Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام اخوان صباغ با بیان اینکه برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در حوزه قرآن باید میان دستگاه‌های فعال همچون کانون‌های مساجد همدلی و وحدت شکل بگیرد، گفت: بهترین نسخه، برای قرآنی کردن کشور اهتمام به حفظ قرآن کریم است.

حجت الاسلام والمسلمین «مهدی اخوان صباغ»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به رویکردها و برنامه های سازمان دارالقرآن الکریم در حوزه قرآنی، اظهار کرد: تمام دستگاه ها و نهادهای قرآنی باید نسبت به دستور مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به تربیت حافظ قرآنی اهتمام ویژه ای داشته باشند و در این زمینه پاسخگو باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم بیان کرد: کارهای  قابل توجهی از سوی این سازمان و با همکاری دیگر دستگاه ها در حوزه حفظ قرآن کریم اتفاق افتاده است، اما تا رسیدن به قله مدنظر و مورد تاکید مقام معظم رهبری راه بسیاری داریم و لازم است، در این زمینه زیرساخت های لازم فراهم شود و همدلی و وحدت خوبی بین نهادهای قرآنی و برنامه ریزان قرآنی همچون موسسات قرآنی و کانون های فرهنگی هنری مساجد اتفاق بیفتد.

 

حجت الاسلام و المسلمین اخوان صباغ خاطرنشان کرد: برای قرآنی کردن کشور و جامعه با اتکایی که رهبری به حفظ قرآن کریم داشته اند، بهترین نسخه، اهتمام به حفظ قرآن کریم است و امید است که با برنامه ریزی بلندمدت به این نقطه دست پیدا کنیم. البته در این زمینه اقدامات قابل توجهی اتفاق افتاده ولی با نقطه مطلوب فاصله داریم.

 

وی اعطای مدرک قرآنی، اعطای مجوز موسسات و آموزش تخصصی، تربیت کادر متخصص قرآنی، آموزش سبک زندگی قرآنی و نیز توسعه جلسات خانگی قرآنی و ظرفیت سازی برای استفاده بهینه و بیشتر از ظرفیت قرآن کریم با نگاه خانواده محور را از رویکردها و برنامه های مورد توجه سازمان دارالقران الکریم نام برد.

 

حجت الاسلام صباغ اخوان تاکید کرد: مقام معظم رهبری تاکید ویژه ای مبنی بر انجام فعالیت های قرآنی در مساجد داشته اند و امروز متولیان مساجد و کانون های فرهنگی هنری مساجد باید برای تحقق آن تلاش کنند.

 

وی در پایان گفت: در این زمینه باید نهادها و دستگاه های متولی مسجد همچون امور مساجد، بسیج، سازمان اوقاف و امور خیریه و کانون های فرهنگی هنری مساجد دست به دست هم دهند، تا شاهد رونق انجام فعالیت های قرآنی در مساجد باشیم، ما نیز با تعامل و همکاری با این دستگاه ها برای تحقق منویات مقام معظم رهبری تلاش می کنیم.

 

 

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: حجت الاسلام اخوان صباغ قرآن کریم فعالیت های مسجدی مقام معظم رهبری حفظ قرآن کریم حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۲۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مساجد به عنوان محور همه برنامه‌ها قرار داده شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد ظهر امروز دوشنبه در آئین تجلیل از برنامه سازان معارفی ماه رمضان استان خوزستان اظهار کرد: باید برنامه ریزی مدونی صورت گیرد تا بتوانیم در تمام ماه های سال در چهار محور احکام شرعی، قرآن کریم، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه توجه و تلاش ویژه داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان خطاب به حاضران گفت: اشخاص نقطه مقابل شما و افرادی که تفکرات خاص خود را دارند بر قرآن مانور می دهند، در حالی که قرآن بدون اهل بیت (ع) و اهل بیت (ع) بدون قرآن نیست و این ۲ در عرض یکدیگر هستند.

وی افزود: از نظر و تجربه بزرگانی که در استان هستند استفاده شود و مسجدها به عنوان محور همه محورها قرار داده شود که البته ما نیز به دنبال همین مسأله هستیم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: برنامه ای که در ایام ماه مبارک رمضان پخش شد در طول سال انجام شود و چهار محور ذکر شده در مساجد خصوصاً آن مسجدهایی که آمادگی دارند اجرا شود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با بیان اینکه فعالیت مسجدها تنها منحصر به ایام خاصی نباشد، تصریح کرد: نمازهای صبح، ظهر و شب در دستور کار قرار گیرد، مسجدهایی که در این زمینه فعالیت دارند تبلیغ و معرفی شوند، حتی نسبت به مساجدی که در جاده ها قرار دارند و در این خصوص فعالیت دارند اطلاع رسانی صورت گیرد تا افرادی که در جاده هستند و برای اقامه نماز مشکل دارند در جریان قرار گیرند.

کد خبر 6092309

دیگر خبرها

  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • اعلام حوزه‌های آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • آزمون نهایی طرح ملی «زندگی با آیه ها» در آستارا برگزار شد
  • فیلم/ هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد
  • هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد | ویدئو
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • مساجد به عنوان محور همه برنامه‌ها قرار داده شود
  • برپایی کارگاه آموزشی تخصصی قرآن کریم در بابل
  • عملیات تادیب صهیونیست‌هاموجب تحکیم وحدت ملی وارتقای همدلی ملی شد