Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@04:37:33 GMT

هیچ‌گونه کمبودی در ذخایر خونی همدان وجود ندارد

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۲۴۸۴۰

هیچ‌گونه کمبودی در ذخایر خونی همدان وجود ندارد

گروه استان‌ها ـ مدیرکل سازمان انتقال خون استان همدان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۵ هزار و ۷۰ واحد خون اهدایی از همدان به استان‌های دیگر اسال شده است. - اخبار استانها -

‌افشین محمدی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در  همدان ، ضمن قدردانی از مردم همدان برای اهمیت به فریضه اهدای خون، اظهار داشت: اهداکنندگان خون حتی در شرایط کرونایی هم میدان را خالی نکرده و به کمک بیماران نیازمند شتافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون بیش از 5هزار واحد خون اهدایی به استان‌های تهران، گیلان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و خوزستان ارسال کردیم تصریح کرد: با این حال هیچ‌گونه کمبودی در زمینه تامین خون مورد نیاز بیمارستان‌های استان وجود نداشته است.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان همدان با اشاره به اینکه همه ساله در روزهای پایانی سال مصرف فرآورده‌های خونی بالا می‌رود گفت: به همین دلیل در این ایام روزانه 6 برابر نیاز مصارف بیمارستانی را دخیره سازی می‌کنیم.

محمدی با تأکید بر اینکه بخش قابل توجهی از اهدای خون توسط اهداکنندگان مستمر انجام می‌شود اظهار داشت: در سال‌های گذشته اهدا کنندگان بار اولی را حذف کردیم اما امسال بخاطر بحران کرونا و شرایط پیش آمده از ظرفیت اهداکنندگان بار اولی هم استفاده کردیم.

وی با بیان اینکه مشکل و دغدغه همیشگی ما مربوط به کمبود پلاکت است تصریح کرد: پلاکت قابلیت ذخیره‌سازی ندارد و بیش از سه روز قادر به نگهداری آن نیستیم.

مدیرکل سازمان انتقال خون همدان از انجام روش آفرزیس و جداسازی اجزای خون خبر داد و گفت: در این روش اجزای مورد نیاز خون از اهداکننده گرفته میشود و مابقی اجزا به بدن او برگردانده می‌شود.

محمدی با بیان اینکه در شرایط کنون روزانه بین 120 تا 130 نفر برای اهدای خون مراجعه می‌کنند اظهار داشت: بدون شک با فروکش کردن بیماری تعدا مراجعه کنندگان اهداخون نیزافزایش می‎‌یابد.

کدام گروه خونی نسبت به کرونا حساس‌تر است؟استان گیلان نیاز فوری به همه گروه‌های خونی داردکاشان به تمامی فرآورده‌های خونی مثبت و منفی نیاز دارد

وی با تأکید بر اینکه تمام پروتکل‌های بهداشتی فاصله گذاری اجتماعی در مراکز اهدای خون رعایت می‌شود گفت: تاکنون هیچ مشکلی در این زمینه وجود نداشته است.

انتهای پیام/743/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اهدای خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۴۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین زمین مورد نیاز برای طرح نهضت ملی مسکن

مجید صالحی امیر گفت: بیشتر شهر‌های استان مشکل چندانی در تامین اراضی مورد نیاز ساخت واحد‌های مسکونی طرح نهضت ملی مسکن نداشتند و تنها تامین بخشی از زمین‌های ۲ شهر همدان و ملایر برای ما بسیار مهم بود.

او با بیان اینکه ۸۶ درصد متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در استان مربوط به شهر‌های همدان و ملایر هستند، گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته بخش باقی مانده نیز با همکاری دستگاه‌های مختلف تامین خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: رتبه همدان در بخش‌های مختلف اجرای طرح نهضت ملی مسکن از ۳۱ کشوری به رتبه ۱۶ ارتقا یافت.

صالحی‌امیر گفت: با حمایت‌های انجام شده همدان در زمینه افتتاح و تحویل واحد‌های مسکن رتبه برتر کشور را به خود اختصاص داد.

او گفت: هم اکنون تعداد واحد‌های در حال ساخت به ۳۳ هزار واحد مسکونی در بخش‌های مسکن حمایتی، روستایی و نهضت ملی مسکن رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • آخرین مهلت ارسال اثر به دومین رویداد «اهدای جایزه جوانی جمعیت» در همدان 
  • تامین زمین مورد نیاز برای طرح نهضت ملی مسکن
  • استفاده از گونه‌های گیاهی خشک منظر در فضای سبز مشهد
  • افزایش ۵.۶ درصدی اهدای خون همدانی‌ها در سال گذشته
  • نیاز انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی
  • نیاز به فرآورده های خونی افزایش یافته است
  • انتقال خون اصفهان به گروه‌های خونی O و A منفی نیازمند است
  • اهدای ۱۶۵ میلیارد ریال لوازم ضروری به نیازمندان خراسان‌جنوبی
  • اهدای خون فرماندار و معاونان فرمانداری کرمان + تصویر
  • نیاز اصفهان روزانه به ۶۴۰ اهداکننده خون