Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@08:37:44 GMT

نشست عمومي پارلمان چين آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۲۴۹۲۱

نشست عمومي پارلمان چين آغاز شد

خبرگزاری آریا- نشست عمومی پارلمان چین در سایه چشم انداز نه چندان امیدوار کننده درباره اوضاع اقتصادی و مالی این کشور در سال آینده آغاز به کار کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از شبکه خبری فرانس 24، نشست عمومی پارلمان چین در سایه سرکوب در هنگ کنگ و چشم انداز نه چندان امیدوار کننده درباره اوضاع اقتصادی و مالی این کشور در سال آینده آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


لی کچیانگ نخست وزیر چین در نشست عمومی سالانه پارلمان این کشور با حضور سه هزار نماینده سخنرانی کرد. وی در این سخنرانی اظهارات محتاطانه‌ای درباره اوضاع اقتصادی و مالی کشورش ارائه کرد. او در این سخنرانی گفت که رشد اقتصادی کشورش در سالی که گذشت شش درصد بوده است، اما کارشناسان با تردید به این آمار و ارقام می نگرند. وی گفت دولت چین پیش بینی کرده است که امسال بیش از 11 میلیون شغل ایجاد کند. نخست وزیر چین در سخنرانی خود در این نشست گفت ما در حالی به این میزان رشد اقتصادی در سال گذشته رسیدیم که در کشور بحران بهداشتی ناشی از شیوع کرونا داشیم.
وی افزود ما اقدامات لازم و قطعی به منظور پیروزی کامل بر این بحران را اتخاذ کرده ایم و اقدامات لازم برای داشتن جامعه‌ای مترقی را در نظر گرفته ایم.
یکی دیگر از چالش‌های مهم در این نشست، بحران هنگ کنگ بود که دولت لایحه‌ای برای تغییر نظام انتخاباتی آن ارائه کرده است. وی درباره بحران هنگ کنگ نیز اظهاراتی بیان کرد که اتحادیه اروپا در همین باره به چین هشدار داده است. پکن می‌خواهد محدودیت‌هایی برای نامزد‌های انتخابات پارلمانی در این مستعمره سابق انگلیس ایجاد کند. هدف از این تغییر قانون آن است کسانی که مخالفت دولت چین و سیاست‌های این کشور درباره هنگ کنگ هستند نتوانند در انتخابات پارلمانی نامزد شوند.
وانگ یانگ یکی از نمایندگان پارلمان چین در این نشست گفت ما به طور قاطع از این اصل که بر اساس آن هنگ کنگ باید توسط افراد مهین پرست اداره شود حمایت می‌کنیم. از همین رو ما به مطالعات و رایزنی‌ها درباره این لایحه ادامه می‌دهیم. ما می‌خواهیم از مهین پرستی در میان جوانان هنگ کنگی حمایت کنیم.
این تغییر قانون به قانون امنیت ملی که خشم مردم هنگ کنگ را در سال گذشته برانگیخت افزوده می‌شود. این قانون امنیتی در پاسخ به جنبش‌های طرفداری از دموکراسی در سال 2019 ارائه شد. از آن زمان تا کنون پکن روند بازداشت مخالفان را در این دولت شهر افزایش داده است. تنها در روز گذشته 47 تن از مدافعان دموکراسی در هنگ کنگ به اتهام تلاش برای براندازی بازداشت شدند. بازداشت‌ها و سرکوب‌های چین در هنگ کنگ مستعمره پیشین انگلیس، نگرانی جامعه بین المللی و کشور‌های غربی را برانگیخته است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نشست پارلمان هنگ کنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۴۹۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 تصویب لایحه جنجالی اخراج پناهجویان از بریتانیا

پارلمان بریتانیا لایحه بحث برانگیز اخراج پناهجویان به سمت رواندا را تصویب کرد.

به گزارش مشرق، پارلمان بریتانیا لایحه‌ی بحث برانگیز مربوط به اخراج پناهجویان از بریتانیا را امضا کرد که به موجب آن دولت بریتانیا این اجازه را دارد تا پناهجویانی که به صورت غیرقانونی وارد این کشور می‌شوند را اخراج و به رواندا منتقل کند.

ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا در راستای تصویب این لایحه قانونی اعلام کرده است که پروازهای اخراج مهاجران این کشور از ماه ژوئیه آغاز می‌شود.

سوناک به همراه اعضای حزب محافظه‌کار بریتانیا به دنبال تصویب قانونی هستند که قضات این کشور را ملزم کند، کشور آفریقای شرقی را به عنوان یک کشور ثالث امن در نظر بگیرند.

آنها همچنین قصد دارد تا به وزرا و قانونگذاران در مورد رسیدگی به درخواست‌های پناهندگی این اختیار را بدهند تا بخش‌هایی از قوانین بین‌المللی و داخلی حقوق بشر را جهت دور زدن حکم دادگاه عالی بریتانیا مبنی بر غیرقانونی بودن ارسال مهاجران با بلیط یک طرفه به کیگالی، پایتخت رواندا را نادیده بگیرند.

به این ترتیب پس از کشمکش‌های فراوان میان اعضای مجلس اعیان و عوام انگلیس بر سر اصلاح لایحه مذکور، در نهایت این للایحه بدون هیچ اصلاحیه‌ای پذیرفته و به مرحله تصویب رسید. به واسطه تصویب این لایحه در هر دو پارلمان در نهایت، لازم‌الاجرا شدن آن قطعی شد.

در عین حال، موسسات خیریه بریتانیا ضمن مخالفت با این طرح عنوان کرده‌اند که اجرای آن غیرممکن بوده و کمک چندانی به کاهش حجم درخواست‌های پناهندگی در این کشور نمی‌کند.

با این حال ریشی سوناک ضمن حمایت از آن عنوان کرده است که تا ده الی دوازده هفته دیگر اولین پرواز پناهجویان به رواندا انجام خواهد گرفت و تاکید کرده است که اجرای این قانون بدون هیچ «اما و اگری» عملی خواهد شد.

وی در جریان حمایت از لایحه مذکور عنوان کرد: پروازها را آغاز خواهیم کرد و قایق‌هایی راکه مهاجران غیرقانونی را به این کشور می‌آورند، متوقف می‌کنیم.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • هزینه۵میلیونی برای هر ایرانی/بازگشتسرانه حقیقیبه سطح سال۹۰
  • از تسریع در روند نوسازی تا هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری
  • بازدید عمومی نمایشگاه ایران اکسپو از روز یکشنبه آغاز می‌شود؛ نمایشگاه اکسپو چند روز است؟!
  • رشد ۳ برابری فعالیت‌های فرهنگی در کردستان
  • قانون عفاف و حجاب قانونی و شرعی است که باید همه به آن پایبند باشند
  • چهارم اردیبهشت ؛ روزی به نام رادیو
  • چین: آلمان دست از فریبکاری سیاسی بردارد
  • برنامه های حفظ تخصصی، عمومی و موضوعی قرآن تشریح می شود
  •  تصویب لایحه جنجالی اخراج پناهجویان از بریتانیا
  • مشاور عضو پارلمان اروپا به ظن جاسوسی برای چین بازداشت شد