Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@02:39:29 GMT

سرانه فضای سبز در اردبیل افزایش می‌یابد

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۲۱۷۲۵

سرانه فضای سبز در اردبیل افزایش می‌یابد

به گزارش ایرنا،حمید لطف‌اللهیان روز شنبه در آیین افتتاح پروژه‌های توسعه فضای سبز در پارک بانوان اردبیل افزود:سالانه باید ۵۳ هکتار توسعه فضای سبز در اردبیل انجام شود تا به سرانه مطلوب و قابل قبول دست یافت.

وی سرانه فضای سبز در اردبیل را به ازای هر نفر ۱.۵ متر مربع اعلام کرد و گفت: استاندارد سرانه فضای سبز در کشور ۱۲ متر مربع و در شهر اردبیل ۷.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ متر مربع است که ۶ متر مربع تا رسیدن به وضعیت استاندارد فاصله وجود دارد.

شهردار اردبیل با بیان اینکه سال آینده ۸۴۰میلیارد ریال اعتبار صرف طرح‌های توسعه فضای سبز در اردبیل می‌شود افزود:امسال شهرداری اردبیل ۵۱۰ میلیارد ریال  برای توسعه فضای سبز هزینه کرده که این رقم با رشد ۶۱ درصدی در سال آینده به ۸۴۰ میلیارد ریال می رسد.

وی بیان کرد: در صورت اجرای طرح‌های توسعه فضای سبز در سال آینده سه میلیون بوته گل فصلی و ۳۰۰ هزار درختچه در شهر اردبیل کاشته می‌شود.

شهردار اردبیل ادامه داد: آهنگ توسعه فضای سبز در شهر اردبیل در همه مناطق، نواحی و مجموعه شورابیل شتاب  گرفته و امید است در سال‌های آینده سرانه فضای سبز استان به وضعیت مطلوبی برسد.

لطف‌اللهیان افزود: در ۲ سال اخیر اقدامات مناسب در اجرای طرح‌های این حوزه انجام شده بطوری که در مناطق مختلف شهر کاشت درخت، درختچه و گل‌های زینتی در معرض دید عموم قرار گرفته است.

وی اظهارکرد: در کنار توسعه پارک‌های سطح شهر اردبیل، در سال جاری ۴۰ هزار اصله نهال، ۳۰۰ هزار درختچه زینتی و بیش از ۱.۵ میلیون بوته گل‌های فصلی در مناطق مختلف شهر اردبیل کاشته شده است.

لطف‌اللهیان گفت: هر چند در کسب منابع و درآمدها مشکلاتی وجود دارد اما شهرداری با مدیریت درست منابع سعی می‌کند تا طرح‌های توسعه فضای سبز را به عنوان اولویت به انجام برساند.

برچسب‌ها کاشت نهال روز درختکاری شهرداری اردبیل اردبیل پارک شهر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کاشت نهال روز درختکاری شهرداری اردبیل کاشت نهال روز درختکاری شهرداری اردبیل اردبیل پارک شهر اخبار کنکور فضای سبز در اردبیل توسعه فضای سبز توسعه فضای سبز سرانه فضای سبز شهر اردبیل متر مربع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۱۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی آمون عصر سه‌شنبه در جلسه کارگروه تخصصی غنی سازی اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی مناسب برای نوجوانان و جوانان در ایام تابستان، اظهار کرد: جریان‌سازی، پشتیبانی و نظام‌مند کردن فعالیت‌های تابستانی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل در این کارگروه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی خلاقانه و طرح ایده‌های جدید برای اوقات فراغت موجب بهره‌مندی هر چه بیشتر نوجوانان و جوانان از برنامه‌های تابستانی خواهد شد، گفت: مساجد می‌توانند نقش مهمی در بحث عدالت فرهنگی و گسترش برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات داشته باشند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل بیان کرد: فضای معنوی مساجد می‌تواند تاثیر عمیقی در گسترش برنامه‌های فرهنگی و تربیتی در بین جوانان و نوجوانان داشته باشد.

آمون به شبکه عظیم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نیز اشاره کرد و ادامه داد: امروز بیش از ۶۵۰ کانون فرهنگی هنری در سطح استان اردبیل می‌توانند به عنوان پاتوق فرهنگی و تربیتی نوجوانان و جوانان نقش مهمی در اجرای برنامه های تابستانی و غنی سازی اوقات فراغت آن‌ها داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: توسعه تعاملات و بهره‌مندی از ظرفیت‌های دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی برای هر چه باشکوه تر برگزار شدن طرح «مسجد، کانون نشاط» لازم و ضروری است.

کد خبر 6093446

دیگر خبرها

  • سرانه درآمد مردم اردبیل افزایش یافته است
  • سرانه فضای‌ورزشی مهاباد ۳۵ سانتی‌مترمربع است
  • افزایش سرانه فضای ورزشی در شرق تهران
  • تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار افزایش می یابد
  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • ارتقای سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان در دستور کار قرار دارد
  • خانه‌های هلال در کشور به ۸۰۰۰ خانه افزایش می‌یابد
  • سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان افزایش می‌یابد
  • سرانه فضاهای آموزشی هرمزگان افزایش می‌یابد+فیلم
  • کمبود ۳۰ درصدی فضای ورزشی در کهریزک/ خانه کشتی افتتاح می‌شود