Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین زاده از راه اندازی پویش کتابخانه من خبر داد و گفت: : به مناسبت سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور از ۱۶ تا ۲۰ اسفند افرادی که به دلیل عدم بازگرداندن کتاب شامل جریمه شدند مشروط به بازگشت کتاب هیچگونه وجهی بابت جریمه دریافت نخواهد شد.

«عباس حسین زاده» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، در خصوص 17 اسفند سالروز تاسیس نهاد کتابخانه عمومی کشور اظهار کرد: نهاد کتابخانه های عمومی کشور همه ساله برنامه های متنوعی را همزمان با سالروز تاسیس این نهاد در سراسر کشور برگزار می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل نهاد کتابخانه های استان خوزستان افزود: از جمله مهمترین برنامه هایی که در سالروز تاسیس نهاد در سراسر کشور برگزار می شود  آیین کتابخانه گردی است که این طرح از جمله اقدامات جذاب هم برای شهروندان و هم برای مجموعه فعالان در نهاد کتابخانه ها است.

 

وی با اشاره به شرایط نامناسب خوزستان نسبت به شیوع ویروس کرونا تصریح کرد: می دانیم  که خوزستان در وضعیت حاد کرونا است بر همین اساس مکاتباتی با مدیران کشوری نهاد کتابخانه ها مبنی بر لغو اجرای این طرح در شهرهای قرمز انجام شد که مورد موافقت قرار گرفت و بنابراین در شهرهای قرمز خوزستان آیین کتابخانه گردی برگزار نمی شود.

 

حسین زاده اضافه کرد: شهرهایی که وضعیت زرد و آبی دارند این طرح را اجرا خواهند کرد اما با توجه به اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا استان خوزستان 11 شهر قرمز دارد و هر گونه فعالیتی که همراه با تجمع باشد در این شهرها ممنوع اعلام شده است.

 

وی عنوان کرد: به مناسبت سالروز تاسیس نهاد کتابخانه های عمومی کشور از امروز 16 اسفند لغایت پایان این ماه در همه کتابخانه های عمومی استان کارت عضویت به صورت رایگان اهدا خواهد شد که این مهم می تواند در توسعه فرهنگ کتابخانی موثر باشد.

 

مدیرکل نهاد کتابخانه های استان خوزستان به اجرای طرح بخشودگی جرایم اشاره کرد و ادامه داد: همچنین به همین مناسبت از 16 تا 20 اسفند افرادی که به دلیل عدم بازگرداندن کتاب شامل جریمه شدند مشروط به بازگشت کتاب هیچگونه وجهی بابت جریمه تاخیر در تحویل کتاب از آنها دریافت نخواهد شد.

 

وی ابراز کرد: به مناسبت روز درختکاری در تعدادی از کتابخانه های عمومی خوزستان به صورت نمادین و بدون حضور جمعیت آیین نهال کاری برگزار شد؛ سعی داشتیم که همزمان با سالروز تاسیس نهاد کتابخانه ها یک باب کتابخانه را در شهرستان اندیمشک افتتاح کنیم اما وضعیت حاد شیوع ویروس کرونا مانع این مهم شد.

 

حسین زاده از اجرای پویش بزرگ کتابخانه من خبر داد و اذعان کرد: پویش کتابخانه من در واقع مسابقه ای برای کتابداران است که در این پویش کتابداران می توانند با ارسال کلیپ یک یا 2 دقیقه ای کتاب های کتابخانه های خود را معرفی و در فضای مجازی منتشر کنند.

 

وی در پایان با اشاره به اینکه عوامل نهاد کتابخانه های خوزستان مشغول دور کاری هستند یادآور شد: یکی از مهمترین وظایف در هنگام دورکاری برای کتابداران تولید محتوای مجازی به منظور معرفی بخش های مختلف کتابخانه  در جامعه است.

 

پایان پیام/690

منبع: شبستان

کلیدواژه: تحویل کتاب کتابخانه من عباس حسین زاده بخشودگی جرایم سالروز تاسیس نهاد کتابخانه کتابخانه های عمومی نهاد کتابخانه کتابخانه من عمومی کشور حسین زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۳۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۶۱ نفر در جشنواره کتابخوانی عشایر اردبیل نام‌نویسی کردند

پروانه رضاقلیزاده اظهار کرد: نام نویسی برای نخستین جشنواره کتابخوانی عشایر استان با هدف توسعه عدالت فرهنگی و تسهیل دسترسی جامعه هدف به کتاب، تا ۲۰ اردیبهشت ماه ادامه دارد و تاکنون ۶۶۱ نفر در این رویداد فرهنگی و علمی نام‌نویسی کرده‌اند. 

او افزود: جشنواره کتابخوانی عشایر استان اردبیل موسوم به "بیلیک اوبالاری" در شهرستان‌های دارای جامعه عشایری از جمله پارس آباد، بیله سوار، اصلاندوز، انگوت و خلخال در حال برگزاری است و هفت هزار برگه از قبیل پرسش‌های چهارگزینه‌ای و نقاشی و تجربه نگاری مابین عشایر توزیع شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های استان اردبیل افزود: جشنواره کتابخوانی عشایر برای نخستین بار در استان در سه بخش کودک، نوجوان، جوان و بزرگسال با مشارکت حوزه هنری، سازمان امور اجتماعی کشور و استانداری اردبیل برگزار می‌شود و ارائه امکانات و خدمات فرهنگی، ایجاد فضای شاد با برنامه‌های فرهنگی و کتابخوانی و دسترس پذیر کردن کتاب برای جامعه عشایر استان از اهداف جشنواره است.

رضاقلی‌زاده ادامه داد: کتاب "کوه مرا صدا می‌زند" نوشته محمدرضا بایرامی از نویسندگان سرشناس استان، منبع این جشنواره است و بخش کودک شامل تصویرسازی و نقاشی زیست بوم عشایری، بازگویی قصه‌های عامیانه (فیلم سه دقیقه‌ای) و دست سازه‌های بومی خواهد بود.

او درباره بخش نوجوان جشنواره تصریح کرد: این بخش شامل سئوالات چهار گزینه‌ای، خاطره‌نویسی و تجربه‌نگاری از زیست عشایری، روخوانی گزیده‌ای از کتاب (فیلم سه دقیقه‌ای)، نامه به شخصیت اصلی داستان (جلال)، خلاصه‌نویسی و دست سازه‌های بومی خواهد بود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل افزود: بخش جوان و بزرگسال نیز شامل سئوالات چهارگزینه‌ای، خاطره‌نویسی و تجربه‌نگاری از زیست عشایری، پویش معرفی کتاب (فیلم سه دقیقه‌ای) نامه به نویسنده کتاب (محمدرضا بایرامی) و خلاصه‌نویسی است.

رضاقلی‌زاده گفت: دبیرخانه جشنواره در اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان پارس‌آباد مستقر است و دریافت و تحویل حضوری پاسخنامه‌ها در همه کتابخانه‌های عمومی سراسر استان میسر خواهد بود و شرکت‌کنندگان غیرحضوری می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی جشنواره (www.ketabkhooon.ir) در این رخداد شرکت کنند.

استان اردبیل با ۸۳ کتابخانه عمومی در ۱۲ شهرستان در شمال غرب ایران واقع شده است و اغلب جامعه عشایر آن در شهرستان‌های شمالی استان ساکن هستند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • ۶۶۱ نفر در جشنواره کتابخوانی عشایر اردبیل نام‌نویسی کردند
  • پویش تربیت تسهیل گر جوانی جمعیت برگزار می‌شود
  • افتتاح کتابخانه در روستای بیوران شهرستان سردشت
  • ۱۵ هزار تخت بیمارستانی جدید تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود
  • ۵۰۰ جلد کتاب به کتابخانه سیار بهاباد اهدا شد
  • «پویش مدار امید» برگزار می شود
  • کشف و معدوم سازی ۹۸۷ کیلوگرم گوشت قرمز فاسد
  • تجلیل از برگزیدگان دومین دوسالانه نشان هدهد سفید در گیلان
  • روایتی از نامهربانی مردم با یار مهربان + فیلم
  • آیین تکریم آیت الله موسوی جزایری با حضور شیوخ طوایف عراق و خوزستان برگزار شد