Web Analytics Made Easy - Statcounter

« محسن رضایی» روز شنبه در شورای اداری شهرستان خمین، افزود: امام راحل به‌عنوان یک روحانی متعهد از میان مردم برخاست و مقابل بت‌های بین المللی نظیر آمریکا و شوروی ایستاد و منش و تفکر وی مناسبات جهان را تغییر داد.
وی بیان کرد: حرکت امام راحل با تکیه بر خدا و مردم شبیه به معجره بود و خون جدیدی را در رگ‌های مردم دواند و توانستند نظام شاهنشاهی را ساقط کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی برخی در داخل کشور اعتقادی بر خودباوری در توسعه و سازندگی نداشتند و همواره در این راستا خود را وابستگی داشتند.
رضایی اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس نیز این تفکر ایثار و شهادت بود که با مشروب شدن از فرهنگ قیام عاشورا  توانست ماشین جنگی مدرن دشمن را ناکام بگذارد و با مقاومت جانانه رزمندگان اسلام حتی یک وجب از خاک کشور به دست صدام نیفتاد.
وی با بیان اینکه آشتی دین و سیاست در قالب ایدئولوژی حکومتداری اسلامی، هدیه بنیانگذار انقلاب اسلامی به مردم بود، گفت: در کشورهای اروپایی دین را از سیاست جدا کردند اما، امام راحل به زیبایی کارایی هدفمند حاکیت اسلامی را با مدل انقلاب اسلامی نشان داد.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: امام راحل و شهدا رسالت بزرگی را نزد ما به امانت گذاشته‌اند و در برهه کنونی که تنگنای اقتصادی و تحریم‌ها وجود دارد باید متعهدانه در راستای حل مشکلات صنعت و اقتصاد گام برداشت و استان مرکزی و زادگاه امام راحل باید در این مهم الگو و پیشرو باشد.
رضایی گفت: مقام معظم رهبری پرچم امام خمینی(ره) را محکم نگه داشته است با فرزانگی و تدبیر سکان انقلاب را قاطعاته به پیش می‌برد و باید با مشارکت آگاهانه و هدفمند همه بخش‌ها پشت سر رهبری اقتصاد، برادری و اخلاق بیش از پیش تقویت شود.
وی اصل اقتصاد را نیروی انسانی دانست و افزود: خمین دارای شمار زیادی دانش آموخته دانشگاهی و ظرفیت آموزش عالی است و می‌طلبد که این بخش با مشارکت هدفمند الگوی مصرف بهینه آب، کشاورزی صنعتی و گلخانه‌ای و پژوهش بر خاک و اصلاح بذر را برای ترمیم معضل کشاورزی که رکن مهم این شهرستان است، ارایه دهند.
وی اظهار داشت: زادگاه امام راحل به‌عنوان قطب کشاورزی نیازمند تقویت و ایجاد صنایع تبدیلی، تکمیلی و بسته‌بندی مواد غذایی و محصولات کشاورزی است چرا که این ظرفیت موجب می‌شود جایگاه محصولات کشاورزی خمین در بازارهای  داخلی و جهانی ارتقا یابد و ارزش افزوده بالا حاصل شود.
فرماندار خمین نیز در این نشست گفت: این شهرستان یک‌هزار شهید، ۲ هزار و ۵۰۰ جانباز و ۹۰ آزاده را در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
«احمد طهرانی» افزود: خمین قطب کشاورزی در استان مرکزی است اما در ۲ دهه اخیر دست به گریبان خشکسالی و کم‌آبی بوده که این مهم مهاجرت مردم روستا به شهررا افزایش داده و اکنون تنها حدود ۳۰ درصد جمعیت شهرستان در مناطق روستایی ساکن هستند.
وی بیان کرد: مقام معظم رهبری در سال ۷۹ در سفر به خمین برای رفع محرومیت‌های این شهرستان دستور ویژه ای دادند و بر اساس طرح توسعه پنج ساله در شهرستان ۱۰ درصد از درآمدهای استان قبل از واریز به خزانه دولت به زادگاه امام راحل تعلق می‌گرفت.
فرماندار خمین تاکید کرد: با وجود تمام اقدامات مسئولان برای حل مشکلات خمین ، عمق محرومیت همچنان در این شهرستان دیده می شود و نتوانسته به جایگاه ویژه خود در دنیا دست پیدا کند.
طهرانی با اشاره به اینکه رفع محرومیت از زادگاه امام راحل به نگاه ویژه نیاز دارد، ادامه داد: خمین باید به‌عنوان منطقه ویژه در نگاه ملی مورد توجه قرار گیرد.
وی گفت: بازدیدکنندگان و گردشگرانی که از بیت تاریخی امام راحل در این شهرستان بازدید می کنند تصور دیگری از این شهرستان دارند و باید آهنگ توسعه در زادگاه امام راحل شتاب گیرد.
فرماندار خمین  افزود: ورود بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی در طرح های اشتغالزایی خمین می‌تواند در کوتاه مدت بخشی از مشکلات شهرستان را رفع کند.
طهرانی با اشاره به نبود صنایع تکمیلی و تبدیلی در خمین اضافه کرد: این شهرستان با تولید ۴۰ میلیون شاخه گل بریده در سال رتبه نخست را در استان مرکزی دارد و در زمان خشکسالی کشت زعفران و گل محمدی در این شهرستان رونق گرفته است.
خمین در نوار جنوبی استان مرکزی واقع شده و ۱۰۵ هزار نفر جمعیت دارد.

برچسب‌ها استان مرکزی خمین امام خمینی محسن رضایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان مرکزی خمین امام خمینی استان مرکزی خمین امام خمینی محسن رضایی اخبار کنکور زادگاه امام راحل انقلاب اسلامی امام راحل استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۳۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجدید میثاق مدیرعامل و کارکنان بانک توسعه تعاون با آرمان‌های امام راحل

امتداد - مدیرعامل و کارکنان بانک توسعه تعاون همگام با جامعه کار و تولید کشور، با آرمان‌های امام راحل تجدید میثاق نمودند.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، آیین تجدید میثاق جامعه کار و تولید کشور با آرمان‌های امام راحل، رهبری و شهدا با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاونین وزیر، روسای دستگاههای تابعه و مدیرعامل و کارکنان بانک توسعه تعاون در مرقد مطهر امام‌خمینی(ره) برگزار شد.

آیین تجدید میثاق جامعه کار و تولید کشور در اولین روز از هفته کارگر سال ۱۴۰۳ با شعار «کارگر، تجدید میثاق با امام، رهبری و شهدا» با حضور «سیدصولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جامعه کارگری، کارفرمایی، خانواده‌های معظم شهدا، مدیران و کارکنان این وزارتخانه در مرقد مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برگزار شد. محمد شیخ حسینی مدیر عامل بانک توسعه تعاون، سید باقر فتاحی رییس هیات مدیره، نعمت اله رضایی و حمید رضا البرزی اعضای هیات مدیره، معاونین مدیر عامل و مدیران و کارکنان بانک در این برنامه حضور یافتند.

شرکت‌کنندگان در این مراسم با نثار تاج گل، قرائت فاتحه و ادای احترام به مقام شامخ معمار کبیر انقلاب اسلامی با آرمان‌های والای امام راحل، مقام معظم رهبری و شهدای سرافراز تجدید میثاق کردند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • مسؤولان پیگیر رفع بیکاری و مشکلات معیشتی مردم باشند
  • محسن رضایی:باید از ظرفیت فرماندهان ارشد جنگ برای تربیت راویان جوان بهره برد
  • نامه سرگشاده محسن رضایی خطاب به محمد خاتمی/ بیانیه فلاحیان در مورد ارتکاب به قتل فرزندش
  • تجدید میثاق مدیرعامل و کارکنان بانک توسعه تعاون با آرمان‌های امام راحل
  • همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت امام راحل است
  • (عکس) محسن رضایی در جمع اعضای شریان
  • عکسی عجیب از محسن رضایی در جمع اعضای شریان /راه او از قالیباف و حدادعادل جدا شد؟
  • ذلت، تنها دستاورد آمریکا در عملیات پنجه عقاب
  • تجدید میثاق مدیران و کارکنان بانک رفاه کارگران با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی
  • صغیر اصفهانی، شاعری که اندیشه‌ای کبیر داشت