Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل شرکت راه‌آهن عراق از آغاز طرحی بزرگ برای بازسازی و راه‌اندازی دوباره مسیر ریلی راهبردی بغداد ـ القائم در مرز سوریه خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو به نقل از میدل‌ایست نیوز، شرکت راه‌آهن عراق از آغاز طرحی بزرگ برای بازسازی و راه‌اندازی دوباره مسیر ریلی راهبردی بغداد ـ القائم ـ عکاشات خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



جواد کاظم الحسینی، مدیرکل شرکت راه‌آهن عراق گفت که در پی دستور وزیر حمل‌ونقل، نیرو‌های فنی و مهندسی در منطقه القائم در مرز عراق و سوریه ساخت سد‌های خاکی به طول ۷۵۰ متر با استاندارد‌های جهانی با هدف بازسازی و راه‌اندازی خط آهن «بغداد ـ القائم ـ عکاشات» را آغاز کرده است.

وی افزود: هدف از این کار ازسرگیری حرکت قطار در این مسیر برای مسافران و کالاهاست. این خط آهن از دل صحرای غربی انبار می‌گذرد و می‌تواند حیات را به مناطق دوردست غربی عراق برگرداند.

براساس این گزارش، ۱۹ نوامبر ۲۰۲۰ با حضور مدیرکل شرکت راه‌آهن عراق و مدیرکل سازمان راه‌آهن سوریه یک توافق‌نامه بین دو طرف با هدف همکاری در عرصه نوسازی خطوط ریلی و تبادل تجارب و آموزش کادر‌های فنی و انتقال فناوری ریلی و افزایش سرمایه‌گذاری در این عرصه و کاهش هزینه‌ها با هدف تسهیل حرکت ریلی میان عراق و سوریه امضاء شد. در ۲۱ نوامبر نیز مدیرکل شرکت راه‌آهن عراق، آغاز پروژه بازسازی خطوط ریلی بین عراق و سوریه را اعلام کرد.

گفتنی است در صورت بازسازی این خطوط ریلی، ایران تنها می‌تواند با ساخت حدود ۳۰ کیلومتر راه‌آهن شلمچه به بصره به خط آهن فوق متصل شده و از آن طریق به مدیترانه وصل شود که می‌تواند علاوه بر اتصال محور مقاومت، اقتصاد ایران را به بازار‌های مدیترانه متصل نماید که قدمی مهم برای دور زدن تحریم‌های اقتصادی به شمار می‌رود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بازسازی مسیر ریلی اتصال ریلی ایران به مدیترانه راه اندازی خط آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۵۷۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) بازسازی چهره زن ۷۵ هزار ساله کشف شده در کردستان عراق

(تصاویر) بازسازی چهره زن ۷۵ هزار ساله کشف شده در کردستان عراق

دیگر خبرها

  • ◄ رفع انحصار ریلی با ایجاد یک نهاد رگولاتوری
  • حرکت دومین محموله ریلی افغانستان از مسیر ایران به ترکیه
  • ادعای وزیر دفاع ترکیه درباره حضور پ ک ک در داخل مرزهای ایران
  • آغاز عملیات تکمیلی ۴ خطه شدن محور خروجی دره شهر به طول ۱۱‌.۵ کیلومتر
  • (تصاویر) بازسازی چهره زن ۷۵ هزار ساله کشف شده در کردستان عراق
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • اتصال «ائل داغی» به «آجی چای» در تبریز
  • تصاویری از مسیر ریلی راه آهن لرستان+فیلم
  • نقش جاده ابریشم ترکیه در معادلات خاورمیانه/ اردوغان پروژه آمریکا را دور زد؟