Web Analytics Made Easy - Statcounter

هادی رضایی شنبه شانزدهم اسفند ۹۹ در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی استان فارس گفت:‌سازماندهی، آموزش و به‌کارگیری اصحاب رسانه برای پیشبرد اهداف متعالی نظام، از مهم‌ترین اهداف تشکیل بسیج رسانه قلمداد می شود.
وی اظهار کرد: بسیج رسانه بدون حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه معنایی پیدا نخواهد کرد و سازمان بسیج رسانه در جهت پیشبرد اهداف اصلی این سازمان نیاز مبرمی به حضور اصحاب رسانه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 رضایی افزود: همه کسانی که در چارچوب نظام و به منظور پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی ایران قلم می زنند قطعا دلسوز نظام هستند و اگر انتقادی هم صورت می گیرد با هدف سازندگی و بهبود شرایط است.
وی ادامه داد: رسالت و فلسفه زبان رسانه این است که با نگاه تیزبین به جامعه و مشکلات و مطالبات مردم بنگرد و فریاد مردم را به گوش مسئولان برساند.
رضایی اضافه کرد: همچنین رسانه ها نقش مهمی در انعکاس خدمات ارزنده و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به منظور ایجاد محیط نشاط و امید در سطح جامعه دارند که خوشبختانه رسانه های فعال در استان فارس تاکنون رسالت خود را به خوبی انجام داده اند.

 ایجاد هم افزایی بیشتر بین رسانه های فعال استان 
وی با تأکید بر اینکه هدف بسیج رسانه ایجاد هم افزایی بیشتر بین رسانه های فعال در استان است گفت: رسانه مدیریت افکار عمومی را به عهده دارد. بنابراین نباید با ایجاد نفاق و دودستگی، امید و آرامش افکار عمومی از بین برود و زمینه نفوذ دشمن در رسانه فراهم شود؛عدم هم افزایی تبعاتی را در پی خواهد داشت که هر چه به عمق این تبعات افزوده شود شاهد افزایش مشکلات مردم خواهیم بود.
رضایی به توصیه رهبر معظم انقلاب در خصوص مطالبه گری و هیأت اندیشه ورز، اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین برنامه های ما ایجاد هیأت اندیشه ورز در سازمان بسیج رسانه است که این اقدام قطعا ثمرات بسیار خوبی خواهد داشت.
رضایی به بیان مشکلات خبرنگاران واصحاب رسانه در استان فارس پرداخت و اضافه کرد: با وجود اینکه شورای صنفی خبرنگاران و روزنامه نگاران شکل گرفته است اما هنوز هم شاهد مشکلات زیادی در بین افراد فعال در این عرصه هستیم.
وی افزود: متأسفانه با اینکه رسانه ها همواره پیگیر مطالبات و مشکلات مردم هستند و نقش مهمی در مطالبه گری حقوق مردم دارند اما اکثر مطالبات خودشان منتج به نتیجه نشده و نیاز است که با برطرف شدن مشکلات این قشر آرامشی بر افکار اصحاب رسانه حاکم شود.


راه اندازی شورای تبیین مواضع
رضایی راه اندازی شورای تبیین مواضع را از دیگر برنامه های سازمان بسیج رسانه استان فارس قلمداد کرد و گفت: با ایجاد شورای تبیین مواضع و یک صدا کردن رسانه ها می توانیم افراد فعال در این عرصه را حمایت کنیم و اقدامات قابل توجهی را هم در بحث پیگیری مطالبات اصحاب رسانه و هم برطرف شدن مشکلات حقوقی و معضلاتی که در بحث اطلاع رسانی وجود دارد، انجام دهیم.
وی عنوان کرد: تعداد افراد فعال در رسانه استان فارس بسیار محدود است و شاید همین باعث شده که اصحاب رسانه در این استان مظلوم واقع شوند. لذا ما درصدد هستیم که کانون های رسانه را در سطح شهرستان های استان فارس فعال کنیم. چراکه معتقدیم استعدادهای بسیار خوبی در سطح استان وجود دارد که لازم است این استعدادها جذب و سازماندهی شوند تا بتوانند نقش آفرینی کنند.
رضایی ابراز کرد: با انجام این اقدامات قطعا می توانیم در آینده ای نزدیک شاهد تحولات بزرگی در عرصه رسانه فارس باشیم.
وی یادآوری کرد: اصحاب رسانه نباید به عنوان ابرازی در دست جریانات سیاسی و جریاناتی باشند که اهداف انقلاب اسلامی را تحت الشعاع قرار می دهند. رسانه در انجام رسالت خود باید تمام منافع گروهی و حزبی را کنار بگذارد و منافع جمهوری اسلامی ایران را دنبال کند.


 نقش مهم رسانه در فرهنگ‌سازی مواسات و همدلی بین مردم
رضایی با تأکید بر اینکه رسانه نقش بسزایی در فرهنگ‌سازی و جریان سازی دارد، گفت: ما نباید با نگاه تبلیغی به کار رسانه ای بپردازیم بلکه باید نگاه تبیینی داشته باشیم. در واقع مسئولین بایستی برنامه های بلند مدت، میان مدت و کوتاه مدت خود را بر اساس جریان سازی رسانه ها و با نگاه به مطالبات واقعی مردم انجام دهند و این می طلبد که رسانه ها با نگاه تبیینی جریان ساز باشند.
وی در ادامه افزود: کمک های مؤمنانه در دوران کرونا یکی از اقدامات خوبی است که ریشه در اندیشه های علوی ما دارد که با این اقدام مهم هم کرامت انسانی افراد حفظ می شود و هم نیازهای قشر ضعیف جامعه برطرف خواهد شد.
رضایی با اعتقاد به اینکه رسانه ها به فرهنگ‌سازی مواسات و همدلی بین مردم کمک شایانی می کنند، ابراز کرد: تا زمانی که نگاه مردم به یکدیگر تغییر نکند قطعا نگاه مسئولین به آنها نیز تغییر نخواهد کرد. بنابراین رسانه به عنوان ابزاری قدرتمند می تواند با تبیین و فرهنگ‌سازی بین مردم گام های منسجم و محکمی را در این مسیر بردارد.

برچسب‌ها رسانه شیراز فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رسانه شیراز فارس رسانه شیراز فارس اخبار کنکور اصحاب رسانه بسیج رسانه فرهنگ سازی استان فارس رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۶۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدرت نفوذ رسانه در بازتاب اعتراضات آمریکا و اروپا نمایان شد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جلایی امروز دوشنبه در اختتامیه جشنواره در مسیر انتخاب گیلان اظهار کرد: نقش خبرنگاران و اصحاب رسانه در شورانگیزی انتخابات اخیر مجلس و خبرگان رهبری بسیار اثرگذار و ستودنی است.

وی به تبیین نقش محوری رسانه در ابعاد مختلف پرداخت و بیان کرد: رسانه نقش روشنگری و جهت دهی افکار عمومی را بر عهده دارد و این مهم در دنیا به وضوح روشن است.

جلایی با استناد از آیات گوهربار قرآن کریم، نقش رسانه ها را مثبت و سازنده ارزیابی کرد و گفت: حکمت و موعظه حسنه دو محور فعالیت رسانه ها به شمار می روند.

وی با اشاره به اتفاقات اخیر در دانشگاه‌های ایالات متحده و خیابان‌های انگلیس افزود: بازتاب رسانه ای این اتفاقات نشان دهنده قدرت و نفوذ نرم رسانه ها است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با بیان اینکه خرداندیشی در کنار حکمت اهمیت دارد، گفت: رسانه‌ها در جنگ غزه و فلسطین با موعظه حسنه موجب شکل گیری عواطف انسانی شدند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با تاکید بر لزوم توجه به رسانه ها گفت: توجه به اصحاب رسانه و رسانه پردازی جلوی حکومت دیکتاتورها را می گیرد.

کد خبر 6092439

دیگر خبرها

  • «بر بلندای حضور» برگزیدگان خود را شناخت
  • زیر ساخت‌ بازار فروش عشایر چهارمحال‌ و بختیاری فراهم می‌شود
  • توجه به استان تهران در نگاه متوازن دولت
  • اجرای بیش از ۷۰ برنامه به مناسبت هفته بسیج سازندگی در کهگیلویه و بویراحمد
  • ضرورت استفاده از ظرفیت خیرین برای تکمیل زائرسرا در مشهد
  • گزارشی از آخرین تمرین تیم فوتبال ذوب‌آهن برای مصاف با نساجی با حضور اصحاب‌رسانه
  • اصحاب رسانه برای رضای خدا و خدمتگزاری به مردم قلم بزنند
  • قدرت نفوذ رسانه در بازتاب اعتراضات آمریکا و اروپا نمایان شد
  • رسانه پردازی جلوی حکومت دیکتاتورها را می گیرد
  • باید برای افزایش تولید نگاه‌ها ‌به خلیج فارس جذب شو‌د + فیلم