Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: مشکل بازرگانان فاقد سابقه واردات با پیگیری مستمر و جدی سازمان صمت استان حل شد.

به گارش خبرنگار برنا از اهواز، عبدالرحمان ناصریان امروز ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: به‌ منظور رفع مشکل بازرگانان فاقد سابقه واردات، طرح جدیدی با عنوان"واردات بدون سابقه تا سقف ۵۰۰ هزار دلار" برای فعالان این حوزه ارایه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: تجار خوزستانی در صورت انتخاب این گزینه برای فیلد حالت ثبت‌ سفارش در سامانه جامع تجارت، درخواست ثبت‌ سفارش آنها بدون رعایت شرط سابقه واردات و با اخذ تعهد ثبت فروش در سامانه جامع تجارت، قابل تایید از سوی سازمان‌های مجوز دهنده ارزی خواهد شد.

معاون اقتصادی و بازرگانی سازمان صمت خوزستان افزود:  در صورت انتخاب حالت ثبت‌ سفارش فوق، سقف مجاز برای مبلغ کل پیش‌ فاکتور در پرونده اول بازرگانان ۵۰۰ هزار دلار تعیین شده است و این سقف در پرونده‌های بعدی از این محل متناسب با فروش ثبت‌ شده در بخش تجارت داخلی سامانه جامع تجارت تعیین می‌ شود.

ناصریان در پایان با اشاره به نحوه ثبت نام متقاضیان بیان کرد: بازرگانان باید برای تایید مجوز ارزی اولین پرونده با حالت ثبت‌ سفارش مذکور، فرم تعهدنامه ثبت‌سفارش بدون سابقه حقیقی-حقوقی را تکمیل نموده و پس از ثبت محضری، آن را در اختیار سازمان مجوز دهنده ارزی پرونده قرار دهند.

 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بازرگانان برنا خوزستان سابقه واردات واردات بدون سابقه سابقه واردات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۶۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌حل رفع مشکل پرونده‌های معوق در سند تحول قضایی

به گزارش خبرگزاری مهر، براساس سند جدید تحول و تعالی قوه قضاییه، «اطاله در فرآیند دادرسی» در کنار دو چالش «غیرمتقن بودن برخی آراء و تصمیمات قضایی» و «اجرای ناقص و دیرهنگام برخی از احکام» موانعی است که در مسیر تحقق مأموریت قوه قضاییه در زمینه «رسیدگی به تظلمات، تعدیات، شکایات، حل و فصل دعاوی و رفع خصومات»، قرار دارد.

سند تحول قضایی برای «اطاله در فرآیند دادرسی» هفت علت شناسایی کرده است. نظارت ناکافی بر زمان رسیدگی به پرونده، یکی از هفت علتی است که برای اطاله دادرسی احصا شده است.

سند تحول برای رفع این عامل، راهبرد «پیگیری ویژه برای رسیدگی به پرونده‌های معوق» را ارائه داده و راهکار لازم برای اجرای این راهبرد را مشخص کرده است.

پیگیری ویژه رسیدگی به پرونده‌های معوق

پایش و رصد هوشمند پرونده‌های معوق به تفکیک شعب و مراحل رسیدگی مانند: اعطای نیابت، ارجاع به ضابطان، انجام استعلامات و تشکیل هیئت نظارت استانی برای بررسی دلایل اطاله رسیدگی و اتخاذ تصمیمات ویژه در زمینه ساماندهی پرونده‌های معوق در هر حوزه قضایی و ایجاد سازوکار تشویق قضات و کارکنان برای رسیدگی سریعتر به پرونده‌های معوق، راه‌حل مشخصی است که سند تحول برای اجرای راهبرد پیگیری ویژه رسیدگی به پرونده‌های معوق، ارائه داده است.

متولی اجرای این راهکار، دادگستری استان‌ها، دادستانی کل کشور، معاونت راهبردی و مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه است و مهلت اجرای آن تا پایان سال ۱۴۰۳ است.

کد خبر 6093751

دیگر خبرها

  • ترکیه تجارت با اسرائیل را به طور کامل متوقف کرد
  • واحدهای صنفی فاقد شناسه یکتا در دریافت خدمات با مشکل روبرو می‌شوند
  • انتقاد طلافروشان به ثبت موجودی در سامانه جامع تجارت است
  • شناسایی ۵۰۰ کارگاه‌‌ کوچک فاقد بیمه کارگران در مرکزی
  • چرا گزارش «بی بی سی» فاقد اعتبار است؟
  • جذب امریه سربازی در سازمان جهاد دانشگاهی خواجه نصیر
  • راه‌حل رفع مشکل پرونده‌های معوق در سند تحول قضایی
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمدگمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمد گمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • با سفارش نمی‌توان مأموریت مبارزه با فساد را دنبال کرد