Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@20:36:35 GMT

محل جدید دپوی پسماند روی زنجان مشخص شد

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۲۲۳۷۵

محل جدید دپوی پسماند روی زنجان مشخص شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در آیین افتتاح و بهره‌برداری محل جدید دپوی پسماند روی زنجان اظهار کرد: با پیگیری دستگاه قضائی دغدغه چندین دهه  مردم زنجان در خصوص تعیین محل جدید دپوی پسماند روی زنجان رفع شد.
رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: مراتب خرسندی خود را به مناسبت این اقدام مهم  ورفع نگرانی مردم در خصوص تعیین محل جدید دپوی پسماند روی  اعلام می‌کنم و از دستور اکید رئیس قوه قضاییه و از همکاری مسئولان استانی بویژه  استاندار  و معاونین وی تقدیر و تشکر می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در دهه‌های گذشته مردم شریف زنجان دغدغه و نگرانی‌هایی در خصوص مسائل زیست محیطی و پساندهای روی داشتند که این دغدغه مردم بحق  و قابل پیگیری بود.
رئیس کل دادگستری استان زنجان اظهار داشت: همه چیز در توسعه باید مورد توجه و عنایت مسئولان امر باشد، بخصوص در  بخش دپوی پسماندها به  محیط زیست که   هم تکلیف و هم وظیفه است.
صادقی نیارکی ادامه داد: در سیره نبوی نسبت به حفظ درخت و کاشتن آن توصیه شده است که این نشان از اهمیت و توجه بالا برای حفظ محیط زیست از صدر اسلام تا به امروز بوده است.
رئیس کل دادگستری استان زنجان گفت: امروز با همت بلند و هماهنگی و تعامل میان دستگاه‌های مختلف خصوصا بعد از ورود جدی ریاست قوه قضاییه به موضوع حل مشکل دپوی پسماند روی زنجان و با تلاش و پیگیری‌های مجدانه معاون اول قوه قضاییه، امروز شاهد افتتاح و بهره برداری از این پروژه عظیم در زنجان هستیم.
وی افزود: همچنین جا دارد از اهالی روستاهای مجاور، خصوصا اهالی روستای سردهات به لحاظ همراهی و همکاری که با اجرای این پروژه داشتند تقدیر و تشکر کنم.
گفتنی است، مساحت لندفیل صنعتی این اراضی تقریباً برابر ۵۵ هکتار با ظرفیت نزدیک به ۱۷ میلیون متر مکعب تا افق ۱۴۲۰ در نظر گرفته شده است که مقرر است به طور روزانه حدود ۵ هزار تن پسماند روی در این محل می‌تواند تخلیه و انباشت شود.

با در نظر گرفتن این محل برای دپوی پسماند حاصل از تولید روی، اقدامات زیست محیطی مختلفی نظیر فراز بند و کانال انحراف جهت هدایت رواناب‌های حوضه بالادست به خارج از لندفیل، سد باطله و پرده آببند از جنس شفته آهک و مخزن پایین‌دست جهت جمع‌آوری زهاب‌های احتمالی از بدنه سد صورت گرفته است تا بتواند پیامد‌ها و مشکلات زیست محیطی را مرتفع سازد.

سیستم انحراف آب شامل احداث فراز بند در بالادست و کانال انحراف جهت هدایت جریان‌های سطحی این حوضچه به حوضچه مجاور از طریق کانال انحراف آب که مجددا این آب‌ها در پایین دست بعد از سد باطله به حوضه اصلی وارد می‌شود.

بعد از تخلیه فیلترکیک سطح آن‌ها با خاک منطقه پوشش و جهت جلوگیری از گرد و غبار اقدام به کشت گیاهان بومی منطقه خواهد شد.
در پایین‌دست بدنه سد با حفر چاه پیزومتری، این امکان فراهم شده است تا کارشناسان محیط زیست به صورت دوره‌ای توانایی نمونه‌برداری از پیزومتر را داشته باشند.

انتهای پیام/73005

منبع: فارس

کلیدواژه: زنجان محیط زیست رئیس کل دادگستری محل جدید دپوی پسماند روی دپوی پسماند روی زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۲۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود

مدیرکل نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم گفت: با وجود اینکه اطلاع‌رسانی کافی برای اعلام ساعت جمع‌آوری زباله صورت گرفته، نزدیک به ۱۲ درصد پسماند شهر قم در روز جمع‌آوری می‌شود.

سیدمحسن میرهادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم فرهنگ‌سازی و آموزش را از موضوعات مهم خدمات شهری دانست و اظهار کرد: اگر شهروندان همکاری و مشارکت نداشته باشند، به شهر پاکیزه نخواهیم رسید.

وی در خصوص آموزش‌های شهروندی افزود: پساب خاکستری یا فاضلابی که در بعضی مناطق توسط برخی شهروندان وارد معابر شهری می‌شود یکی از مشکلات مهم محیط زیست شهری در قم است.

مدیرکل نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم خاطرنشان کرد: طی هماهنگی با مرکز بهداشت و شرکت آب و فاضلاب مقرر شد که به شهروندان اطلاع‌رسانی کنند که تعداد زیادی توانستند با شبکه آب و فاضلاب ارتباط بگیرند و بسیاری از انشعابات وصل شد.

میرهادی عنوان کرد: زباله‌های خارج از نوبت که برخی شهروندان در بعضی مناطق خارج از منزل می‌گذارند یکی از معضلات محسوب می‌شود در حالی که ساعت اعلام شده برای جمع‌آوری پسماند از ۲۱:۰۰ تا ۶:۰۰ است.

وی گفت: نزدیک به ۱۲ درصد از پسماند شهر قم در روز جمع‌آوری می‌شود، با وجود اینکه اطلاع‌رسانی لازم به شهروندان انجام شده است و امیدواریم با همراهی مردم بتوانیم زباله روز را کاهش دهیم.

کد خبر 748158

دیگر خبرها

  • تولید زباله در سراب ۴۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • انبار دپوی باتری خودرو در بابل کشف شد
  • دودی که از سیانور خطرناک تر است
  • سالانه یک میلیون تن پسماند صنعتی در استان مرکزی تولید می شود
  • دپوی بیش از ۶۰۰ میلیارد ریال لوازم یدکی قاچاق در انبار لو رفت
  • بوی نامتبوع پسماند در منطقه آرادکوه
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌های پلاستیکی
  • پاکسازی ساحل رودخانه کارون از پسماند‌ها پلاستیکی
  • فقط نیمی از پسماند پزشکی هرمزگان اصولی دفع می‌شود
  • ۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود