Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ارتباط مجازی با آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی هنرهای دیجیتال گفت: جشنواره هنرهای دیجیتال؛ فرصت مناسبی برای تامل و واکاوی صاحبان اندیشه در این حوزه است.

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دراین آیین که در دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار شد، دکتر غفاری استفاده از هنر دیجیتال را بستر مناسبی برای طرح و حل مسایل و مشکلات عنوان کرد و اظهار داشت: وزارت علوم، سعی دارد با توجه به ظرفیت‌های موجود و با این نگاه که امروزه هنرهای دیجیتال، بخش مهمی از فعالیت‌ها و اقدامات را تشکیل می‌دهد و می‌تواند مخاطبان بیشتری به ویژه در بدنه جدید نسل دانشگاهی داشته باشند، حوزه هنر را کلیدی‌تر و موثر و حوزه گسترده‌ای نسبت به حوزه‌های دیگر ببیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با هوشمندی بهتر و بیشتر، اثرگذاری و بهینه‌سازی می‌توان اثرات چنین جشنواره‌ای را بیشتر کرد، گفت: زبان هنر، زبان جذاب و شیوایی برای بیان و توضیح مسایل اجتماعی و فرهنگی بوده و می‌تواند مخاطبان بیشتری داشته باشد و به لحاظ فناوری، تکنولوژی و بستری که این مجموعه خود را با آن تعریف می‌کند، بستر خوبی برای نسل جوان و دانشجویان است.

دکتر غفاری با اشاره به سهم فناوری‌های نوین اطلاعاتی و ارتباطی در تغییرات بوجود آمده و مهم شدن حوزه‌های سایبرنتیک، فناوری‌های اتوماسیون و هوش مصنوعی، گفت: اگر چه در ابتدا رایانه‌های شخصی و بهره‌گیری از آن‌ها در محل کار و منزل مد نظر بود، امروز این ابزارها و فناوری‌ها چسبیده به هر کنشگر و همراه آن هستند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تصریح کرد: در عصر فعلی، چرخش، دگردیسی و دگرگونی را تجربه می‌کنیم به نام چرخش دیجیتال که جنبه‌ها و مناسبات اجتماعی و بسیاری از دوگانگی‌ها را مانند دولت و جامعه، سیاست و اقتصاد، فرهنگ و سیاست، فرهنگ و اجتماع، تولید و نصرف، ذهن و اذهان اجتماعی، فراغت و کار، فرهنگ و طبیعت را دچار تغییر کرده است.

وی افزود: آسیب‌های اجتماعی بین جامعه دانشگاهی هرچند نسبت به لایه‌های دیگر از نرخ شیوع کم‌تری برخوردار است، اما اهمیت بیشتری نسبت به سایر لایه‌ها داشته و نقش مرجعیتی دارد و خودش را صرفاً در دانشگاه تعریف نمی‌کند، بلکه اثر آن در بیرون دانشگاه هم احساس می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در ادامه گفت: امروز، شبکه‌های جهانی وب و گوشی‌های هوشمند، سیستم‌های اطلاعات و شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات هدفمند دیجیتال و ورود این صنعت و توجه به آن و بهره‌گیری از آن در عرصه هنر حکایت از آن دارد که با جهانی تازه و با ظرفیت، امکانات جدید و مدرن مواجه هستیم و این تحول موجب نگاه‌های مختلفی اعم از خوشبینانه و بدبینانه شده است.

دکتر غفاری خاطرنشان کرد: افراد خوشبین به فناوری‌های نوین بر این نکته تاکید دارند که دنیای دیجیتال با فناوری‌هایی که عرضه کرده، جهان را دگرگون ساخته و صورت‌های جدیدی را از عرصه‌های مختلف به روی ما گشوده و موجب صورت‌بندی تازه در عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی شده است که از آن تحت عنوان شیوه‌های تازه و نوین در حوزه فرهنگ مشارکتی و کنشگری‌های شبکه‌ای یاد می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، انسانیت زدایی، خودبیگانگی، رفتن به سمت انزوا، فاصله گرفتن از شبکه‌های ارتباطی و رسیدن به جامعه‌ای نظارتی را از ویژگی‌های منفی فناوری‌های نوین از دیدگاه افراد بدبین به این ابزارها، برشمرد.

وی تاکید کرد: امروز باید از نوعی دارایی و سرمایه دیجیتالی یاد کنیم که با استفاده از آن می‌توانیم بخشی از نابرابری‌ها و شکاف‌هایی را که در مناطق مختلف وجود دارد، مورد تبیین و تحلیل قرار دهیم؛ جنس این فعالیت و انقلاب اینترنتی به گونه‌ای است که به دلیل سیال بودن، اثرگذاری‌های فرازمانی و فرامکانی زیاد، سرعت تغییر زیادی دارد.آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی هنرهای دیجیتال با اعلام نفرات برتر در دانشگاه هنر اسلامی تبریز، برگزار شد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: انیمیشن هنرهای دیجیتال تصویر متحرک معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم هنرهای دیجیتال فناوری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۶۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یاسوج میزبان هشتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری هشتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران به میزبانی کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سعید طالبی‌پور، امروز_ یکشنبه، شانزدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه در این جشنواره از تمام اقوام عشایر ایران‌زمین حضور دارند، اظهار کرد: برگزاری این جشنواره یکی از راه‌های مهم برای معرفی استان کهگیلویه و بویراحمد و ظرفیت آن در سطح ملی است.

وی افزود: خوشبختانه در طول سالیان اخیر با برگزاری جشنواره کوچ، بخشی از ظرفیت‌ها و داشته‌ها و موهبت‌های خداوندی استان کهگیلویه و بویراحمد به ایران و جهان معرفی شده‌است.

مدیرکل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد گفت: جشنواره کوچ، جشنواره‌ای ملی بوده است که فرهنگ اقوام عشایر ایران را با برند کوچ معرفی می‌کند و در تقویم جشنواره‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی این جشنواره به نام کهگیلویه و بویراحمد به ثبت رسیده است و باید هرسال در زمان کوچ عشایر در استان برگزار شود.

وی از برگزاری اجلاسیه شهدای عشایر در هشتمین جشنواره کوچ خبر داد و تصریح کرد: با همکاری سپاه فتح استان به‌منظور استقبال از دومین کنگره ملی شهدای استان، اجلاسیه شهدای عشایر هم‌زمان با این جشنواره همراه با اجرای برنامه‌های فرهنگی برگزار می‌شود.

طالبی‌پور با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره، خاطرنشان کرد: از اهداف مهم این جشنواره معرفی ظرفیت‌های گردشگری عشایری همچنین معرفی آداب و رسوم و سنت‌های مردم استان و احیای این سنت‌ها است، چرا که استان کهگیلویه و بویراحمد پیشینه پرافتخار و روشنی در زمینه زندگی عشایری داشته است.

وی افزود: جشنواره در سطح ملی از تاریخ بیست‌وهشتم اردیبهشت تا یکم خرداد سال‌جاری در پارک ولایت شهر یاسوج پایتخت طبیعت ایران‌زمین با دعوت از اقوام و عشایر کشور برگزار می‌شود.

کد خبر 750856

دیگر خبرها

  • واحد پردیس به جمع میزبانان جشنواره امامت و مهدویت پیوست
  • رویداد «صدرا» بهترین فرصت برای تبادل اندیشه‌ دانشجویان و صاحبان صنایع است
  • ضرورت جهش نوین نشریات دانشجویی در جهت حل مساله دانشگاه‌ها
  • منتخبان نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان تجلیل می‌شوند
  • ثبت روز «روز گل محمدی و گلاب» در ضمیمه تقویم ملی
  • رویکرد منطقی، احترام به حقوق ملت‌ها در استفاده صلح‌آمیز از فناوری هسته‌ای است
  • نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری در رشت آغازشد
  • یاسوج میزبان هشتمین جشنواره ملی فرهنگ عشایر ایران زمین
  • برگزاری هفتمین جشنواره ملی اشکواره حسینی در مازندران
  • ارگان‌زدگی؛ گریبان‌گیر نمایشگاه کتاب است