Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@19:56:21 GMT

مرغ‌ های منجمد بازار قم را گرم می‌کنند

تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۱۹۳۷۸

مرغ‌ های منجمد بازار قم را گرم می‌کنند

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،غضنفری معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم امروز در  جلسه فوق العاده ستاد تنظیم بازار استان که  با هدف تامین و نظارت بر توزیع گوشت مرغ برگزار شد با بیان این که درحال حاضر بخش زیادی از گوشت مرغ موجود در بازار قم در داخل و مقداری هم از خارج استان تامین می‌شود ،گفت: نیاز استان به گوشت مرغ بیش از یک صد تن به صورت روزانه است که سقف تولید استان به ۶۰ تا ۷۰ تن می‌رسد و حدود ۵۰ تن کسری گوشت مرغ وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: این روز‌ها میزان مصرف کمی بالاتر رفته و با توجه به اختلاف قیمت بین گوشت مرغ در قم با سایر استان‌ها این مهم سبب ایجاد صف در فروشگاه‌ها شده است.


معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تاکید کرد: در جلسه امروز جهاد کشاورزی استان مکلف به تحویل تمامی مرغ‌های تولیدی مرغداری‌های استان به کشتارگاه شد و کشتارگاه هم به صورت بسته بندی تک نایلونی تولید استان را به بازار مصرف عرضه کند.


غضنفری افزود: جهاد کشاورزی به عنوان متولی تامین گوشت مرغ باید ۵۰ تن کسری تولید استان را با هماهنگی وزارت متبوع و ازطریق سایر استان‌هایی که مازاد تولید دارند ،پیگیری کند.


او با اشاره به ضرورت تقویت بازرسی‌ها در حوزه مصرف گفت: گزارش‌هایی ازتحویل مرغ‌های تنظیم بازار به رستوران‌ها و سایر مصارف وجود دارد که باید با جدیت بررسی شود.


معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم  از ورود ۲۰۰ تن مرغ منجد به استان با هدف تنظیم بازار خبر داد و گفت: روزانه حدود ۳۰ تن مرغ منجمد هم با قیمت مصوب ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان در فروشگاه‌ها عرضه می‌شود.


غضنفری افزود: استان قم تخصیص حدود ۸۰۰ تن گوشت مرغ منجد دیگر را هم دنبال می‌کند.

انتهای پیام/ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قیمت مرغ جهاد کشاورزی قم تنظیم بازار گوشت مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۹۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیتی در خرید مرغ مازاد تولیدی استان قزوین وجود ندارد

محمد حسین عطایی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در نشست بررسی وضعیت تولید مرغ گفت: اصلی‌ترین هدف وزارت جهادکشاورزی کمک به تولید کننده و حمایت از مصرف کنندگان است.

وی افزود: تولید مرغ با سیاست‌های سال گذشته با افزایش جوجه ریزی و تولید گوشت مرغ و آرامش بازار همراه بود، اما نباید افزایش تولید و کاهش قیمت باعث متضرر شدن تولیدکنندگان شود.

عطایی یادآور شد: همه زنجیره تولید به نحوی به هم متصل هستند و نبایستی در چرخه تولید و اقتصاد جامعه تولید کننده و مصرف کننده متضرر شوند.

وی اضافه کرد: ظرفیت تولید مرغ منجمد صادراتی را باید افزایش داد تا تولید کنندگان و مرغداران دچار ضرر نشوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: وضعیت تولید مرغ در استان و کشور نسبت به سال گذشته وضعیت خوبی دارد و انتظار می‌رود در این برهه مازاد تولید دشته باشیم که با انجماد و صادرات ازتولیدکنندگان می‌توان حمایت کرد.

عطایی افزود: بایستی ظرفیت عمل آوری و فروش مرغ به پشتیبانی امور دام را افزایش داد تا مرغ مازاد تولیدی منجمد و صادر شود.

وی تاکید کرد: تولیدکنندگان و کشتارگاه‌ها می‌توانند با صادرات مرغ، در امر تولید مشارکت کنند تا بازار تنظیم شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • گوشت دوباره گران می‌‌شود؟
  • محدودیتی در خرید مرغ مازاد تولیدی استان قزوین وجود ندارد
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی وارداتی تنظیم بازاری در قزوین
  • توزیع ۲۰ تن گوشت منجمد گوسفندی در استان قزوین 
  • قیمت گوشت دوباره نجومی می‌شود؟
  • تولید مازاد بر نیاز مرغ در استان قزوین
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»
  • گوشت اینگونه ۶۳.۵ درصد گران شد
  • صادرات دام راهکاری برای ایجاد رونق صنعت دامپروری
  • ۶۳.۵ درصد افزایش قیمت هر کیلوگرم شقه گوسفند در یک سال