Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، این‌طور ثابت شده که مصرف مواد غذایی پرچرب و پردازش شده یا محصولات حیوانی، استرس زیادی به کلیه‌ها تحمیل می‌کند و منجر به افزایش تولید اسید اوریک توسط کلیه‌ها می‌شود. با این حال، بیش از ۱۰ نوع ماده غذایی گیاهی وجود دارند که منجر به حفظ سلامت کلیه‌ها می‌شوند. بهترین انتخاب‌های غذایی بر پایه گیاهان برای حفظ عملکرد کلیه‌ها از این قرارند:

سیر و پیاز: سبزیجات خانواده پیاز حاوی آلیسین هستند؛ ترکیب قدرتمندی که خواص ضد التهابی باورنکردنی دارد و به مبارزه با عفونت دستگاه ادراری می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیب: منبع عالی از فیبر است و منجر به خنثی شدن سموم دستگاه گوارش می‌شود و بار سمی روی کلیه‌ها را کاهش می‌دهد. سیب همچنین به کاهش کلسترول کمک می‌کند و با پاک کردن خون، آثار مفید روی سیستم قلبی عروقی دارد و به کاهش التهاب کمک می‌کند.

توت‌ها: این میوه‌های خوشرنگ کلید سلامت کلیه‌ها هستند. انواع توت‌ها منجر به کاهش عفونت دستگاه ادراری می‌شوند و خاصیت ضد التهاب دارند.

فلفل قرمز: سرشار از ویتامین ب ۶، ویتامین آ، اسید فولیک و لیکوپن برای پاک کردن و تصفیه کردن کلیه‌ها است.

جعفری: به عنوان بهترین تمیزکننده کلیه شناخته شده است. جعفری منجر به افزایش حجم ادرار، دفع بیشتر سدیم و افزایش بازجذب پتاسیم می‌شود.

خیار: مطالعات نشان داده که مصرف خیار به طور منظم، منجر به نظارت بر اسید اوریک بدن و در نتیجه جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه و سنگ مثانه می‌شود.

کرفس: منجر به ترویج عملکرد سالم و طبیعی کلیه‌ها با از بین بردن سموم بدن می‌شود.

گشنیز: باعث کاهش خطر تشکیل رسوب در کلیه‌ها می‌شود. گشنیز برای از بین بردن جیوه، که یک فلز سمی است و منجر به کاهش توانایی کلیه‌ها برای فیلتر کردن سموم و افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های کلیوی می‌شود، مفید است.

انواع کلم: حاوی ترکیبات ویژه‌ای هستند که به کبد در خنثی‌سازی سموم کمک می‌کنند و بار سموم روی کلیه‌ها را نیز کاهش می‌دهند. کلم‌ها منبع غنی از ویتامین‌های ث، کا، اسید فولیک، و ویتامین ب ۶ هستند و آن‌هم برای حمایت از سلامت کلیه‌ها. فیبر موجود در گل کلم به جذب بهتر مواد مغذی کمک می‌کند و منجر به کاهش مقادیر سمومی می‌شود که به طور معمول از طریق کلیه‌ها برای دفع پردازش می‌شود.

منبع: livelovefruit ترجمه از ایرنا

کد خبر 589013 برچسب‌ها سلامت رژیم غذایی تغذیه سالم

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سلامت رژیم غذایی تغذیه سالم کلیه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۵۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا مصرف بیش از حد ویتامین دی برای بدن مضر است؟

مصرف بیش از حد مکمل‌های ویتامین دی باعث بروز عوارضی مانند تجمع کلسیم در خون، حالت تهوع، استفراغ و ضعف می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، ویتامین‌ها و مواد معدنی برای حفظ سلامتی ضروری هستند، زیرا نقش مهمی در عملکردهای مختلف بدن از جمله تقویت سیستم ایمنی و بهبود سلامت استخوان دارد؛ با این وجود، زمانی که مواد معدنی و ویتامین‌ها بیش از حد مصرف شوند می‌تواند عوارض جانبی خاصی به همراه داشته باشد و منجر به مسمومیت شود.

ویتامین دی برای رشد و توسعه سلول‌های عضلانی، عملکرد مناسب سیستم ایمنی و حفظ سلامت اسکلتی ضروری است، البته مصرف بیش از حد آن می‌تواند منجر به مسمومیت شود، این نوع مسمومیت معمولاً به دلیل مصرف بیش از حد مکمل‌ها به جای رژیم غذایی یا قرار گرفتن در معرض نور خورشید رخ می‌دهد، یکی از علائم اصلی مسمومیت ویتامین دی تجمع کلسیم در خون است که به عنوان هیپرکلسمی شناخته می‌شود.

علائم مسمومیت با ویتامین دی شامل حالت تهوع، استفراغ، ضعف، تکرر ادرار، استخوان درد و مشکلات کلیوی می‌‏شود، حتی در موارد شدیدتر نیز می‌تواند منجر به کما و مرگ شود؛ اغلب پیشنهاد می‌شود که افراد بین ۳۰ تا ۶۰ نانوگرم بر میلی‌لیتر ویتامین دی مصرف کنند، مصرف بیش از ۱۰۰ نانوگرم در میلی‌لیتر می‌تواند مضر باشد و با مشکلاتی برای سلامت بدن همراه باشد.

کد خبر 748305

دیگر خبرها

  • کشف روش‌های درمانی بالقوه بیماری کلیه پلی‌کیستیک
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • محققان هشدار دادند؛ افزایش خطر میگرن با مصرف داروهای سوزش معده
  • مراقب باشید؛ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • داروهای سوزش معده خطر میگرن را افزایش می دهند
  • شیر گاو یکی از چالش برانگیزترین مشکلات پزشکی را حل کرد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • مبارزه بیولوژیک با آفات، در مزارع دیم ایلام آغاز شد
  • ۷ نوشیدنی خوشمزه که میل به شکر را در شما به صفر می‌رساند
  • آیا مصرف بیش از حد ویتامین دی برای بدن مضر است؟