Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام توسعه متوازن مناطق آزاد در کشور را یکی از زمینه های مهم بالندگی اقتصادی دانست.

به گزارش ایسنا، آیت الله آملی لاریجانی در دیدار استاندار کرمانشاه با تاکید بر لزوم توجه هر چه بیشتر به مناطق محروم و تلاش برای رفع مشکلات آنان اظهار کرد: در بسیاری از مناطق مرزی و مناطق محروم کشور ظرفیت ها و زمینه های بالقوه بالایی چه به لحاظ نیروی انسانی مستعد و مفید و چه به لحاظ منابع طبیعی و برخی زیر ساخت های توسعه وجود دارد که باید با توجه جدی به آنها ، نسبت به رفع مشکلات آنان اقدام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آملی لاریجانی ایجاد مناطق آزاد و ویژه را یکی از راه های دستیابی به رونق اقتصادی و معیشتی در مناطق مختلف کشور دانست و تاکید کرد: البته مناطق آزاد باید بر مبنای توسعه صادرات و توجه به تولید با هدف صادرات فعالیت کنند که متاسفانه برخی از این مناطق از این وظیفه ذاتی و قانونی خود فاصله گرفته اند و بیشتر ظرفیت آنها در مقوله واردات به کار گرفته می شود که تبدیل به معضلی برای کشور شده، و بر خلاف سیاست‌های کلی نظام است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: افزایش نامتوازن و غیر منطقی مناطق آزاد و ویژه هم اصلا به مصلحت کشور نیست و آسیب هایی را به همراه دارد که باید در ایجاد مناطق جدید آزاد و ویژه به این آسیب ها توجه کرد.

آملی لاریجانی "تغییر رویکرد برخی از این مناطق از صادرات به واردات " و "تغییر کاربری اراضی واقع در این مناطق " را دو معضل جدی پیش روی مناطق آزاد و ویژه بر شمرد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام استان کرمانشاه را یکی از استان های مستعد و دارای زمینه های مناسب توسعه و پیشرفت دانست و تاکید کرد: مجمع تشخیص مصلحت نظام در چارچوب وظایف قانونی خود، از هیچ کمک و مساعدتی در راه رفع مشکلات معیشتی و بهبود وضعیت اقتصادی استان دریغ نخواهد کرد.

در این دیدار هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه با ارائه گزارشی از شرایط اقتصادی و اجتماعی استان و تاکید بر اینکه سرمایه گذاری هر چه بیشتر در این استان و برای مردم مقاوم و صبور آن ضروری است گفت: زیر ساخت های لازم برای توسعه استان کرمانشاه و ایجاد منطقه آزاد در این استان وجود دارد و امکان افزایش صادرات با توجه به زیر ساخت های موجود از جمله ظرفیت های استان است.

لینک کوتاه: asriran.com/003FLB

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: مجمع تشخیص مصلحت نظام مناطق آزاد و ویژه آملی لاریجانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۵۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب رتبه برتر در حوزه عمران و زیربنایی توسط منطقه آزاد چابهار

حمیرا ریگی  اظهار داشت: در حضور دکتر خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی و دکتر عبدالملکی مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، منطقه آزاد چابهار در حوزه عمران و زیربنایی در همایش ملی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور که در مشهد مقدس برگزار شد، عنوان برتر را از آن خود کرد.

وی بیان کرد: این موفقیت در حالی به دست آمد که دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور، شاخص‌های مختلفی از جمله عمرانی، فرهنگی، تصویرسازی، حقوقی، فناوری اطلاعات و منابع انسانی را برای ارزیابی عملکرد مناطق آزاد در نظر گرفته بود.

کسب رتبه برتر در حوزه عمران و زیربنایی توسط منطقه آزاد چابهار

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل منطقه آزاد چابهار ادامه داد: منطقه آزاد چابهار با عملکرد درخشان خود در حوزه عمرانی و زیربنایی توانست عنوان برتر را در این حوزه کسب کند.

ریگی ادامه داد: این دستاورد مهم نشان دهنده تلاش‌ها و تعهدات سازمان منطقه آزاد چابهار برای توسعه و آبادانی این منطقه است. بدون شک، کسب این رتبه انگیزه مضاعفی برای ادامه فعالیت‌ها و برنامه ریزی های آینده در راستای توسعه هرچه بیشتر منطقه آزاد چابهار خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • کسب رتبه برتر در حوزه عمران و زیربنایی توسط منطقه آزاد چابهار
  • مصباحی مقدم : کنترل بانک‌ها از خرداد در اختیار بانک مرکزی قرار می‌گیرد
  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • مجمع تشخیص مصلحت نظام منشأ بزرگ فساد را می‌خشکاند؟!
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارد؟ 
  • کدام مناطق تهران بیشترین سالمند را دارند؟ 
  • ۳ برابر شدن سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد/ ۲۰۰ بسته سرمایه‌گذاری فردا رونمایی می‌شود
  • نرخ ساخت منطقی نیست/ ابلاغ تعرفه حق‌الزحمه مهندسان نظام مهندسی
  • منطقه آزاد اروند و ارس بعنوان مناطق برتر انتخاب شدند
  • کسب رتبه برتر منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در بین مناطق ویژه اقتصادی کشور