Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@16:08:26 GMT

اردوی دانش آموزی یک اصل تربیتی اثرگذار است

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۲۴۹۵۹

اردوی دانش آموزی یک اصل تربیتی اثرگذار است

به گزارش روز شنبه روابط عمومی اتحادیه انجمن های اسلامی دانش‌آموزان، حجت‌الاسلام  حامد تقدیری در مراسم اختتامیه اولین فراخوان فعالیت های فرهنگی مربی محورِ مدرسه ایده های نو دانش آموزی، اظهار داشت: سفر تجربه های مشترکی است که معمولا همه تجربه کرده‌ایم اما هنوز اردوی مشهد مقدس سیر، برنامه، طرح و تجربه خاصی پیدا نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: یک بانک تجربه نداریم یعنی این که همه مربیانی که دغدغه تعلیم و تربیت دارند، وقتی به این شهر مقدس می روند، بگویند مربیان نوآور در این عرصه از چه نوآوری هایی استفاده کردند.

رییس سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی با یادآوری انواع تجربه نگاری گفت: گاهی تجربه نگاری از یک اتفاق، حادثه، عملیات و ماجرا انجام می‌شود، به طور مثال یک مربی در یک امدادرسانی زلزله کرمانشاه یا سی سخت حضور پیدا کرده و از حوادث روزهای اول صحبت می‌کند و این که چگونه توانسته است دانش آموزان را همراه کند. 

حجت‌الاسلام تقدیری ادامه داد: همچنین برخی افراد، طرحی را انجام ندادند اما برداشت های آنها این است که این طرح می تواند کمک کار باشد، مجموع این موارد می تواند یک محتواهای تجربه نگاری را رقم بزند.

وی با بیان این که مربی باید همیشه یک دفترچه به دست داشته باشد و هر اتفاقی که افتاد و هر نکته ای را یادداشت کند و یادداشت هایش را تایپ کند، خطاب به مربیان اظهار داشت: هیچ موردی را بدون مکتوب کردن رها نکنید. یا حداقل به صورت صوتی یکجایی نگه دارید.

رییس سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا تصریح کرد: مربی باید تجربیاتش را مکتوب کند و تلاش کند تجاربش را با دیگران به اشتراک بگذارد. 

حجت الاسلام تقدیری با تأکید بر این که باید مخاطب شناسی را قوی کنیم، گفت: کارها و نوآوری های تربیتی یک قالب است. هر چقدر قالب های ما جذاب و نو، مطابق با مخاطب نوجوانی باشد، بهتر می توانیم کارهایمان را دنبال کنیم. 

وی تصریح کرد: در ایام کرونا، مربیان در گذشته با دانش آموزان تعامل مستقیم داشتند یعنی شاگردان را جایی می بردند و ارتباط مستقیم داشتند و انس ایجاد می شد اما درکرونا کاری نمی توانند بکنند. دلیل این است که بلد نیستند محتوایشان را در ظرف خوشگلی جلوی مهمان که نوجوان است، بگذارند.

برچسب‌ها مشهد اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان بازگشایی مدارس دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان بازگشایی مدارس مشهد اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان بازگشایی مدارس دانش آموزان اخبار کنکور دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۴۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موفقیت دانش آموزان کیش در مسابقات لیگ علمی دانش آموزی پایا

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، مدیر دبستان امیرکبیر گفت: دانش آموزان با کسب قبولی در مرحله اول به مرحله نیمه نهایی این مسابقات کشوری راه یافتند.

نسرین غبیشاوی گفت: در این دوره از مسابقات سه کلاس پایه ششم شرکت کرده بودند و کلاس ششم میعاد یک با هدایت سیده ملیحه شریعتی توانست با موفقیت در مرحله اول کشور به مرحله نیمه نهایی راه یابد.

وی افزود: آزمون مرحله نیمه نهایی این لیگ علمی بیست اردیبهشت در کشور برگزار می‌شود.

غبیشاوی خاطرنشان کرد: دانش آموزان در دوره چهاردهم به مرحله نیمه نهایی و در دوره شانزدهم لیگ علمی بین المللی پایا به مرحله نیمه نهایی و نهایی راه پیدا کرده بودند.

وی افزود: امسال نزدیک به ده هزار دانش آموز در این مسابقه علمی با هم رقابت کردند.

دیگر خبرها

  • ۴ سالن ورزش دانش‌آموزی در زنجان آماده افتتاح است
  • چهار سالن ورزشی دانش‌آموزی در زنجان آماده افتتاح است
  • دورهمی دانش آموزان و دبیران ۲۹ سال پیش در میبد
  • برپایی نمایشگاه مشاغل دانش‌آموزی زارچ 
  • مربی‌های پرورشی ابزار مناسب برای تحقق اهداف تربیتی را ندارند
  • معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش: درِ مدارس به روی گروه‌های مردمی باز می‌شود
  • بزرگ‌ترین عملیات تبیین با ۵۰ هزار گروه جهادی
  • طرح ملی سواد آبی در یزد ۳ ساله شد
  • رقابت دانش‌آموزی «کیدکد» با حمایت روبیکا برگزار شد
  • موفقیت دانش آموزان کیش در مسابقات لیگ علمی دانش آموزی پایا