Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/یزد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یکی از رویکردهای وزارت ارشاد را تبدیل کتابخانه‌ها از یک مرکز قرائت خانه و امانت کتاب به یک باشگاه فرهنگی مبتنی بر کتاب خواند.

«سیدعباس صالحی» صبح امروز شنبه در مراسم افتتاح کتابخانه مرکزی یزد با اشاره به اینکه یزد یکی از کانونهای فرهنگ مکتوب ایران اسلامی است، اظهار کرد: امروز شاهدیم که در آستانه بهار طبیعت، بهار اندیشه نیز در این شهرستان شکوفه زده و ثمرات آن بیش از پیش بر این محیط و این منطقه پرتو افشانی خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه به رویکردهای کتابخانه های عمومی در سالهای اخیر، افزود: علمی عمل کردن و به پشتوانه دانش فعالیت کردن یکی از این رویکردهاست که از از جمله اقدامات انجام شده در این رابطه راه اندازی انجمن علمی کتابخانه های عمومی کشور بود که بیش از هزار نفر از متخصصان حوزه علمی کتابخانه در آن عضویت دارند.

صالحی رویکرد دوم مورد توجه در این حوزه را تبدیل کتابخانه‌ها از یک مرکز قرائت خانه و امانت کتاب به یک باشگاه فرهنگی مبتنی بر کتاب است که در همین راستا حدود ۳۰۰ هزار برنامه اجرا شده و بیش از چهار میلیون نفر از این باشگاه فرهنگی کتابخانه‌ای بهره مند شده‌اند.

وی از اهتمام به فعالیتهای باشگاه مجازی در کنار این اقدامات با توجه به شرایط کرونا نیز خبر داد و گفت: خوشبختانه در این رابطه نیز اقدامات خوب و موثری صورت گرفته است.

وی توجه ویژه به حوزه کودک و نوجوان در کتابخانه ها را از دیگر رویکردهای وزارت ارشاد ذکر کرد و گفت: در همین راستا نیز هیچ کدام از ۳۵۰۰ کتابخانه کشور فارغ از بخش مستقل کودک نیستند و این فضاها به یک سری مکمل‌های فرهنگی نیز تجهیز شده است

صالحی تاکید کرد: اگر بتوانیم نسل کتابخوانی را تربیت کنیم می توانیم انسانهای سالم و موثر و مفیدی داشته باشیم لذا هزینه کردن در این بخش، هزینه کردن برای ساخت و ساز یک جامعه مفید و سالم خواهد بود و خوشبختانه نگاه خوبی را از سوی دولت به این موضوع شاهد هستیم .

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری وزیر ارشاد كتابخانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۳۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح کتابخانه در روستای بیوران شهرستان سردشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز مهاباد؛ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی گفت: با هدف تحقق عدالت فرهنگی و دسترسی به کتاب و کتابخانه،کتابخانه عمومی "شهدای بیوران" در روستای بیوران شهرستان سردشت افتتاح می‌شود.

خدیجه معصومی، با بیان اینکه ساختمان کتابخانه با زیربنای ۱۹۰ مترمربع در دو طبقه، توسط دهیاری روستای بیوران به اداره کل کتابخانه‌های عمومی واگذار شده و دارای بخشهای مخزن و امانت، کودک، نشریات و سالن مطالعه است،افزود: این کتابخانه روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه، با حضور مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح خواهد شد.

معصومی گفت: روستای بیوران با یکهزار و ۴۰۰ نفر جمعیت از توابع بخش مرکزی شهرستان سردشت است و این کتابخانه به عنوان پایگاه فرهنگی اجتماعی به هشت روستای اطراف نیز خدمت رسانی فرهنگی خواهد داشت.

 

 

دیگر خبرها

  • افتتاح کتابخانه در روستای بیوران شهرستان سردشت
  • ۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه سیار بهاباد اهدا شد
  • افزایش اعتبار بن دانشجویی در نمایشگاه کتاب
  • رایزنی عمار حکیم و معاون رسانه‌ای وزارت ارشاد ایران
  • تور‌های بازدید از نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشور‌ها را فعال کنیم
  • کتابخانه‌ای به گستره صدا
  • کتابخانه ای به گستره صدا
  • تورهای بازدید نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشورها فعال شوند
  • تورهای بازدید نمایشگاه کتاب تهران در دیگر کشورها شوند
  • روایتی از نامهربانی مردم با یار مهربان + فیلم