Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-26@23:57:36 GMT

(تصاویر) سفر به عمیق‌ترین نقطه اقیانوس

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۲۰۲۹۱

(تصاویر) سفر به عمیق‌ترین نقطه اقیانوس

یک ماجراجوی بریتانیایی - آمریکایی، به عمیق‌ترین نقطه اقیانوس سفر کرد.

به گزارش فرارو، ریچارد گریت در درازگودال ماریانا در اقیانوس آرام، با یک زیردریایی طراحی شده برای همین ماموریت، به عمیق‌ترین نقطه شناخته شده اقیانوس، بیش از ۱۰ هزار متر پایین‌تر از سطح آب رفت.

 گریت که به لرد بریتانیایی معروف است، با پشت سر گذاشتن این ماموریت، نخستین کسی است که به قطب شمال و جنوب، خارج از جو زمین و عمیق‌ترین نقطه اقیانوس سفر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فقط یک سفر ماجراجویانه نبود، بلکه گریت در این ماموریت، نمونه‌هایی از جانداران و باکتری‌های عمق اقیانوس را برای پژوهش و مطالعه دانشمندان زیست‌شناس جمع‌آوری کرد.

ماموریت دیگر ریچارد گریت در عمیق‌ترین نقطه شناخته شده اقیانوس، بررسی تاثیر آلودگی‌های پلاستیکی بر کف اقیانوس و گونه‌های جانوری آن بود.

زیردریایی ۳۶ میلیون دلاری که در این سفر ماجراجویانه و علمی استفاده شد، توسط همان شرکتی ساخته شده که زیردریایی دیوید اتنبرا، مستندساز نامدار بریتانیایی برای مستند سیاره زمین را تولید کرده است. این زیردریایی با پوسته‌ای از تیتانیوم، به گونه‌ای طراحی شده که فشاری معادل وزن ۱۰۰ فیل را می‌تواند تحمل کند.

ماموریت ریچارد گریت با احتساب ۸ ساعت رفت و برگشت، ۱۲ ساعت طول کشید.

منبع: فرارو

کلیدواژه: بازگشت ایران گیتی موسوی زیردریایی بریتانیا اقیانوس عمیق ترین نقطه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۰۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش یمن: سه عملیات موفق بر ضد کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی انجام دادیم

سخنگوی نیروهای مسلح یمن از سه عملیات موفق بر ضد کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی خبر داد.

به گزارش ایسنا، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد نیروهای یمنی در دفاع از فلسطین یک کشتی آمریکایی با نام ( MAERSK YORKTOWN )  را در اقیانوس هند هدف قرار دادند.

وی افزود: «نیروهای مسلح یمن همچنین یک ناو آمریکایی را در خلیج عدن و یک کشتی اسراییلی با نام (MSC VERACRUZ )  را در اقیانوس هند مورد حمله قرار دادند.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فرونشست عمیق زمین در یکی از خیابان‌های مشهد
  • فرونشست عمیق زمین در تقاطع خیابان کلاهدوز و قاضی طباطبایی مشهد
  • حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی + جزئیات ۳عملیات دیگر
  • ناتوانی واشنگتن و لندن از مقابله با حملات ارتش یمن
  • ارتش یمن: سه عملیات موفق بر ضد کشتی‌های آمریکایی و اسرائیلی انجام دادیم
  • حمله یمن به ناوشکن آمریکایی و کشتی اسرائیلی
  • مفاهیم قرآن بینشی عمیق به انسان می‌بخشد
  • سفر وزیر خارجه آمریکا به چین در بحبوحه اختلافات عمیق
  • حرکت به سمت مشارکت معنادار و عمیق مردم در ساخت مسکن
  • ماهواره نوا رویداد تلخ سفید شدن مرجان‌ها را ثبت کرد