Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت هواپیمایی الاتحاد روز پنجشنبه اعلام کرد که در پی کاهش ۲.۹ میلیارد دلاری درآمد این شرکت در مقایسه با سال ۲۰۱۹، زیان عملیاتی آن در سال ۲۰۲۰ به ۱.۷ میلیارد دلار رسید.

به گزارش «انرژی امروز» از یورو نیوز، بر پایه گزارش هواپیمایی الاتحاد، درآمد سالانه این شرکت در سال ۲۰۱۹ میلادی ۵.۶ میلیارد دلار بوده که در سال گذشته میلادی به ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۷ میلیارد دلار کاهش یافته است. هر چند کاهش چشمگیر مسافر به دلیل همه‌گیری کرونا یکی از دلایل عمده این کاهش درآمد بوده ولی هواپیمایی دولتی ابوظبی از سال ۲۰۱۶ تا کنون در مجموع ۵.۶۲ میلیارد دلاری زیان داشته است؛ زیانی که بیش از همه متاثر خرید بی‌مهابای سهام شرکت‌های هواپیمایی اروپایی و آسیایی با هدف رقابت با خطوط هوایی برجسته منطقه از جمله امارات و قطر بوده است.

در حالی که این شرکت از ابتدای سال ۲۰۲۰ برنامه کاهش هزینه‌های خود را آغاز کرده بود، با اعمال محدودیت‌های سفر در دوران همه‌گیری کرونا ترافیک مسافران آن از ۱۷.۵ میلیون نفر در سال ۲۰۱۹ به ۴.۲ میلیون مسافر در سال گذشته رسید. این شرکت هواپیمایی تا کنون ناگزیر شده ضمن تعدیل ۳۳ درصد از نیروی کار خود، حقوق و دستمزد سایر پرسنل خود را بین ۲۵ تا ۵۰ درصد کاهش دهد.

پیشتر هواپیمایی امارات نیز با انتشار عملکرد مالی خود در نیمه نخست سال ۲۰۲۰ اعلام کرده بود که درآمد این شرکت با ۷۵ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۹ به ۳.۲ میلیارد دلار تنزل کرده و در مقابل سود ۲۳۵ میلیون دلاری نیمه نخست سال ۲۰۱۹ با زیان ۳.۴ میلیارد دلاری در شش ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۰ مواجه شده است.

امیرنشین ابوظبی در سال ۲۰۰۳ و با هدف رقابت با هواپیمایی امارات که در امیرنشین دُبی مستقر بود، شرکت هواپیمایی الاتحاد را تاسیس کرد.

برچسب هاکرونا هواپیمایی الاتحاد هواپیمایی امارات

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: کرونا هواپیمایی الاتحاد هواپیمایی امارات آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی نفت خام وزارت نفت وزارت نیرو هواپیمایی الاتحاد میلیارد دلار سال ۲۰۱۹ سال ۲۰۲۰

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۶۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از محل جدید اعزام و آماده سازی پروازهای هواپیمایی کیش

ایسنا/هرمزگان محل جدید اعزام و آماده سازی پروازهای هواپیمایی کیش در سالن پایانه جدید مسافربری فرودگاه کیش به بهره برداری رسید.

 ابوالفضل اسناوندی مدیرعامل شرکت هواپیمایی کیش با قدردانی از آماده شدن و تجهیز سریع و به موقع محل جدید اعزام و آماده سازی پروازها (دیسپچ) در کیش، گفت: امیدواریم با جابجایی انجام شده، تاخیر پروازها کاهش پیدا کند و تشریفات پیش از پرواز و بررسی پروازها افزایش یابد.

در این مراسم مدیرکل فرودگاه بین المللی کیش و جمعی از معاونین و مدیران شرکت هواپیمایی کیش حضور داشتند.

دیسپچ به مراحل اعزام و آماده سازی یک پرواز گفته می‌شود و دقیقا همراه با رعایت دقیق مقررات و قوانین فنی و ایمنی به همراه رعایت نکات سازمان‌های بین المللی برای پرواز است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاهش درآمد استارباکس به دنبال تحریم‌های ضدصهیونیستی
  • حجم تجارت ایران و امارت به ۳۰ میلیارد دلار می رسد
  • تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار می‌رسد
  • پیش‌بینی افزایش تجارت ایران و امارات به ۳۰ میلیارد دلار
  • بهره برداری از محل جدید اعزام و آماده سازی پروازهای هواپیمایی کیش
  • کاهش ۱۰ درصدی تصادفات سالانه با رفع نقاط حادثه خیز از امسال اجرایی می‌شود
  • گلزنی قایدی در شب تحقیر اتحاد کلباء
  • هواپیمایی لوفت‌ هانزا لغو پروازهای خود به تهران را تا ۲۰ اردیبهشت تمدید کرد
  • هواپیمایی لوفت‌هانزا لغو پروازهای خود به تهران را تا ۲۰ اردیبهشت تمدید کرد
  • نرخ تورم سالانه در مرغداری‌های صنعتی به ۵۷.۸ رسید