Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمالی پور گفت: اگر مدیریت منابع در کشور توسط دولت صورت نگیرد چالش ‌های اجتماعی ایجاد می ‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، «هدایت الله جمالی پور» در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی بیان کرد: اگر مدیریت منابع در کشور توسط دولت صورت نگیرد چالش‌های اجتماعی ایجاد می ‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

استاندار قزوین اضافه کرد: تولید یک مسئله کشوری است و مصوبه دولت را برای مدیریت پرداخت تسهیلات به مشاغل اشباع شده را با شرایط کشور و منافع عام جامعه مغایر نمی ‌دانیم.

 

وی ادامه داد: مدیریت منابع و تخصیص ارز به مشاغل، کسب و کارها و سرمایه گذاری‌ های جدید، کار دولت و حکومت است و اگر آن را انجام ندهد چالش‌ های بعدی را در جامعه شاهد خواهیم بود؛ به عنوان مثال راه اندازی واحدهای تولیدی متعدد در زمینه ماسک با توجه به اینکه سرمایه گذاری در این حوزه بلند مدت نیست مشکلاتی را در آینده درخصوص اشتغال و صادرات محصولات تولیدی به دنبال خواهد داشت.

 

جمالی پور افزود: با توجه به این موضوع، مدیریت منابع باید در جامعه توسط دولت صورت گیرد ولی با وجود این موضوع، اگر سرمایه گذاری در کمیته‌های مربوطه تصویب شود ما هم کمک می‌ کنیم که با چالش مواجه نشود و این اصل پذیرفتنی و مدیریتی است.

 

وی توضیح د اد: امروزه در همه دنیا مدیریت منابع یک اصل پذیرفتنی بوده به خصوص در کشور ما که با تحریم‌ های جدی مواجه است و منابع ارزی باید به شکل جدی کنترل شود تا سرمایه گذاری ارزی برای کشور سودآور باشد.

 

استاندار قزوین با اشاره به مصوبه دولت برای محدودیت در صدور مجوز و اعطای تسهیلات بانکی برای متقاضیان کسب و کارهای جدید اشباع شده اظهار کرد: به نظر ما این کار معقول و پذیرفتنی است چون در تخصیص منابع اگر بخواهیم از روی سلیقه رفتار کنیم با محدودیت منابع مواجه می شویم بنابراین این محدودیت به معنی مدیریت است.

 

وی گفت: در گذشته تجربه‌ های بدی را از سرمایه گذاری ‌ها در برخی از حوزه‌ها داریم که باعث ازدحام سرمایه گذاری در برخی از نقاط شده و آسیب به خود سرمایه گذاری را در پی داشته است.

 

جمالی پور یادآور شد: این تصمیم دولت محدود کننده نیست بلکه یک تصمیم مدیریتی در حوزه منابع است که اکثر کشورها آن را انجام می‌دهند و ما هم در این شرایط تحریم‌ها و جنگ اقتصادی، چاره ای برای مدیریت منابع نداریم.

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: چالش های اجتماعی مدیریت منابع استاندار قزوین مدیریت منابع سرمایه گذاری جمالی پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۱۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت ضعف‌هایش را انکار نکند، گفت: مهمترین ضعف دولت این است که نتوانست از افراد خیلی قوی استفاده کند درحالی که برای حل مشکل نیاز است به سراغ افراد توانمند برویم.

مهدی باقری در گفت و گو با خبرنگار شفقنا در رابطه با عملکرد دولت در مهار تورم، اظهار داشت: ما نمی گوییم عملکرد دولت صد در صد رضایت بخش بود اما ارزیابی بنده از عملکرد اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲، این است که پای کار آمد و عزم جدی داشت اما در همین حد که می بینیم، موفق بود.

وی با اشاره به موانع تحقق اهداف دولت، گفت: دولت باید عزم جدی برای تحقق اهدافش داشته باشد لذا باید به سراغ تقویت کابینه اش برود اما این به معنای تغییر نیست؛ ما لزوما به دنبال مچ گیری و تغییر وزرا نیستیم بلکه دولت باید بُعد مسوولین اجرایی را به هر طریقی تقویت کند.

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت خودش باید ضعف هایش را بازگو کند و آنها را انکار نکند؛ مهمترین ضعف دولت این است که نتوانست از افراد خیلی قوی استفاده کند درحالی که برای حل مشکل نیاز است به سراغ افراد توانمند رفت. نماینده ها با مداخلات در انتسابات، اثرهای منفی گذاشتند اما خود دولت هم جدی نبود و به نظر من آقای رییسی جدیت لازم در یافتن و آوردن افراد قوی به عرصه اجرایی کشور را، نداشت.

آقای باقری بیان کرد: در حوزه اقتصادی کشور، انتظار داشتیم که دولت پهلوان ها را روی کار بیاورد اما این اتفاق رخ نداد این انتقاد هم لزوما در سطح وزرا نیست؛ بلکه از رأس قوه مجریه تا سطوح پایین‌تر در شهرستان ها هم، اولویت این نبوده که تیم های اقتصادی تقویت شود و حضور افراد قوی را شاهد نیستیم.

وی اظهار داشت: پیش بینی من از آینده این است که قطعا روزهای بهتر اما چالش های بیشتری هم خواهیم داشت؛ کشور ما به لحاظ سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و … در بَعد بین المللی و حتی داخلی، با مشکلاتی مواجه است؛ درواقع رقابت سیاسی و اجتماعی خوب است اما بعضا رویکرد منفی پیدا کرده و به ضرر مردم تمام می شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • فلاحت پیشه: نه‌تنها از منابع فروش نفت نفعی برای مردم حاصل نشد؛ بلکه دولت دست در جیب مردم کرده است
  • دولت اجرای قانون مدیریت واحد شهری را تا تحقق کامل دنبال کند
  • راهکار مدیریت منابع آبی استان‌های کم بارش چیست؟
  • با کمبود منابع آبی در استان‌های کم بارش چه کنیم؟
  • چگونگی مردمی‌سازی توسعه بالادست صنعت نفت و گاز با توان بخش خصوصی و سرمایه‌های خرد مردمی
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه سرمایه انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد
  • پاشنه آشیل مجلس دوازدهم از نگاه سخنگوی حزب اعتدال و توسعه /جریان رائفی پور به دنبال هدایت و مدیریت مجلس است
  • مدیریت باید سرمایه‌گذاری در بحث تولید را تثبیت کنند
  • جوانان باید به دنبال کسب مهارت برای ایجاد شغل باشند