Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-02@02:59:18 GMT

اهمیت سفر پاپ فرانسیس دوم به عراق

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۲۱۴۳۶

اهمیت سفر پاپ فرانسیس دوم به عراق

یکم: اهمیت خاورمیانه در این است که مهد زندگی ادیان گوناگون است. هر نوع تغییر بافت  جمعیت  مذهبی در خاورمیانه، به ضرر همه مردم این منطقه است.

دوم: تلاش اصلی  داعش در این منطقه فشار بر غیر مسلمانان بود تا از این  مناطق کوچ کنند.

سوم: مردم شیعه و کرد و حتی سنی عراق در اخراج وپایان دادن به فتنه داعش نقش اصلی را داشتند اما همچنان در دنیای محل سکونت پاپ، مسلمین و داعش در یک ردیف شناخته می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سفر پاپ به عراق از این لحاظ مهم است که: می تواند مسیحیان منطقه را دلگرم کند. خاورمیانه را موزاییک زیبای ادیان نگهدارد.و مهمتر اینکه استقبال گرم اکثریت مسلمانان از وی، پاپ را به پیام بری  تبدیل می کند تا به دنیا بگوید داعش ومسلمانی یکی نیست.

 دیدار وی با آیه الله سیستانی هم  تابلو سفر اوست که  معلوم می شود رهبری دینی با تسامح شیعه چقدر در ثبات عراق نقش داشته اند. علاوه براینکه ریشه بسیاری از خشونتها در جهان و در تاریخ، تظاهر به اعتقادات دینی  بوده است و وقتی این دو رهبر بزرگ دینی دو دین ومذهب پر نفوذ در کنار یکدیگر می نشینند  و از همکاری صحبت می کنند،یعنی بین دین و خشونت طلبان دینی فرق زیادی هست.

/6262

کد خبر 1492849

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۱۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فتح خلیج فارس در قرن ۱۶ میلادی مانند فتح خرمشهر دارای اهمیت است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری هرمزگان، مهدی دوستی ظهر دوشنبه، دهم اردیبهشت ماه در حاشیه آئین اختتامیه جشنواره بین المللی خلیج فارس اظهار داشت: روز خلیج فارس یادآور یکی از مجموعه فتوحات گسترده ملت ایران در طول تاریخ است.

وی با تاکید بر اهمیت روز ملی خلیج فارس، اخراج پرتغالی‌ها از این منطقه را مثل روزهای بزرگ شکست مغول‌ها، یونانی‌ها و رومی‌ها از ایرانیان دانست و افزود: فتح خلیج فارس به دست دلاور مردان ایرانی در سال ۱۶۲۲ میلادی مثل فتح خرمشهر بوده و اهمیت زیادی دارد.

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه خلیج فارس خانه ما است گفت: این روز نشانه حراست از نمادهای هویتی و پاسداری از خلیج فارس است و امروز ما وظیفه مهمی برای دفاع از نام، محیط زیست و مردمان این منطقه، بر عهده داریم.

وی تصریح کرد: یکی از وظایف ما زنده نگه داشتن تاریخ و هویت خلیج فارس است که این هویت و تاریخ نشانه‌هایی مثل موسیقی، فرهنگ و آداب و رسوم دارد.

دوستی گفت: روز ۱۰ اردیبهشت ماه که روز فتح جزیره هرمز و حاکمیت ایرانیان بر تمام خلیج فارس است بهانه‌ای است که فرهنگ و هنر غنی منطقه را معرفی کنیم و یاد و نام خلیج فارس را زنده نگه داریم.

کد خبر 6092095

دیگر خبرها

  • ضرورت مبارزه ایران و افغانستان با داعش به عنوان تهدید مشترک
  • نقش جاده ابریشم ترکیه در معادلات خاورمیانه/ اردوغان پروژه آمریکا را دور زد؟
  • حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و دو نکته مهم
  • اژدهای زرد در مسیر صلح‌سازی / بررسی نوع بازیگری چین در حوزه میانجیگری میان گروه های فلسطینی
  • کاظمی قمی: داعش خراسان، تهدید مشترک برون پایه برای منطقه است
  • گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی در پیرانشهر
  • اشغال‌گران از سیاست مداخله در افغانستان و منطقه دست برنمی‌دارند
  • بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد
  • هشدار مصر و اردن درباره کوچاندن فلسطینیان/ تاکید قطر بر جلوگیری از ورود منطقه به جنگ
  • فتح خلیج فارس در قرن ۱۶ میلادی مانند فتح خرمشهر دارای اهمیت است