Web Analytics Made Easy - Statcounter

بزرگترین واحد تولید کننده چادر مشکی درقم احداث می‌شود،انتخاب رییس هیات کشتی قم ، مشاهده فلامینگوی کوچک در تالاب مره ،جمع آوری هفت میلیارد ریال برای کمک به خانواده‌های زندانیان،کمک یک میلیارد تومانی به ایتام ، اعطای شناسنامه به فرزندان اتباع حاصل از مادران ایرانی، افتخارآفرینی کشتی گیر قمی، نام‌نویسی یکهزار و ۶۰۰ متقاضی مهارت آموزی درقم و ترویج مصرف مرغ سایز  از دیگر اخبار هفته گذشته قم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آغاز عملیات اجرایی احداث یکهزارو ۸۰۰ واحد مسکونی طرح اقدام ملی

مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: کلنگ احداث یک‌هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی طرح اقدام ملی  روز سه‌شنبه ۱۲ اسفندماه جاری زده  شد.

حسن صبوری در این زمینه افزود: مجموع سهم مسکن‌های پیش‌بینی شده استان قم در برنامه جامع مسکن کشور ۱۳ هزار و ۲۰۰ واحد است که ۱۰ هزار و ۶۰۰ واحد در اراضی ملی، ۲ هزار و ۲۰۰ واحد در بافت‌های فرسوده و ۴۰۰ واحد در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت احداث می‌شود.

وی اضافه کرد: درفاز اول طرح اقدام ملی، چهار هزار و ۴۰۰ متقاضی ثبت‌نام کردند که ۲ هزار و ۵۰۰ واحد آن توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در پنج پروژه زیتون ۶ الی ۱۰، محله ۱۰ (اراضی ۱۷ هکتاری) و اراضی ۲۲ هکتاری مرکز محلات پردیسان احداث خواهد شد.

کشت ۸۰ هکتار گونه های گیاهی در قم 

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قم، گفت: درسال جهش تولید بیش از ۸۰ هکتار گونه‌های مختلف گیاهان دارویی درقم کشت شده‌است که این رقم با درنظر گرفتن سطح زیر کشت گل محمدی به بیش از ۵۰۰ هکتار می‌رسد.

محمد علی سلامی هفته گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ بیان کرد: طی سال‌های اخیر در راستای تحقق راهبرد تغییر الگوی کشت، توسعه کشت گیاهان دارویی از جمله هدف‌های مهم مورد توجه سازمان جهاد کشاورزی قم برای حفظ و ارتقا سطح سبز استان بوده‌است.

وی افزود: در همین رابطه تحقیقات گسترده‌ای پیرامون گیاهان دارویی مناسب کشت در مناطق مختلف قم انجام شد و اکنون شمار قابل توجهی از کشاورزان قمی در مزارع خود به تولید انواع متنوع این گیاهان‌ می‌پردازند که تعدادی از این مزارع در زمینه تولید گیاهان دارویی پرمصرف نمونه است.

صادرات ۱۱۰ هزار تن انواع کالا از قم 

 مدیرکل گمرکات قم گفت: از ابتدای سالجاری تا پایان بهمن‌ماه بیش از ۱۱۰‌هزارتن انواع کالا از گمرکات استان صادر شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱.۶ درصد رشد داشته‌است.

اسفندیار دریکوندی هفته گذشته درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: درهمین رابطه ۱۱۰هزار و ۷۸تن انواع کالا همچون گرانول، پفک، کفش و صندل،‌ شمش سرب، مفتول مسی، مواد و محصولات پلاستیکی، شیمیایی و هیدروکربن به ارزش ۱۳۰ میلیون و ۲۶۳هزار دلار به کشورهایی نظیر عراق،‌ افغانستان،‌ امارات، هند، پاکستان و ازبکستان صادر شد.

وی با اشاره به عملکرد گمرکات استان دربخش ترانزیت نیز گفت: طی این مدت مقدار ۷۰هزار و ۹۱ تن انواع کالا از سایر گمرکات به گمرکات قم ترانزیت شد که این موضوع نشان از تعامل و ارتباط گسترده شبکه گمرکی کشور با یکدیگر دارد.

بزرگترین واحد تولید کننده چادر مشکی درقم احداث می‌شود

 استاندار قم گفت: واحد تولید کننده چادر مشکی با مشارکت ستاد اجرایی حضرت امام(ره) در قم ایجاد و این محصول به عنوان یکی از اجزا بسته سوغات استان به بازارهای داخلی و بین‌المللی عرضه می‌شود.

بهرام سرمست  در آیین انعقاد تفاهم نامه همکاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)‌ و استانداری قم بیان کرد:  در در خصوص احداث بزرگترین کارخانه تولید چادر مشکی به عنوان برند شهر کریمه اهل بیت(ع)  تفاهم نامه ای داشتیم که به لحاظ اقتصادی با توجه به این که در کشور براساس برآورد انجام شده سالانه ۸۰ میلیون مترمربع چادر مشکی وارد می‌کنیم در حالی که مجموع تولید ما در داخل رقمی بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون متر مربع است، اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی ادامه داد: با احداث این واحد ۱۸ میلیون متر مربع سالانه چادر مشکی در کشور تولید خواهد شد و این طرح برای ۲ هزار تن اشتغال ایجاد می‌کند،‌ مجموع اعتباری که براساس تفاهم نامه برای احداث این واحد درنظر گرفته شده است بیش از یکهزار و ۱۳۰ میلیارد تومان استکه سرمایه‌گذاری بسیار چشمگیر و تحول آفرین خواهد بود.

لزوم فراهم آوردن نیاز آبی تالاب‌های قم 

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست قم گفت: با شروع فصل گرما برای کاهش موج گردوغبار درشهر قم، باید نیاز آبی تالاب‌ها و رودخانه‌های استان را فراهم بیاوریم.

سید رضا موسوی مشکینی هفته گذشته در دیدار با مدیرعامل آب منطقه‌ای استان در سخنانی اظهار داشت: قم در پایین دست و انتهای حوضه آبریز مرکز کشور قرار گرفته و در تأمین منابع آبی زیست محیطی با مشکلات متعددی مواجه است.

وی با اشاره به نیاز آبی قم همراه با توسعه اقتصادی و افزایش مهاجرت به این کلانشهر، خاطرنشان کرد: با شروع روزهای گرم سال و بروز پدیده گرد و غبار، باید حقابه های زیست محیطی تالاب ها و رودخانه های استان که نقش مؤثری برای مقابله با این پدیده دارند را فراهم بیاوریم.

انتخاب رییس هیات کشتی قم

مجمع انتخاباتی هیات کشتی قم شنبه هفته گذشته با حضور سیدجلال عسگری دبیر فدراسیون کشتی برگزار و در پایان «هادی عُلیایی» با ۹ رای از ۱۴ رای ماخوذه سکاندار جدید هیات کشتی قم شد.

 این مجمع انتخاباتی که در سالن جلسات اداره کل ورزش و جوانان قم برگزار شد،‌ ۶ داوطلب تصدی این پست به بیان برنامه ها و دیدگاه های خود پرداختند که در نهایت از اعضای این مجمع از میان محمد حسنی، محمد کریمی، مصطفی زرچینی، هادی‌علیایی، مهدی باقری و مسلم رشیدی، علیایی را به عنوان رئیس جدید این هیات انتخاب کردند.

مشاهده فلامینگوی کوچک در تالاب مره قم 

 فرمانده یگان حفاظت محیط زیست قم گفت: برای نخستین بار در قم فلامینگوی کوچک در تالاب مره مشاهده شد که این یک رکورد کم نظیر در کشور است.«فلامینگوی کوچک» با قد حدود ۸۵ سانتیمتر و منقار تیره و گردن و زیر دم صورتی به عنوان گونه متمایز از فلامینگوی بزرگ (با قد ۱۳۰ سانتیمتر) محسوب می شود.تا کنون ۹۵ گونه پرنده در تالاب های استان قم مشاهده و رصد شده است

محمدرضا عابدی مقدم هفته گذشته اظهار داشت: در سال‌های گذشته با ارتقاء سطح حفاظتی تالاب مره به «منطقه شکار ممنوع» و آبگیری مناسب این تالاب، مهاجرت پرندگان به این زیستگاه ارزشمند افزایش چشمگیری داشته است.

جمع آوری هفت میلیارد ریال برای کمک به خانواده های زندانیان

همزمان با سالروز میلاد با سعادت حضرت علی (ع) و روز پدر آیین جشن گلریزان برای کمک به خانواده های زندانیان جرائم غیر عمد قم برگزار و طی آن هفت میلیارد ریال جمع آوری شد.

کمک یک میلیارد تومانی به ایتام 

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) قم گفت: پدران معنوی فرزندان ایتام و محسنین تحت حمایت کمیته امداد قم، به تاسی از پدر یتیمان حضرت علی(ع)، فقط در ایام میلاد آن حضرت، یک میلیارد تومان به حساب آنان واریز کردند.

 سید محمدرضا میره‌ای هفته گذشته در این زمینه، افزود: در حال حاضر چهار هزار و ۷۹۲ فرزند یتیم و محسنین تحت حمایت کمیته امداد استان قم هستند

وی اضافه کرد: هم‌اکنون بیش از ۲۴ هزار حامی نیک‌اندیش از این فرزندان حمایت می‌کنند که مبالغ مورد نظر خود را هرماه به حساب آن‌ها واریز می‌نمایند.

اعطای شناسنامه به فرزندان اتباع حاصل از مادران ایرانی

 درجلسه شورای اطلاع رسانی که روز دوشنبه هفته گذشته با حضور معاون سیاسی و امنیتی استانداری قم ترتیب یافت، اعطای شناسنامه به فرزندان حاصل از مادران ایرانی دراین استان به صورت رسمی عملیاتی شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم بیان کرد: اعطای شناسنامه ایرانی به فرزندان حاصل از مادران ایرانی یکی از گام های مثبت کشور طی ماه های گذشته بوده‌است.

به دنبال تصویب «قانون تعیین تکلیف فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی غیرایرانی» در دوم مهرماه ۱۳۹۸ توسط مجلس شورای اسلامی، «آیین‌نامه اعطای تابعیت به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی» توسط هیات وزیران تصویب در تاریخ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹ به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده‌است.

افتخارآفرینی کشتی گیر قمی

رئیس هیات کشتی قم، گفت: علیرضا نجاتی کشتی گیر جوان و آینده دار قمی در رقابت‌های بین المللی جام مربیان و کشتی گیران برتر اوکراین با کسب عنوان نخست، مدال طلای این رقابت ها را از آن خود کرد.

هادی علیایی روز یکشنبه گذشته در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کشتی گیر وزن ۶۰ کیلوگرم قمی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم مقابل دمیترو تسیمبالیوک دارنده مدال برنز اروپا از اوکراین با نتیجه ۹ بر صفر به برتری رسید.

پیکارهای کشتی آزاد و فرنگی جام مربیان و کشتی گیران برتر اوکراین که از ۹ اسفندجاری در کیف آغاز شد روز یکشنبه هفته گذشته به پایان رسید. 

۵۹۴ مرکز درمانی طرف قرار داد با بیمه سلامت 

مدیرکل بیمه سلامت قم گفت: ۵۹۴ مرکز درمانی در این استان طرف قرارداد با بیمه سلامت هستند.

محمدرضا فخاریان قمی در گفت‌و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: به جز تعداد معدودی از پزشکان،  تقریبا تمام مراکز درمانی قم طرف قرارداد با بیمه سلامت هستند.

به گفته وی، ۱۴ مرکز بهداشتی درمانی روستایی و ۳۵ مرکز بهداشتی درمانی شهری از دیگر مراکز درمانی طرف قراداد با بیمه سلامت می‌باشند

آزادی ۹۱۵ نفر از مددجویان جرایم غیرعمد قم 

مدیر نمایندگی ستاد دیه قم گفت: در سه سال گذشته، تعداد ۹۱۵ نفر از مددجویان جرایم غیرعمد این استان از محل وجود جمع‌آوری شده در مراسم گلریزان، با پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه، کمک ستاد دیه کشور و کمک‌های مردمی از زندان آزاد شده‌اند.

رضا مرادی‌پور هفته گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود ۲ رقمی شدن تعداد مددجویان مالی، به صفر رسیدن محکومان مهریه و کاهش چشمگیر محکومان به پرداخت دیه در حوادث رانندگی از جمله نتایج پیگیری‌های ستاد دیه، همکاری دستگاه قضا و کمک خیران استان بوده‌است.

وی بیان کرد: هم‌اکنون ۲ نفر بابت دیه تصادف در زندان هستند که در این خصوص نیز پیگیری‌های لازم در حال انجام است تا نسبت به آزادی آن‌ها اقدام شود.

ترویج مصرف مرغ سایز درقم 

 معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی قم، گفت: براساس راهبرد جهش تولید، مصرف مرغ سایز که از نظر اقتصادی و سلامت غذایی برای استفاده مقرون به صرفه است، درقم ترویج می‌شود. 

علی اصغر همت درگفت و گو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: هدف وزارت جهاد کشاورزی و به تبع آن سازمان جهاد کشاورزی قم این است که مصرف مرغ سایز با وزن میانگین یک کیلو و ۸۰۰ تا ۲ کیلو و ۲۰۰ گرم، در میان مردم ترویج شود.
وی با اشاره به این که مرغ سایز در این محدوده سنی، ضریب تبدیل کمتری دارد،‌ افزود: هرچه این ضریب تبدیل کمتر باشد، برای مرغدار مقرون به صرفه تر است چرا که هر چه وزن مرغ بیشتر شود به ضریب تبدیل اضافه می‌شود و پرورش مرغ با وزن بالاتر از نظر اقتصادی هزینه بیشتر در پی دارد.

نام‌نویسی یکهزار و ۶۰۰ متقاضی مهارت آموزی درقم 

 رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان قم با اشاره به اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان گفت: بیش از یک هزار و ۶۰۰ متقاضی برای مهارت آموزی در حرفه‌های مختلف در قالب این طرح نام‌نویسی کردند که فرایند اتصال آنها به بازار کار پس از طی دوره های آموزشی آغاز می‌شود.

 محمد حیدری در گفت وگویی با بیان اینکه استقبال از این طرح بیش از تعهد جهاد دانشگاه قم بوده است، افزود: گلیم بافی، قالی بافی، تولیدات چرمی، طراحی و ساخت عروسک، مجسمه سازی و حجم سازی، خیاطی لباس و پوشاک، تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، مترجمی متون، و سازنده زیورآلات سنتی از جمله رشته‌هایی است که در قالب این طرح آموزش داده می‌شود.

قم درزمینه صنایع خلاق در رتبه ششم کشور است

 رییس پارک علم و فناوری قم با بیان اینکه زیست بوم فناوری  قم در طی سال های اخیر رشد و بالندگی خود را با شتاب ادامه داده است گفت: این استان با ۹۵ شرکت از نظر تعداد شرکت های دانش بنیان در رتبه هشتم و با ۲۲ شرکت صنایع خلاق در رتبه ششم کشور قرار دارد.

سیدحسین اخوان علوی  در آیین تودیع و معارفه مدیران عامل سابق و جدید صندوق پژوهش و فناوری کریمه استان قم، با بیان تاکید بر توجه به اهمیت و ضرورت تقویت زیست بوم فناوری قم گفت: ادامه روند پرشتاب توسعه فناوری در قم نیاز به حمایت تمام مجموعه استان دارد.

وی  ادامه داد: فعالیت پارک علم و فناوری استان در سال ۹۱ با ۲ مرکز رشد آغاز شد ولی امروز زیست بوم قم تقریبا تکمیل شده‌است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های زیست بوم فناوری استان ادامه داد: ۲۰۰ واحد فناور، فعالیت پارک علم و فناوری، هفت مرکز رشد، پنج شتابدهنده، ۶ مرکز نوآوری، ۹۵ شرکت دانش بنیان و حضور فعال دانشگاه های استان از جمله ظرفیت های فناوری قم است.

برچسب‌ها بسته خبری قم استانداری قم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بسته خبری قم استانداری قم بسته خبری قم استانداری قم اخبار کنکور سازمان جهاد کشاورزی قم حاصل از مادران ایرانی خبرنگار ایرنا داد با بیمه سلامت فرزندان حاصل فلامینگوی کوچک اعطای شناسنامه گیاهان دارویی طرح اقدام ملی تن انواع کالا مصرف مرغ سایز استانداری قم هیات کشتی قم هفته گذشته هزار و ۶۰۰ چادر مشکی تالاب مره کشتی گیر تالاب ها استان قم جمع آوری زیست بوم قم گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۰۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران

به گزارش خبرنگار هر، امیر جمشیدی عصر یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: طی فروردین ماه سال‌جاری، ۵۸۲ هزار و ۶۴۶ تن انواع کالا به ارزش ۱۷۹ میلیون و۳۲۹ هزار دلار بین گمرکات مازندران و شرکای تجاری آن مبادله شد.

ناظر گمرکات مازندران با اشاره به صادرات بیش از ۷۰ قلم کالا نظیر فرآورده‌های لبنی، بستنی، سیمان، مصنوعات معدنی، چوب واشیای چوبی و…گفت: فروردین امسال ۱۴۷ هزار و۴۱۷ تن کالا به ارزش ۲۳ میلیون و ۷۰۵ هزار دلار از طریق گمرکات مازندران در نوشهر، امیرآباد، ساری، فریدونکنارو آمل به نقاط مختلف دنیا صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۲ از نظر وزنی ۷۰ درصد و ازنظر ارزشی ۹ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی در مورد مهم‌ترین مقاصد صادراتی گمرکات مازندران گفت: عراق با واردات هفت هزار تن کالا به ارزش هشت میلیون و ۵۳۶ هزار دلا اولین مقصد صادرات کالاهای مازندران، روسیه با ۱۰۸ هزار تن به ارزش ۶ میلیون و ۴۱۶ هزار دلار، ترکمنستان با ۷ هزار تن به ارزش یک میلیون، قزاقستان با ۱۴ هزارتن به ارزش یک میلیون و ازبکستان با هزارتن به ارزش ۹۸۹ هزار دلار پنج کشوری بودند که در مجموع بیش از ۱۳۸ هزار تن کالا به ارزش ۱۸ میلیون دلار از گمرکات مازندران وارد کردند.

وی گفت: صادرات به کشورهای فوق ۹۴ درصد وزن و ۷۷ درصد ارزش کل صادرات گمرکات مازندران را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 6091313

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران
  • صادرات ۷۰ قلم کالا از مازندران
  • تحویل واحدهای مسکن ملی به متقاضیان تا پایان امسال
  • آغاز ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی در مجتمع بندری امام خمینی
  • افتتاح و آغاز عملیات اجرایی بیش از ۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش - سراوان
  • آغاز ساخت هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • آغاز ساخت یک هزار و ۶۸۰ واحد مسکونی در مراغه
  • آغاز عملیات طرح یک هزار و ۶۸۰ واحدی نهضت ملی مسکن در مراغه
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش سراوان + عکس