Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@22:41:35 GMT

ادامه ناآرامی‌ها در سنگال

تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۲۷۹۴۶

ادامه ناآرامی‌ها در سنگال

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، اعتراضات در سنگال برای سومین روز متوالی نیز ادامه یافت؛ به طوری که معترضان اقدام به سوزاندن خودرو‌ها کرده و با پلیس این کشور درگیر شدند.

بر اساس اعلام وزیر کشور سنگال، ۴ نفر بر اثر ناآرامی‌ها جان خود را از دست دادند. «آنتوان فیلیکس عبدالله الدیومی» وزیر کشور سنگال روز گذشته قول داد تا از تمامی ابزار‌های لازم برای بازگرداندن امور به نظم استفاده خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در مصاحبه با شبکه ملی سنگال قول داد تا از تمامی ابزار‌های لازم برای برگرداندن امور به نظم و قانون استفاده خواهد کرد. او همچنین «عثمان سنکو» رهبر مخالفان در این کشور را متهم کرد که درخواست برای خشونت در این کشور داده است.

این ناآرامی پس از آن انجام می‌شود که «عثمان سنکو» (Ousmane Sonko) رهبر مخالفان روز چهارشنبه بازداشت شد. عثمان سنکو روز جمعه با حضور در دادگاه به مختل کردن نظم عمومی متهم شد؛ همچنانکه او به اتهام تجاوز جنسی مواجه است. رهبر مخالفان سنگال این اتهام را رد کرده است و هواداران وی می‌گویند این اتهامات سیاسی است.

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل از معترضان و پلیس خواسته تا از خشونت خودداری کنند. روز گذشته پلیس به سوی هواداران غثمان سنکو گاز اشک آور شلیک کرد؛ معترضانی که موانعی را در داکار، پایتحت سنگال برقرار کرده بودند.

معترضان همچنین در اطراف منطقه بازداشت رهبر مخالفان این کشور تجمع کردند. پلیس سنگال دو کانال خصوصی را که اعتراضات در سنگال را پوشش می‌داد، برای ۷۲ ساعت بست.

همچنین «محم بن شمباس» فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در منطقه غرب آفریقا خواهان آتش بس کنار گذاشته شدن خشونت‌ها شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پایتخت سنگال آنتونیو گوترش رهبر مخالفان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۲۷۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان با رهبر انقلاب دیدار کردند

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، همزمان با سالروز شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز معلّم، جمعی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور، امروز صبح چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کردند.

بیشتر بخوانید:
مهمترین دغدغه‌های معلمان نمونه کشور در دیدار با رهبری

این برنامه، از جمله دیدارهای سالانه رهبر معظم انقلاب است که در تکریم مقام معلم به‌طور پیوسته برگزار شده است.

خبرهای تکمیلی متعاقبا منتشر خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229103 برچسب‌ها رهبر معظم انقلاب

دیگر خبرها

  • راهبردهای رهبر انقلاب در حوزه آموزش‌وپرورش بر روی کاغذ باقی نماند
  • دیدار رهبر مخالفان نتانیاهو با وزیز خارجه امارات
  • اعتراضات دانشجویی مقامات آمریکا را رسوا کرد/ دشمن از عملیات مقاومت یمن نگران است
  • الحوثی: آمریکا به دنبال ادامه نسل‌کشی در غزه است/ جنبش دانشجویی دست واشنگتن را رو کرد
  • دستگیری ۳ متهم به قتل در یک روز
  • ببینید | تذکر مهم رهبر انقلاب به مسئولان کشور
  • آماده‌باش ۴ استان در پی احتمال وقوع بارش‌های شدید
  • استقرار هزاران نیروی پلیس در برلین
  • معلمان با رهبر انقلاب دیدار کردند
  • کشف ۱۸ هزار لیتر سوخت قاچاق در سمنان