Web Analytics Made Easy - Statcounter

تخریب شش پلاک ثبتی متهم فراری پرونده طبری در لواسان، زمان توزیع کارت آزمون استخدامی سازمان انرژی اتمی اعلام شد، سفر نوروزی به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است، دولت در حل مشکلات کشاورزان و باغداران جدی‌ترعمل کند برخی از اخبار سیاسی امروز شبستان است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، تخریب شش پلاک ثبتی متهم فراری پرونده طبری در لواسان،  زمان توزیع کارت آزمون استخدامی سازمان انرژی اتمی اعلام شد، سفر نوروزی به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است، دولت در حل مشکلات کشاورزان و باغداران جدی‌ترعمل کند از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در شنبه ۱۶ اسفند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تخریب شش پلاک ثبتی متهم فراری پرونده طبری در لواسان

روابط عمومی حوزه قضایی بخش لواسانات از آغاز" تخریب ساخت و سازهای غیرقانونی در اراضی معروف به کلاک" خبر داد. بر اساس این اطلاعیه، اراضی مذکور کاربری کشاورزی و باغی دارد و در مکانی خارج از محدوده قانونی شهر و در حوزه آبریز سد لتیان و مشرف به این سد که هرگونه ساخت و ساز برابر ضوابط و مقررات ممنوع است، واقع شده است.

روابط عمومی حوزه قضایی لواسانات افزوده است: متاسفانه عده‌ای در این اراضی با سوءاستفاده و برقراری روابط ناسالم به ساخت و ساز اقدام کرده و با توجه به آرای قطعی دیوان عدالت اداری مبنی بر اعاده اراضی به وضع سابق، تخریب و قلع و قمع ساخت و سازها از دیروز آغاز شده و تا تخریب همه پلاک که ۶۲ مورد است، ادامه دارد.

این اطلاعیه از استمرار جلسات کمیسیون ماده صد شهرداری به منظور ابطال پروانه‌های ساخت و ساز در این پلاک‌های ثبتی خبر داد و اعلام کرد: در منطقه کلاک ۶۲ پروانه ساخت و ساز صادر شده است که با توجه به رای دیوان عالی کشور، شهرداری ملزم به ابطال پروانه‌ها گردید و آرای کمیسیون ماده صد مبنی بر تخریب صادر شده است و جلسات کمیسیون ماده ۱۰۰ در خصوص تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز ادامه دارد.

حوزه قضایی لواسان خاطرنشان کرد: افراد با سوءاستفاده از قدرت و ثروت ساخت و سازهایی مازاد بر صدور پروانه داشته‌اند که کمیسیون ماده ۱۰۰ رای بر تخریب این ساخت و سازها صادر کرده و دیوان عدالت اداری نیز این رای را تایید کرده و در مرحله اول ساخت و سازهای مازاد تخریب می‌شود و قطعا این اقدام تا مرحله‌ای که اراضی به کاربری کشاورزی برگردد، ادامه دارد.

اطلاعیه حوزه قضایی لواسانات شش پلاکی که امروز در حال تخریب است را متعلق به حسن نجفی متهم فراری در پرونده طبری عنوان کرد؛ بنابراین گزارش، حسن نجفی متهم ردیف دوم پرونده اکبر طبری بود که با دستگیری متهم اصلی پرونده به خارج از کشور متواری شد و به مشارکت در تشکیل شبکه چند نفری در امر ارتشاء، پرداخت رشوه به اکبر طبری و پرداخت رشوه به غلامرضا منصوری قاضی وقت اجرایی لواسان به مبلغ ۵۰۰ هزار یورو، متهم است.

 

زمان توزیع کارت آزمون استخدامی سازمان انرژی اتمی اعلام شد

آزمون استخدامی سازمان انرژی اتمی سال ۱۳۹۹ صبح روز پنجشنبه مورخ ۲۱ اسفند ماه جاری در شهرستان های تهران و اصفهان برگزار می‌شود. فرآیند برگزاری آزمون صبح از ساعت ۸:۳۰ آغاز می شود و درهای ورود به جلسه امتحان ساعت ۸ صبح بسته خواهد شد، بنابراین متقاضیان باید قبل از بسته شدن درهای ورودی در محل حوزه امتحانی خود حاضر باشند.

لینک مربوط به کارت و برگ راهنمای شرکت در آزمون فوق از روز سه ­شنبه ۱۹ اسفند ماه جاری بر روی درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار می‌گیرد و متقاضیان می‌توانند با وارد کردن اطلاعات شناسنامه‌ای (نام، نام‌خانوادگی، شماره ملی، سال تولد و ...) خود نسبت به مشاهده و تهیه پرینت کارت شرکت در آزمون اقدام و براساس آدرس تعیین شده بر روی پرینت کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه کنند.

برای شرکت در جلسه آزمون فوق همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم چنین اصل کارت ملی و یا اصل شناسنامه عکس دار و ارائه آن الزامی است.

متقاضیان باید از آوردن وسایل اضافی از جمله پیجر، تلفن همراه، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، جزوه، کتاب، ماشین‌حساب، هرگونه نت و یادداشت و نظایر آن به جلسه آزمون اکیدی خودداری کنند. به همراه داشتن هر کدام از وسایل مندرج در این بند به عنوان تقلب و تخلف تلقی و با متقاضیان ذیربط براساس قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون های سراسری رفتار خواهد شد.

همه متقاضیان آزمون فوق لازم است از روز سه‌شنبه مورخ ۱۹ اسفند به سامانه خوداظهاری ابتلا به کرونا به آدرس https://salamat.gov.ir مراجعه نموده و نسبت به تکمیل فرم خوداظهاری، اقدام نمایند. اطلاعات متقاضیان نزد وزارت بهداشت محفوظ است.

 

سفر نوروزی به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع است/ مردم اینترنتی خرید کنند

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه ستاد مقابله با کرونا اظهار کرد: امروز شصتمین جلسه ستاد ملی کرونا بود. در طول این مدت یعنی در یک سال و چند هفته گذشته، به صورت منظم جلسات ستاد را بدون تعطیلی برگزار کردیم و مصوبات داشتیم و هفته بعد یعنی بیست و سوم اسفند و هفته بعد آن یعنی ۳۰ اسفند نیز جلسه خواهیم داشت. امیدواریم قدم به قدم به سمت مهار این ویروس برویم.

وی با بیان اینکه جایی که مراعات نمی‌شود، باید گله بکنیم و جایی که دستورالعمل‎های بهداشتی رعایت می‌شود، باید تشکر کرد، اظهار کرد: سه هفته است که به جز یک استان که دچار مشکل شده است، اما مابقی استان‌ها خوب عمل کرده‌اند. هم تیم درمانی و هم مدیریت استانی خوب عمل کردند و هم نیرو‌های انسانی بسیج شده و مردم نیز مراعات کردند.

رئیس‌جمهور ادامه داد: امروز جز استان خوزستان و مقداری هم استان چهارمحال و بختیاری، مابقی استان‌ها شرایط‌شان خوب بوده و خط فوت صاف است. حتی خط ابتلای مثبت هم در اکثر جا‌ها مستقیم است که علامت بسیار خوبی است و نشان از تلاش دست‌اندرکاران است.

روحانی با اشاره به نزدیک شدن به عید نوروز تصریح کرد: ما اکنون با دو ویژگی مواجه هستیم؛ یکی اسفند پر جنب و جوش به ویژه در ۱۵ روز آخر و دیگری فرارسیدن عید نوروز. اسفند جنبش و جوش خاص خود را دارد و معروف به شب عید است و خرید و فعالیت مردم بیشتر می‌شود. رسومات مردم موجب تردد بیشتر می‌شود که علامت هشداردهنده‌ای برای ما است و اسفند با ماه‌های دیگر متفاوت است.

وی با بیان اینکه در ۱۵ روز نخست فروردین  رفت و آمد‌های خانوادگی، تردد‌های خانگی و سفر بیشتر می‌شود، خاطرنشان کرد: از مردم خواهش می‌کنیم از سفر صرف نظر کنند. البته درک می‌کنیم آن‌ها سال ۹۹ نتوانستند سفر کنند. قبلش هم ۲۵ استان سیلاب بود، اما هرچه گفته می‌شود، به خاطر سلامت آن‌ها است.

به گفته رییس‌جمهور، نرفتن سفر حتما بهتر از رفتن به سفر است، اما اگر کسانی به هر دلیلی به سفر می‌روند حتما دستورالعمل‌های بهداشتی را بیش از همیشه رعایت کنند وگرنه دچار موج چهارم می‌شود که مشکلات زیادی برای فرهنگ، اقتصاد و زندگی اجتماعی و سلامت مردم ایجاد می‌کند.

روحانی افزود: نمی‌شود گفت که مردم شب عید، خرید نروید، ولی خواهش می‌کنیم در تردد‌ها تراکم، فاصله و دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند. ممکن است یکجایی ۵ درصد ارزان‌تر باشد، ولی ریسک آن نمی‌ارزد. تا آنجایی هم که ممکن است مردم اینترنتی خرید کنند.

رئیس جمهور گفت: ما برای عید امروز مصوب کردیم سفر برای برای شهر‌هایی که قرمز و نارنجی است ممنوع است کسی برنامه ریزی نکند، نیروی انتظامی و همه نیرو‌ها هم به قانون و مقرراتی که وضع شده عمل می‌کنند و مردم توجه کنند.

 

مجلس با اختصاص ۸۹هزار میلیارد تومان برای رد بدهی تامین اجتماعی موافقت کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی صبح امروز شنبه (۱۶اسفند)مجلس شورای اسلام ی و در ادامه بررسی بندهای هزینه ای  لایحه بودجه  و در بند و تبصره دو ماده واحده مصوب کردند، به منظور متناسب سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران ، پرداخت به صندوق‌های بازنشستگی، رد بخشی از بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح، تأمین بخشی از پاداش پایان خدمت کارکنان دستگاههای اجرائی‌، رتبه‌بندی معلمان‌، اعمال مدرک تحصیلی معلمان و پرداخت مطالبات معلمان مامور به مدارس خارج از کشور، تأمین بخشی از مطالبات ایثارگران (موضوع بند (الف) ماده (1) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران) ، بیمه‌های تکمیلی، تأمین پاداش پایان خدمت و ذخیره مرخصی شهدا و ایثارگران بازنشسته مشمول قانون حالت اشتغال (موضوع تبصره ماده (38) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران)، اجرای قانون تسری کارکنان زندانها،  متناسب‌سازی حقوق شهدای بازنشسته ، همسان‌سازی حقوق اعضای هیأت علمی، مطالبات قانون حمایت از حقوق معلولان، نظام تأمین اجتماعی فراگیر و متمرکز، تأمین مطالبات سهم قانونی حق عضویت اعضای صندوق ذخیره بسیجیان و اجرای موضوع جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، تامین حداقل مسکن و معیشت و بیمه زنان معسر و زنانی که از حمایت خانواده، ارث مکفی و شغل مناسب محروم هستند به دولت اجازه داده می‌شود تا سقف یک میلیون و پانصد هزار  میلیارد (1.500.000.000.000.000) ریال از محل ارائه حق‌الامتیاز، واگذاری سهام و حقوق مالکانه‌، واگذاری طرحهای تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و طرحهای سرمایه‌گذاری متعلق به دولت و شرکتهای دولتی و همچنین واگذاری اموال و دارایی‌های غیرمنقول مازاد تأمین کند.

معادل هشتصد و نود هزار میلیارد (000 000 000 000 890) ریال از محل این واگذاری ها جهت رد بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی اختصاص می یابد.

پرداختها از محل این بند به صندوقهای بازنشستگی در چهارچوب قوانین و مقررات انجام میشود و پس از کسر مطالبات صندوق‌ها از دولت و نیز تعهدات دولت به آنها به عنوان مطالبه دولت از این صندوق‌ها قلمداد می‌گردد.حکم تبصره (3) ماده (29) قانون برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران در خصوص ذی‌نفعان این بند مجری است.

 

باید فرهنگ درختکاری را ترویج کنیم/ دولت در حل مشکلات کشاورزان و باغداران جدی‌ترعمل کند

آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان صبح امروز (شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۹) پس از کاشت یک اصله نهال میوه در محوطه شورای نگهبان، در سخنانی گفت: این روز و هفته قطعاً مایه برکت است. قرآن می‌فرماید کار خیر انجام دهید که از جمله جلوه‌های کار خیر درختکاری، گل‌کاری، نشاء زدن و باغداری است.

وی با بیان اینکه این دستور عام اسلام است که همه باید به مسئله درختکاری و حفاظت از درختان، اهتمام داشته باشند، افزود: حیطه انجام کار خیر خیلی گسترده است و همه چیز از جمله کشاورزی و درختکاری را شامل می‌شود و ما باید فرهنگ کشاورزی و درختکاری را هر چه بیشتر ترویج کنیم.

دبیر شورای نگهبان با تأکید بر اینکه باید همانطور که به اقشار مختلف مردم احترام می‌گذاریم به قشر کشاورز و باغدار هم احترام بگذاریم و قدردان زحمات این قشر زحمت‌کش باشیم، اظهار داشت: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی هم دیروز فرمودند، واقعا کشاورزان و باغداران عزیز بهره کمی از عواید مادی از دسترنج خود می‌برند و باید فکر اساسی برای این مسئله کرد.

آیت‌الله جنتی در بخش دیگری از سخنان‌ خود تأکید کرد: دولت باید در حل مشکلات پیش پای کشاورزان و باغداران عزیز، نقش جدی‌تری ایفا کند؛ حتی معتقدم که باید همان احترامی که به طبقات بالای جامعه در ادارات گذاشته می‌شود، به کشاورزان و باغداران زحمت کش و عزیز هم همان عزت و احترام گذاشته شود.

وی در خاتمه تصریح کرد: باید هر چه می‌توانیم فضای جامعه را با درخت و سبزه شاد کنیم، حتی در منازل هم هر کس می‌تواند درخت و سبزه بکارد و گل کاری کند؛ باید فرهنگ درختکاری و کشاورزی را ترویج کرده و کسانی که در این راه گام برمی‌دارند را مورد تقدیر قرار دهیم.

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: اخبار سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار سفر نوروزی به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع آزمون استخدامی سازمان انرژی اتمی شرکت در آزمون کمیسیون ماده پرونده طبری حوزه قضایی متهم فراری شش پلاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۶۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قلع و قمع ۱۲ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در نیشابور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی نیشابور گفت: ایجاد بنا و تاسیسات، خاکبرداری و خاکریزی، گود برداری، پی کنی، دیوارکشی، فنس کشی، استقرار کانکس و آلاچیق، سوزاندن بقایا، قطع و ریشه کنی و خشک کردن باغات، احداث پارک و فضای سبز، استخر ذخیره آب و محوطه سازی از جمله موارد تغییر کاربری محسوب می شود و با متخلفان در این زمینه برخورد می شود.

 

علی مبارکی افزود: بر اساس تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها، ماموران جهاد کشاورزی موظفند با حضور نماینده دادسرا راساً نسبت به قلع و قمع بنا و مستحدثات اقدام و وضعیت زمین را به حالت اولیه اعاده کنند.

 

رئیس اداره امور اراضی جهاد کشاورزی شهرستان نیشابور هم گفت: ۱۲ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی و باغی جاده بوژان در محدوده روستاهای حمیدآباد، تحت منظر و حصار بوژان قلع و قمع شد.

 

جهانداری با بیان اینکه عمده اجرای حکم قلع و قمع مربوط به زمین هایی بود که اطراف آن دیوارکشی شده بود، ابراز کرد: با توجه به اینکه اجرای دیوار مانع از دید کارشناسان شده بود و افراد در داخل زمین ها مشغول ویلا سازی شده بودند، تمامی این دیوار کشی ها تخریب شد.

 

وی بیان داشت: این اقدام قانونی منجر به قلع و قمع ۱۰ مورد دیوارکشی به مساحت ۵۶۰ مترمربع، یک استخر به مساحت ۵۰ متر مربع و معدوم سازی یک مورد تابلو مربوط به جاده سازی و قطعه بندی شد و ۴ هزار و ۳۰۰ متر مربع از اراضی کشاورزی آزادسازی شد.

 

جهانداری از مردم خواست: هرگونه تخریب و تغییر کاربری زمین‌ های کشاورزی را از طریق سامانه ۱۳۱ گزارش کنند.

 

دیگر خبرها

  • تخریب دو ساخت غیرمجاز در اسدآباد
  • قصه سنگلج به کجا رسید؟
  • قلع و قمع ۱۲ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در نیشابور
  • دولت مکلف شد 300 هزار هکتار به زمینهای قابل سکونت در شهرهای با تراکم زیر 70 هزار نفر اضافه کند
  • صدور هشدار سطح نارنجی و قرمز هواشناسی برای امروز و فردا
  • هوای اهواز بر مدار نارنجی است / شاخص کیفی ۲۳ شهر سالم و پاک ثبت شد
  • روحانی: برجام بازدارندگی‌مان را افزایش داد | امروز دعوا بر سر ساخت مسجد است | ساکت ننشینیم، مردم را به پشتیبانی از نظام تشویق کنیم | مگر در انقلاب با زور مردم را باحجاب کردیم؟
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در کیش/ تردد تمامی شناورهای سبک ممنوع شد
  • هشدار نارنجی به کشاورزان در پی بارش تگرگ/ ۱۶ استان درگیر بارش
  • خسارت بیش از ۲ میلیارد تومانی سیل به زیر ساخت‌های عشایری سربیشه