود روند امور انتخاب می‌کنند.

به گزارش مشرق،آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز چهارشنبه در جلسه هیات دولت با اشاره به نزدیک شدن زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در برخی حوزه‌های انتخاباتی، بر ضرورت فراهم کردن زمینه حضور گسترده مردم در این مرحله از انتخابات و تمهید تمامی امکانات برای تکمیل حماسه‌آفرینی آنان در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ تاکید کرد.

رئیس جمهور انتخابات را جلوه روشن مردم‌سالاری دینی دانست که آحاد جامعه در راستای عمل به تکلیف اجتماعی و شرعی در آن مشارکت کرده و معتمدین خود را برای قانونگذاری و بهبود روند امور انتخاب می‌کنند.

آیت‌الله رئیسی در ادامه به موضوع ضرورت مشارکت مردم برای تحقق هدف جهش تولید اشاره کرد و افزود: تمهید مقدمات تحقق مشارکت مردم نیازمند اهتمام جدی همه بخش‌های دولت است؛ هر دستگاهی باید زمینه‌ها و راهکارهای جذب مشارکت مردم در بخش خود را به شکل دقیق و با زمان‌بندی مشخص تدوین و اعلام کرده و اجرای آن را به شکل مستمر و گام به گام پایش کند.

رئیس جمهور در جلسه امروز هیات دولت همچنین ضمن تبریک فرارسیدن روز کارگر و روز معلم، نقش کارگران و معلمان در پیشرفت و آبادانی کشور را اساسی و مهم توصیف و تصریح کرد: مبنای خلقت عالم بر تعلیم و تربیت استوار است و لذا همه ما در هر زمان و با لحاظ برخورداری از هر سطحی از دانش، همچنان نیازمند دانش‌افزایی و علم‌آموزی بیشتر هستیم.

در جلسه امروز هیات دولت وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه هفته گذشته، هفته درخشش ورزشکاران کشورمان در میادین بین‌المللی بود، قهرمانی تیم ملی فوتسال در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، قهرمانی تیم ملی وشوو در رقابت‌های انتخابی جام جهانی، قهرمانی تیم ملی دختران کمتر از ۱۸ سال در تورنمنت کافا در تاجیکستان، قهرمانی تیم والیبال دانش‌آموزی ایران در رقابت‌های مدارس جهان، قهرمانی، شکستن رکورد و کسب مدال طلای خانم عیدیان در ماده ۴۰۰ متر دو با مانع قهرمانی آسیا، نائب قهرمانی تیم ملی تپانچه بادی کشورمان در مسابقات جام جهانی کره جنوبی و نائب قهرمانی تیم شطرنج امید کشورمان در مسابقات شهرهای آسیا را از جمله این موفقیت‌ها برشمرد که باعث شادی و شعف عمومی در کشور شد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری نیز با اعلام خبر دستیابی به فرمولاسیون، فرآیند و فناوری استحصال کود «تریپل سوپر فسفات» به عنوان یکی از کودهای مهم و بسیار پرکاربرد در کشاورزی گفت: سالانه نیاز به واردات ۲۵۰ هزار تن از این نوع کود داشتیم که خوشبختانه تولید آن در کشور بومی‌سازی و خط تولیدی با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن راه‌اندازی شده که تا ۲۰۰ هزار تن قابل افزایش است و می‌تواند سالانه تا ۳۷ میلیون دلار صرفه‌جویی ایجاد کند.

وی ابراز امیدواری کرد با حمایت از تولیدات داخل، زمینه رونق تولید داخلی این محصول فراهم شود.

دیگر خبرها

  • طعنه سنگین حسن روحانی به ابراهیم رئیسی و کاندیدای پوششی او در انتخابات ۱۴۰۰ /مگر نگفتید این‌ها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم
  • انتقال پرونده مالیاتی نفت و گاز به استان با هم‌صدایی رسانه‌ها
  • توصیه های انتخاباتی رئیسی در جلسه هیات دولت
  • اظهارات رئیسی درباره انتخابات مرحله دوم مجلس
  • تاکید رئیسی بر حضورگسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • آحاد جامعه برای عمل به تکلیف اجتماعی و شرعی خود در انتخابات مشارکت کنند
  • افشای دلایل ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات
  • روحانی: برجام بازدارندگی‌مان را افزایش داد | امروز دعوا بر سر ساخت مسجد است | ساکت ننشینیم، مردم را به پشتیبانی از نظام تشویق کنیم | مگر در انقلاب با زور مردم را باحجاب کردیم؟
  • روحانی: پاسخ من به شورای نگهبان به زودی منتشر می‌شود تا مردم از سطح درک اعضای این شورا از مسائل حیاتی کشور مطلع شوند!
  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش