Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@10:23:21 GMT

۸۰ درصد اراضی ملی خوی حدنگاری شد

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۲۴۸۸۰

۸۰ درصد اراضی ملی خوی حدنگاری شد

جواد جبلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای اراضی باقی مانده نیز درحال تهیه سند و حاکمیت دولت بر اراضی ملی تثبیتی هستیم.

وی اضافه کرد: جلوگیری از تخریب و بهره برداری بی رویه از آن و ضابطه مند کردن بهره برداری‌ها اهداف اصلی ممیزی مراتع به شمار می‌رود.

وی به کنترل سیلاب و رسوب و تغذیه آب‌های زیرزمینی در زیر حوزه‌های هندوان و خاک‌مردان اشاره کرد و ادامه داد: این اقدام با حجم هشت هزار و ۴۱۵ متر مکعب و با اعتبار سه میلیارد و ۶۳ میلیون تومان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی احداث شده و در هفته منابع طبیعی افتتاح می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جبلی اضافه کرد: امسال از ۱۵ هزار هکتار از مراتع روستایی نقشه برداری شده است.

رییس منابع طبیعی خوی بیان کرد: امسال طرح‌های مرتع داری تلفیقی به مساحت ۳۰ هزار هکتار در مراتع روستایی و ییلاقی اجرا شده و در ۳۷۰ هزار هکتار از اراضی ملی روستایی مدیریت چرای دامی شده است.

وی افزود: برخورد قاطع با متخلفان در دستور کار این اداره قرار دارد و در صورت بروز هر گونه تخریب و تخلف با متخلفان برخورد می‌شود.

جبلی ادامه داد: حفاظت از منابع طبیعی نیازمند مشارکت همه جانبه مردم است زیرا این منابع وابسته به دولت‌ها نیست و امر احیا و محافظت از آنها جنبه همگانی دارد.

وی گفت: همشهریان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف در مناطق جنگلی و مرتعی و آتش سوزی، قطع درختان و چرای غیرمجاز دام سریعا موضوع را به شماره تلفن ۱۵۰۴ اطلاع دهند.

به گزارش ایرنا، نخستین گام برای مبارزه با زمین‌خواری اجرای کاداستر است؛ تهیه و اجرای کاداستر امکان سودجویی از اراضی ملی را به حداقل می‌رساند.

کاداستر نقشه‌هایی بر اساس موقعیت جغرافیایی، جهانی و دقیق است و از بروز اختلافات تا حد زیادی جلوگیری می‌کند همچنین امکان سودجویی و سوء استفاده از اسنادی که ابهام دارند را به حداقل می‌رساند.

برچسب‌ها خوی كاداستر اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان آذربایجان غربی یگان حفاظت سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری منابع طبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خوی كاداستر خوی كاداستر یگان حفاظت سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری منابع طبیعی اخبار کنکور منابع طبیعی اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۴۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی

ایسنا/آذربایجان غربی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از رفع تصرف از بیش از ۲۱۰۰ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان در سال گذشته با ورود دستگاه قضایی خبر داد.

 ناصر عتباتی در گفت و گو با ایسنا افزود: در سال گذشته، دستگاه قضایی استان در راستای صیانت از اراضی ملی و طبیعی، با اقدامات خود از بیش از ۲۱۰۰ هکتار از اراضی ملی که مورد تعرض و تصرف عده ای افراد سودجو قرار گرفته بود با اقدامات قانونی خود و پای کار آوردن ادارات متولی رفع تصرف کرد.

وی ادامه داد: اقدامات قانونی که در این خصوص صورت گرفت شامل رفع تصرف بیش از ۳۴۹ هکتار در اجرای تبصره ماده ۵۵ و بدون ارجاع به محاکم، قلع و قم ۱۸۲ فقره در مساحتی بالغ بر ۱۵۹ هکتار، اجرای احکام خلع ید در ۱۱۳۷ فقره به مساحت بیش از ۱۲۴۷ هکتار بود.

رئیس کل دادگستری استان همچنین به اقدامات صیانتی در مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغها در سال گذشته نیز پرداخت و گفت: دستگاه قضایی استان در سال گذشته به منظور مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی و باغها با تشکیل قرارگاه پیشگیری از تغییر کاربری غیر مجاز اراضی در استان و شهرستان ها با محوریت سازمان جهادکشاورزی استان، ۲۶۸۶ مورد تغییر کاربری غیر مجاز در سطح استان به مساحت بیش از ۸۲ هکتار را شناسایی و در اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها به تعداد ۸۰۲ مورد به مساحت بیش از ۱۵ هکتار و اجرای احکام قطعی محاکم کیفری به تعداد ۲۱۳ مورد به مساحت بیش از ۶ هکتار با تعداد ۱۰۱۵ مورد قلع و قمع مستحدثات از تغییر کاربری در این اراضی ممانعت به عمل آمد.

این مقام ارشد قضایی استان همچنین به رفع تصرفات غیر مجاز اراضی ساحلی، بستر و حریم رودخانه‌ها و انهار طبیعی هم اشاره و گفت: در سال ۱۴۰۲ از بیش از ۶۵ هکتار از تصرفات غیر مجاز اراضی ساحلی، بستر و حریم رودخانه‌ها و انهار طبیعی استان نیز رفع تصرف به عمل آمده است. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیش از ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی عنبرآباد رفع تصرف شد
  • اثربخشی مراتع در تولید گوشت قرمز
  • مردمی‌سازی منابع طبیعی با توجه به طبیعت، اقتصاد و امور اجتماعی
  • هفت خان مشکلات پیش روی اراضی هفت آسیاب سنندج
  • سند تک برگی تمامی اراضی ملی محدوده و حریم شهر زهک اخذ شد
  • صدور پروانه چرا برای ۶۰۰ هزار واحد دامی در همدان
  • رفع تصرف اراضی ملی ۱۳۰ میلیارد ریالی در تالش
  • جلوگیری از تخریب اراضی ملی در بم
  • رفع تصرف بیش از ۲۱۰۰ هکتار اراضی ملی و منابع طبیعی در آذربایجان‌غربی
  • رفع تصرف و بازپس گیری ۳هکتار از اراضی ملی اشنویه