Web Analytics Made Easy - Statcounter

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان امروز جمعه هنگام سفر به عراق با ابراز نگرانی از تشدید رنج و آلام مردم این کشور آسیای غربی گفت: به عنوان زائر و حامل پیام صلح وارد عراق شده‌ام؛ جامعه جهانی موظف است تا به نقش خود در قبال ارتقای صلح در عراق و همه خاورمیانه عمل کند.

به گزارش ایرنا؛ پاپ فرانسیس امروز جمعه در بدو ورود به عراق و پس از مراسم استقبال رسمی در فرودگاه بغداد با حضور مصطفی الکاظمی نخست وزیر به کاخ ریاست جمهوری رفت و در نشست مشترک خبری با برهم صالح رییس جمهوری عراق از این کشور به عنوان کشوری ستمدیده از جنگ، تروریسم و درگیری یاد کرد که جز مرگ و ویرانی چیزی به دنبال نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی جامعه جهانی را موظف دانست تا به نقش خود در قبال ارتقای صلح در عراق و همه خاورمیانه عمل کند.

رهبر کاتولیک های جهان با بیان اینکه همزیستی برادرانه نیازمند گفت‌وگوی صادقانه است، افزود که عراق کشوری است که از هزاران سال قبل با ویژگی تنوع دینی شناخته می‌شود.

این پیشوای مذهبی کاتولیک با تاکید بر ضرورت تشویق گفت وگو بین همه جوامع و گرایش‌ها افزود که از عراق انتظار می رود که اختلاف را تبدیل به همزیستی و دوستی کند.

وی گفت که به نام عیسی مسیح به عراق آمده و حامل پیام صلح است و سال ها برای سلامت عراق دعا کرده است.

پاپ تاکید کرد: «خشونت و افراط گرایی بس است، من به نشانه توبه از همه به خاطر این همه ویرانی بخشش می طلبم، من زائری هستم که با حمل پیام صلح به عراق آمدم.»

وی همچنین وجود مسیحیان در عراق را یک میراث غنی عنوان کرد.

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان با گذشتن بیش از یکسال محدودیت کرونایی که برنامه های او را محدود کرده است برای یک سفر چند روزه امروز جمعه در میان تدابیر شدید امنیتی و مقررات منع ورود به بغداد، وارد عراق شد.

پاپ ادامه داد که همه گیری کرونا باعث نابسمانی اجتماعی و اقتصادی شده و برای جبران آن باید همکاری مشترک وجود داشته باشد. همپنین در این راستا بر ضرورت توزیع منصفانه واکسن کرونا بین همه از جمله در عراق تاکید کرد.

لینک کوتاه: asriran.com/003FJY

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: پاپ فرانسیس پیام صلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۱۹۸۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید تحریم‌های انگلیس علیه شهرک‌نشینان افراطی اسرائیلی

به گزارش قدس آنلاین ، در بیانیه وزارت امور خارجه انگلیس که یک نسخه آن روز جاری در تارنمای دولت این کشور منتشر شد، آمده است که تحریم‌های جدید، دو گروه اسرائیلی حامی خشونت و چهار متهم به نقض حقوق بشر در کرانه باختری را شامل می‌شود.

این بیانیه می‌افزاید که خشونت شهرک نشینان اسرائیلی در کرانه باختری در حد بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تشدید خشونت‌ها علیه سیاستمداران، چالشی برای آلمان
  • چرا دولتمردان آمریکا از خشونت‌ علیه دانشگاهیان این کشور در برابر دوربین‌ها ابایی ندارند؟
  • زائری از پرو
  • مدرک‌گرایی موجب ایجاد فاصله بین دانشگاه و جامعه کار می‌شود
  • محمدرضا گرایی فقط 50 درصد شانس حضور در المپیک 2024 را دارد
  • دلایل استعفای امام جمعه رفسنجان پس از ۳۹ سال فعالیت /تاکید بر جوان گرایی
  • راهبردهای علمی و علمی امام صادق(ع) در مقابله با سطحی نگری فکری و عمل گرایی افراطی
  • تحریم‌های جدید انگلیس علیه شهرک‌نشینان صهیونیست
  • تشدید تحریم‌های انگلیس علیه شهرک‌نشینان افراطی اسرائیلی
  • زبانزد شدن تجمل‌گرایی اشرف خواهر شاه + عکس و سند