Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواد صداقت جعفری رئیس جهادکشاورزی بایگ در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: کشت هیدروپونیک اصطلاحی در علم باغداری است که به روشی در صنعت کشاورزی مدرن امروز جهان اشاره می‌کند که گیاه به جای آنکه مثل روش سنتی همیشگی در خاک رشد و نمو پیدا کند در سیالی از محلول‌های غذایی قرار می‌گیرد تا بستر هماهنگی برای رشد گیاه فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این روش ریشه گیاه در معرض هوا قرار گرفته است و قطعا منفعت تولید را به همراه خواهد داشت.

او افزود: در روش هیدروپونیک، آلودگی خاک مشغله ذهنی گلخانه دار نیست و نیازی به ضد عفونی نخواهد بود؛ همچنین، چون آب به صورت چرخشی در حرکت است در مصرف آب صرفه جویی شده و هزینه تمام شده تولید کاهش پیدا می‌کند؛ لذا این یک فرصت خوب برای مناطقی مانند بخش بایگ که بحران کم آبی دارند است.

بیشتر بخوانید

کشت گلخانه‌ای میانبر کشاورزی در دل کویر


رئیس جهاد کشاورزی بایگ ادامه داد: برداشت خیار از این گلخانه هیدروپونیک در سطح ۵۰۰ مترمربع از اواسط دی ماه آغاز شده است که رقم کشت شده در آن از نوع خیار ناگین است.

صداقت جعفری بیان کرد: در این واحد تولیدی روزانه حدود ۱۰۰ کیلوگرم خیار گلخانه‌ای برداشت می‌شود که تا کنون حدود ۵ تن برداشت شده و پیش بینی می‌شود سالانه حدود ۱۰ تن برداشت داشته باشد.


انتهای پیام/ا. غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی کشاورزی مدرن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۶۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از سامانه سرمایه‌گذاری استان یزد

آیین رونمایی از سامانه مدیریت یکپارچه اماکن فرهنگی، تاریخی و گردشگری یزد با حضور مدیرکل سرمایه‌گذاری و اشتغال وزارت کشور، معاون هماهنگی امور اقتصادی و گردشگری استانداری یزد و دیگر مسئولان کشور و استان رونمایی شد.

این سامانه به صورت هفت زبانه عرضه شده و قابلیت نمایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان در حوزه زنجیره‌های ارزش استان از قبیل گردشگری، کشاورزی و صنعت را دارد که در حال حاضر ۱۲۸ طرح در آن تعریف شده است.

سرمایه‌گذاران با مراجعه به این سامانه می‌توانند تمام مشخصات فنی، طرح‌های مالی و کلیه اطلاعاتی که برای سرمایه‌گذاری را نیاز دارند را به دست آورند.

همچنین از بذر هیبرید تولیدی تعدادی از محصولات گلخانه‌ای شرکت دانش‌بنیان صبا کشت آرون رونمایی شد.

این محصولات گلخانه‌ای از یکنواختی مناسب از نظر رشد بوته، شکل، رنگ، اندازه و تداوم تولید محصول در مزرعه برخوردار است که نسبت به ارقام شاهد خارجی و محلی برتری مناسبی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • خشکسالی، کشت گل محمدی در خراسان رضوی را ۱۰ درصد کاهش داد
  • آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم
  • رونمایی از سامانه سرمایه‌گذاری استان یزد
  • پیش‌بینی برداشت ۲۸۰۰ تُن گل محمدی در خراسان رضوی
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان
  • پیش بینی برداشت بیش از سه هزار تن انگور امسال از تاکستانهای مهاباد
  • برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع مناطق گرمسیر
  • وضعیت دریاچه ارومیه برخلاف خوش‌بینی‌ها بحرانی است!