Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@08:58:03 GMT

بارداری احتمال ابتلا به کرونا را افزایش نمی‌دهد

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۲۰۹۸۵

بارداری احتمال ابتلا به کرونا را افزایش نمی‌دهد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، نصرت بهرامی روز جمعه در جمع خبرنگاران افزود: دوران بارداری دورانی خاص، شیرین و لذت بخشی و در عین حال یک دوره هیجان بخش برای مادر و خانواده است از طرفی با ترس و نگرانی هایی همراه است که می توان با آموزش و مراقبت این نگرانی و استرس را کاهش داد .

وی گفت: باتوجه به ظهور پاندمی ویروس کرونا، ترس و نگرانی هم بیشتر شده ضمن اینکه این بیماری یک بیماری ناشناخته است و با گذشت زمان اطلاعات بیشتری در باره آن کسب می شود که اطلاعات قبلی را نیز نقض می کند، جهش هایی در ویروس کرونا رخ داده، علائم متفاوت تر شده و استرس خانواده ها را نیز نسبت به قبل بیشتر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس ارشد مامایی گفت: قبلا به مردم توصیه می شد با مشاهده علائم سرماخوردگی به کرونا مشکوک و به مراکز درمانی مراجعه کنند اکنون می گویند احساس خستگی و بیحالی نیز می تواند از علائم کرونا باشد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی دزفول اظهار داشت: باید مراقب باشیم زیرا علائم کرونا ثابت نیست و علائم خفیف و بی علامت نیز ممکن است سریع علائم شدید را به دنبال داشته باشند لذا همه زنان باردار باید از نظر علائم کرونا و پیشرفت بیماری بررسی شوند.

این کارشناس ارشد مامایی بیان کرد: متاسفانه در دوران بارداری برخی علائم مانند تنگی نفس، خستگی، احتقان بینی، تهوع و استفراغ مشابه علائم اولیه بیماری های ویروسی از جمله کرونا است.

بهرامی افزود: ۹۰ درصد مادرانی که دچار کرونا شده اند بدون نیاز به بستری و در مراحل اولیه بهبود پیدا کردند.

وی در خصوص انتقال کرونا از مادر به جنین نیز گفت: در حال حاضر شواهدی مبنی بر انتقال بیماری کرونا از طریق جفت مادر به جنین وجود ندارد اما امکان نقض مطالعات فعلی در آینده وجود دارد.

وی افزود: چند مورد ابتلای نوزادان به کرونا مشاهده شده است ولی نحوه انتقال آن مشخص نیست.

منبع: تابناک

کلیدواژه: شهاب الدین عزیزی خادم سینوفارم روز درختکاری ویروس کرونا بارداری ابتلا به کرونا شهاب الدین عزیزی خادم سینوفارم روز درختکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۰۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عامل خطر ابتلا به آلزایمر شناسایی شد

آفتاب‌‌نیوز :

این ژن که اینوزیتول پلی فسفات-۵-فسفاتاز D (INPP۵D) نام دارد، موضوع یک مطالعه مشترک توسط محققان دانشکده پزشکی ایکان در کوه سینا و دانشکده پزشکی گراسمن در نیویورک است که نتایج آن در مجله Alzheimer’s and Dementia در دسترس است.

میکروگلیا، گروهی از سلول‌های ایمنی در مغز هستند که وظایفی مثل حذف سلول‌های در حال مرگ و پلاک‌های آمیلوئیدی که با زوال عقل ناشی از بیماری آلزایمر مرتبط هستند، را بر عهده دارند. مطالعات قبلی، INPP۵D را با خطر ابتلا به بیماری آلزایمر مرتبط دانسته اند؛ اما نقش خاصی که این ژن در بیماری زودرس یا دیررس ایفا می‌کند و مکانیسمی که به این عملکرد‌های مغزی تغییر یافته، کمک می‌کند، همچنان ناشناخته باقی مانده است.

از آنجایی که INPP۵D در مغز در میکروگلیا متمرکز شده است، پژوهشگران، از موش‌هایی استفاده کردند که به طور ژنتیکی، مهندسی شده بودند تا ژن INPP۵D موش را در میکروگلیا، خاموش کنند. این فرآیند، محققان را قادر ساخت تا تأثیر خاص این ژن بر بافت مغز، را بهتر مشاهده کنند.

پس از تقریبا سه ماه، دانشمندان، تجمع پلاک و رفتار میکروگلیال را در موش‌ها اندازه گیری کردند. از آنجایی که مشخص شده بود INPP۵D در مغز بیماران مبتلا به آلزایمر افزایش می‌یابد، دانشمندان انتظار داشتند، موش‌هایی که این ژن در مغز آن‌ها غیرفعال شده بود، از پلاک‌های آمیلوئیدی که نشانه آسیب شناسی اختلال آلزایمر هستند، محافظت شوند. با این حال محققان در کمال تعجب مشاهده کردند که موش‌های فاقد INPP۵D، پلاک‌های بیشتری نسبت به سایر موش‌ها دارند.

به گزارش سیناپرس، پس از این که مشخص شد خاموش کردن INPP۵D، میکروگلیا‌ها را به روش‌های غیرمنتظره‌ای در اطراف مغز به حرکت در می‌آورد، محققان به دنبال این بودند که با استفاده از روش رونویسی فضایی، به اطلاعات دقیق بیان فضایی و کمی ژن، دست یابند.

رونویسی فضایی، روشی است که امکان اندازه گیری کل بیان ژن را در یک نمونه بافت، برای محققان فراهم می‌کند و همچنین به پژوهشگران اجازه می‌دهد تا بتوانند از جایی که بیان ژن، در آن رخ می‌دهد، نقشه برداری کنند.

یافته‌های رونویسی فضایی، بر دامنه تغییرات بیان ژنی که میکروگلیا‌ها می‌توانند نشان دهند تأکید کرد. میکروگلیا در نزدیکی پلاک‌های آمیلوئید، ژن‌هایی که به عنوان ژن‌های ناشی از پلاک (PIGs) شناخته می‌شوند، را بیان می‌کنند.

موش‌هایی که ژن INPP۵D در آن‌ها غیرفعال شده بود، افزایش بیان PIG‌هایی را که در تحقیقات قبلی شرح داده شده بود تکرار کردند، اما کیفیت بالای جنبه‌های فنی و تجزیه و تحلیل رونویسی فضایی، امکان شناسایی PIG‌های اضافی را نیز فراهم کرد.

PIG دیگری که جدیدا در این یافته‌ها شناسایی شد و دارای بیشترین افزایش بیان در این موش‌ها بود، CST۷ نام دارد، ژنی که پروتئین سیستاتین F، را کدگذاری می‌کند و با بیماری آلزایمر و بیماری‌های پریونی، خانواده‌ای از اختلالات عصبی نادر که انسان‌ها و حیوانات را تحت تأثیر قرار می‌دهد، مرتبط است.

این یافته‌ها نشان می‌دهد، هم INPP۵D و هم سیستاتین F، می‌توانند به عنوان اهداف جدیدی برای توسعه مداخلات و درمان‌هایی برای کاهش التهاب در مغز بیماران مبتلا به آلزایمر، در نظر گرفته شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • مصرف برخی خوراکی‌ها احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • رضا شیخی درگذشت
  • احتمال ابتلای مادران باردار به آلرژی در فصل بهار چقدر است؟
  • عامل خطر ابتلا به آلزایمر شناسایی شد
  • برای بارداری در سن بالا باید این چکاپ ها را انجام دهید + فیلم
  • نشانه‌ها و علائم بیماری کبد
  • درمان ناباروی با IVF در ایران چقدر موفقیت‌آمیز است؟ |‌ احتمال بارداری از یک ماه تا یک سال پس از ازدواج چند درصد است؟
  • فتوای رهبر انقلاب درباره مصرف داروی سقط جنین با احتمال بارداری و استشمام بوی خوش در اعتکاف
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند