Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@22:07:36 GMT

آغاز طرح تشدید نظارت بر بازار کالای اساسی در کهگیلویه

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۲۰۷۶۹

آغاز طرح تشدید نظارت بر بازار کالای اساسی در کهگیلویه

احمد حکیم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه با اشاره به آغاز اجرای طرح تشدید بازرسی از بازار اظهار داشت: طرح گشت نوروزی از 15 بهمن آغاز شده و تا ۱۵ فروردین سال ۱۴۰۰ ادامه خواهد یافت.

رئیس اداره صمت کهگیلویه گفت: در این طرح بازرسان به صورت ویژه در دو شیف صبح و عصر بر صنوف نظارت داشته و با تخلفات بازار برخورد قاطع و بازدانده دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حکیم هدف از اجرای این طرح را جلوگیری از گران فروشی و افزایش قیمت‌ها و همچنین تعادل بخشی به بازار در آستانه نوروز بیان کرد و افزود: از ابتدای شروع این طرح تاکنون بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ مورد بازرسی از اصناف در شهرستان‌های کهگیلویه، چرام و لنده انجام شده است.

وی اضافه کرد: تاکنون ۶۴ واحد صنفی متخلف در بازار‌های هر سه شهرستان با ۹۴ نوع تخلف شناسایی و جریمه شدند.

وی با بیان اینکه واحد‌های صنفی متخلف به ۳۲۴ میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شدند ادامه داد: عمده تخلفات این واحد‌ها، گران فروشی، کم فروشی، درج نکردن قیمت بر روی کالا، فروش کالای تاریخ مصرف گذشته و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی مبارزه با کرونا بوده است. 

رئیس اداره صمت کهگیلویه به طرح تنظیم بازار هم اشاره کرد و گفت: در این طرح که به منظور تنظیم بازار و جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت‌ها و همچنین تامین کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم  از ابتدای دیماه آغاز شده، تا کنون ۱۵۰ تن روغن، ۷۴ تن شکر، ۹۱ تن برنج و ۳۴ تن قند تامین و در ۴۸  مرکز بین مردم شهرستانهای کهگیلویه، چرام و لنده توزیع شد.

انتهای پیام/82016

منبع: فارس

کلیدواژه: بازرسی از بازار تخلف صنفی دهدشت فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۰۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۱۸ واحد صنفی متخلف در اهر

 عبدی اظهار کرد: در ادامه اجرای طرح نظارت بر اماکن عمومی ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی شهرستان اهر به همراه نمایندگان اتحادیه‌های صنفی نظارت بر فعالیت صنوف را در سطح این شهرستان در دستور کار خود قرار داده و از واحد صنفی بازدید کردند.

وی افزود: در اجرای این طرح طی هفته جاری از تعداد ۷۲ واحد صنفی بازدید به عمل آمد که تعداد ۱۸ واحد صنفی متخلف اعم از (سمساری، خواربار، کافه خانه و دفتر مشاوره ازدواج) به علت عدم رعایت قوانین صنفی و عدم توجه به اخطار‌هایی داده شده پلمب شد و متصدیان واحد‌های صنفی متخلف با تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اهر با اعلام تداوم و تشدید این طرح‌ها و اقدامات کنترل و نظارت پلیس گفت: با صنوف و افرادی که شئونات اسلامی را رعایت نکنند نیز برخورد قانونی خواهد شد و از عموم شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • خروج از مدار واحد ۳ بخار نیروگاه نکا
  • تشدید گشت کنترل و نظارت بر ناوگان حمل و نقل عمومی استان همدان
  • واحد ۳ بخار نیروگاه نکا از مدار تولید خارج شد
  • پلمب ۱۸ واحد صنفی متخلف در اهر
  • مانور نظارت بر مراکز تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی در شهرستان یزد
  • تشدید گشت‌های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • ۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد
  • تشدید نظارت برفعالیت مشاوران معاملات املاک در مشهد
  • اینفوگرافیک | مقدار کالای اساسی حمل شده از مبدا بندر امام خمینی (ره) به استان آذربایجان غربی (۱۲ماهه سال ۱۴۰۲)
  • مدیریت بازار کالای اساسی جدی گرفته شود