Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیگی رئیس شورای شهر دلیجان در نامه ای به سلیمی نماینده مردم دلیجان در مجلس، خواستار پیگیری حقوق مردم شهرش جهت مقابله با فعالیت معدنی که در نزدیکی شهر دلیجان قرار دارد، شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از دیار آفتاب؛ چند روز گذشته حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با دیارآفتاب در خصوص اعتراضات مردم روستای راوه از توابع شهرستان دلیجان نسبت به احداث معدن مس در نزدیکی این روستا، با بیان اینکه محیط زیست استان مرکزی و استان قم و حتی معاون محیط زیست کشور در مورد احداث این معدن در این منطقه که حفاظت شده است، هشدار های لازم را داده اند، گفت: مردم روستای راوه نیز به همین معترضند که اگر محیط زیست مخالفت خود را جهت احداث این معدن اعلام کرده است، چرا اقدامات لازم برای جلوگیری از احداث آن انجام نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلیمی در این مصاحبه با بیان اینکه سازمان محیط زیست از وزارت صمت که مجوز احداث این معدن را صادر کرده، پاسخ خواسته که هنوز پاسخ قانع کننده ای از سوی وزارت صمت داده نشده است، گفت: موضوع را به مسئولین ذیربط اطلاع داده ایم و مسئله در حال بررسی است.

محیط زیست کشور و استان مخالف احداث معدن مس در نزدیکی «راوه» هستند/ وزارت صمت پاسخ دهد

این مصاحبه و موضع گیری های قبلی نماینده مردم دلیجان و محلات، نامه رئیس شورای اسلامی شهر دلیجان را در پی داشت.

بیگی رئیس شورای شهر دلیجان، در نامه ای به سلیمی با اشاره به اقدام قابل تقدیر این نماینده در راستای صیانت از حقوق مردم منطقه که باعث جلوگیری موقت فعالیت معدن مس راوه شد، خواستار دفاع از حقوق مردم دلیجان شد.

او در این نامه با بیان اینکه معدن مشابهی در ۵کیلومتری شهر دلیجان وجود دارد که چهار سال مشغول به فعالیت است و تنها عایدی آن برای مردم منطقه، تهدید سلامت آنان و تخریب محیط زیست است، خواستار پیگیری حقوق مردم دلیجان و مقابله با رفتار تبعیض آمیز مراجع ذیربط به ویژه سازمان محیط زیست در این باره شد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: نماینده مردم دلیجان شهر دلیجان حقوق مردم محیط زیست معدن مس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۶۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منع بکارگیری مشمولان غایب در واحد‌های صنعتی، معدنی و صنفی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکز یزد، در اجرای مواد ۵۸، ۶۳ و ۶۳ مکرر قانون نظام وظیفه و وظایفی که به عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت گذاشته شده نشست مشترکی بین محمدکاظم صادقیان مدیرکل صنعت، معدن وتجارت و معاونت نظام وظیفه فرماندهی انتظامی استان یزد مبنی بر شناسایی مشمولین نظام وظیفه و عدم بکارگیری آنها در واحد‌های صنعتی، معدنی و صنفی برگزار شد.
در این نشست مقرر شد ضمن بازدید مشترک از واحد‌های مذکور مفاد قانونی مربوط به اطلاع صاحبان صنایع، بهره برداران معادن و متصدیان واحد‌های صنفی رسانده شود. 
کسانی که به نحوی مشمولان غایب را در موسسات دولتی و غیر دولتی از قبیل کارخانه ها، آموزشگاه ها، کارگاه ها، بنگاه ها، مغازه‌ها و تعمیرگاه ها، به کارگیری کنند، توسط نیروی انتظامی، وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صنعت، معدن و تجارت شناسایی و به محاکم قضایی معرفی می‌شوند.
بر اساس ماده ۶۳ مکررقانون نظام وظیفه عمومی، مجازات به کارگیری مشمولان غایب نظام وظیفه برای بار اول، هزینه سالانه یک سرباز و برای بار دوم و بیشتر، هزینه سالانه ۳ سرباز است.

دیگر خبرها

  • منع بکارگیری مشمولان غایب در واحد‌های صنعتی، معدنی و صنفی
  • ۲۸۹ محدوده معدنی استان آذربایجان غربی از طریق مزایده واگذار می‌شود
  • فعالیت معدن یا احیای منابع آبی! / منابع محلی خبر از حفاری در نزدیکی سرچشمه کامو می‌دهند
  • واگذاری ۲۸۹ محدوده معدنی در آذربایجان غربی
  • شناسایی ۲۸۹ محدوده معدنی راکد و غیرفعال در آذربایجان غربی
  • مراجع قضایی شهرستان ری رویکرد زیست محیطی دارند+فیلم
  • کشف بمب فعال جنگ جهانی دوم در نزدیکی ورزشگاه ماینتس!
  • حمایت از جنایات جنگی رژیم اسرائیل را متوقف کنید/ این رفتار گویای سیاست دوگانه و متناقض دولت آمریکا نسبت به آزادی بیان است
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • ۷ واحد معدنی در زنجان احیا شد