خودروی برنزی کلاسیک وارد حراج می شود/ شلبی کبری و یک محصول خاص 475هزار دلاری (+عکس)
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۲۰۱۰۷
عصر ایران- مدتی قبل درباره حراج یک دستگاه شلبی کبری و رکورد قیمت باورنکردنی 13.75 میلیون دلاری آن نوشتیم که جزئیاتش اینجا در دسترس است. همانطور که اشاره شد؛ شلبی 427 کبری در صنعت خودروی آمریکا به عنوان یک شاخص مطرح است. نام کارول شلبی افسانه ای نیز همراه این محصول خاص شد تا همه چیز برای آن جاودانه شود.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
هم اکنون یک شلبی کبری متفاوت دیگر برای ورود به حراج در نظر گرفته شده که توسط کمپانیKirkham Motorsports واقع در یوتا(آمریکا) بروزرسانی شده است. اولین چیزی که در رابطه با این خودرو جلب نظر می کند، بدنه برنزی آن است که حجمی از فلز بدون پوشش که ساعت ها توسط استادکاران پولیش شده است را پیش روی مخاطب قرار می دهد.
این کبری 427 مدل 1965 زیر درپوش موتور خود یک تپنده 8.4 لیتری 8 سیلندر با 650 اسب بخار خروجی دارد که توسط بخش پیشرانه کمپانی کرول شلبی توسعه یافته است. این مجموعه با جعبه دنده 5 سرعته دستی هماهنگ شده است.
سیستم اگزوز تمام استیل، رول بار کروم، رینگ های کلاسیک و بسیاری از جزئیات دیگر در بدنه می تواند مدتی طولانی مخاطب را درگیر خود کند.
قیمت پایه حراج 475 هزار دلار اعلام شده است.
مازیار دانیالی
بیشتر بخوانید: *حراج یکی از کمیاب ترین انواع فورد (+تصاویر) *73 هزار دلار برای هیولای خیابانی فورد! (+تصاویر) *قلبی که در آمریکا برای ایتالیا می تپد! (+فیلم و تصاویر) *تبدیل فورد اف-150 به هیولای برفی آرکتیک تراکس! (+تصاویر) *شلبی 427 کبری؛ حراجی که یک رکورد جهانی را ثبت خواهد کرد! (+عکس) *ماستنگ هایی با رکورد دلاری/ "اولین ها" همیشه گران قیمت هستند! (+تصاویر) *لیکوئید کربن؛ جادوی فیبرکربن در خاص ترین محصول کمپانی فورد (+فیلم و تصاویر) *کمیاب ترین "مار سمی" معرفی شد/ خودرویی که فقط 250 دستگاه خواهد بود! (+تصاویر)لینک کوتاه: asriran.com/003FIR
منبع: عصر ایران
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۰۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
آهنگسازی در موسیقی کلاسیک ایرانی کتاب شد/ خواندن چند پژوهش
به گزارش خبرنگار مهر، سه اثر پژوهشی تالیفی در حوزه های های مختلف موسیقی با تالیف پریچهر خواجه نوازنده و مدرس موسیقی، سپهر سراجی پژوهشگر موسیقی و کلارنس جی همیلتون در قالب آثار جداگانه پیش روی مخاطبان قرار گرفته اند.
افزایش مهارت در نوازندگی قانون با کتاب «مضراب»
کتاب «مضراب -جلد دوم» عنوان اثری جدید در قالب تمرین ها و قطعاتی برای ساز قانون به قلم پریچهر خواجه از نوازندگان عرصه نوازندگی قانون است که توسط نشر «ماهور» منتشر شده است:
خواجه درباره این کتاب نوشته است:
«مجموعه مضراب رویکردی آموزشی دارد و با هدف گسترش کارگان مکتوب و اجرایی ساز قانون و تقویت مهارت نوازندگان طراحی و تنظیم شده است. کتاب اول شامل ۳۰ تمرین با توجه به تکنیکهای گوناگون بود و کتاب حاضر (مضراب ۲) شامل ۲۵ تمرین با تمرکز بر تکنیکهای گسترشیافته و ۱۵ قطعه ضربی است. تمرینها و قطعات مجموعه مضراب نیز با الهام از موسیقی ایرانی نوشتهشده و حاصل ذهنیات و تجربیات پیوسته نگارنده در نوازندگی و آموزش، طی سالیان متمادی است.
لازم به ذکر است که برای بهرهگیری از این مجموعه، داشتن مهارتهای پایه نوازندگی قانون ضروری است و از این رو مضراب برای نوازندگان سطح متوسط به بالا پیشنهاد میشود.»
«آهنگسازی در موسیقی کلاسیک ایران» و مساله هویت کتاب شد
یکی دیگر از کتاب های تازه منتشر شده حوزه موسیقی «آهنگسازی در موسیقی کلاسیک ایران - گفتمان ها و مساله هویت» نام دارد که با تالیف سپهر سراجی و مقدمه ساسان فاطمی در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.
سراجی درباره این اثر نوشته است:
«در دوران نوجوانی که بسیار پیگیر مباحث نظری، بهویژه مساله نوگرایی و ضرورت آن، در حوزه موسیقی ایرانی بودم، موضوع چندصدایی در موسیقی ایرانی بحثی داغ و پرطرفدار بود.
دغدغه و سودای موسیقیِ ایرانی چندصدایی شده به اَشکال مختلف در آثار و گفتار موسیقیدانان ایرانی موج میزد و همچنان نیز کمابیش ادامه دارد. در همین دوران و هنگام تحصیل در رشته آهنگسازی کمکم متوجه شدم که اگر به جای طرح این سوال که «موسیقی ایرانی را چرا و چگونه باید چندصدایی کرد؟»، بپرسیم: «بنیادها و مبانی نظری آهنگسازی در موسیقی ایرانی چیست؟»، آنگاه میتوانیم به سوال نخست نیز راحتتر پاسخ دهیم، چراکه چندصدایی خود یکی از سرفصلهای دانش و فنی بزرگتر، یعنی آهنگسازی، محسوب میشود.
بنابراین با مرور زمان به این نتیجه رسیدم که باید پرسشها بهجای چندصدایی، هارمُنی و کنترپوان، به چیستی، چرایی و چگونگی «آهنگسازیِ موسیقیِ ایرانی» معطوف شود.»
خواندن یک کتاب با موضع «لمس کلاویه و بیان موسیقایی»
کتاب «لمس کلاویه و بیان موسیقایی» نوشته کلارنس جیهمیلتون و ترجمه حمید براری دیگر اثری است که این روزها پیش روی مخاطبان قرار گرفته است.
در توضیح این کتاب آمده است:
«اگر نجاری بخواهد خانه ای چوبی بسازد، باید ابزار آلات کاملاً تیزی داشته باشد و همین طور در به کارگیری این ابزار هر جا که لازم باشد تبحر داشته باشد.
او باید قادر باشد که نقشه معمار را به خوبی دنبال کند و دورنمای کافی برای معماری تکمیل شده داشته باشد.
به همین شکل یک پیانیست باید انگشتان و ماهیچه هایی داشته باشد که هنگام اجرا در مواقع بغرنج او را یاری دهند؛ او باید بتواند کلاویه ها را برای خلق درجات صدا به اندازه لمس کند.
همچنین باید قادر باشد طرح کلی و همین طور جزییات یک قطعه را آن طور که مورد نظر آهنگساز بوده است دنبال کند.
در کتاب پیش رو پیشنهاداتی برای به کارگیری از این ابزارها برای رسیدن به هدف فوق ارایه می دهیم.»
کد خبر 6092797 علیرضا سعیدی