Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد دولت آبادی، مدیرمسئول انتشارات نگارتابان در گفت و گو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آثار جدید این انتشاراتی گفت: فعلا کتاب جدیدی منتشرنکردم. چند کتاب ترجمه آماده انتشاردارم که سال ۱۴۰۰ منتشرمی کنم. این روز‌ها علاوه برمن ناشران دیگر هم اثر جدیدی منتشرنمی کنند.

بیشتربخوانید

قیمت کاغذ میزان انتشار کتاب را تعیین می‌کند


وی افزود: قطعا قیمت کاغذ و مسائل اقتصادی نشر روی تصمیم ناشران برای منتشرنکردن کتاب در شرایط کنونی تاثیرگذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتشار کتاب به خصوص در این روز‌هایی که با افزایش قیمت کاغذ مواجه هستیم اصلا به صرفه نیست. قیمت کاغذ روز به روز رو به افزایش است. همین امر باعث می‌شود اگر ناشری بخواهد به فعالیتش در عرصه نشر ادامه دهد، عناوین کمتری منتشرکند و نامش را نوعی فعالیت در عرصه نشر بگذارد.

مدیرمسئول انتشارات نگارتابان ادامه داد: در شرایط کنونی که هیچ نمایشگاه کتابی برگزار نمی‌شود و شرایط بازار نشر خوب نیست هنوز هم روند انتشار کتاب به کندی پیش می‌رود. اگر شرایط اقتصادی نشر همین گونه پیش برود، با توجه پایین بودن سرانه مطالعه در کشور می‌توان گفت میزان انتشار کتاب در تمام زمینه‌ها کاهش می‌یابد.

دولت آبادی بیان کرد: ناشر پس از اطمینان از فروش اثر مولف آن را منتشرمی کند. این امر به خصوص برای مولفان ایرانی وجود دارد. ناشر به انتشار آثار مولفان ایرانی علاقه دارد؛ منتها توان انتشار و فروش اثرش را ندارد. این امر از دستش خارج است. وقتی کتاب ایرانی منتشرمی کند، تعداد کمتری اثر را می‌خرند. برای همین فعالیتش را در زمینه انتشار اثر ایرانی کاهش می‌دهند، چون نمی‌دانند کتاب منتشرشده را کجا توزیع کنند.

وی اظهارکرد:مولفان هم در شرایط کنونی نمی‌توانند دائم به مطالعه و نگارش کتاب بپردازند، چون این امر به آرامش فکری نیازدارد. الان این مسئله میان مولفان دیده نمی‌شود. مولف آرامش فکری لازم را ندارد که بتواند با فراغ بال بنویسد. حتی زمان کافی برای مطالعه و نگارش کتاب را ندارد.


انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نشرکتاب رکود اقتصادی انتشار کتاب قیمت کاغذ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۰۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار کتاب یوسف گم گشته باز آید در ماهشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، کتاب «یوسف گم گشته باز آید» پیرامون زندگی (تولد تا شهادت) سردار سرافراز اسلام شهید یوسف صادقیان یکی از شهدای ماهشهر است.

نویسنده کتاب «یوسف گم گشته باز آید» زندگی شهید صادقیان را تشریح می‌کند و این کتاب سرشار از درس‌های تربیتی، اخلاقی و انسانی برای آحاد جامعه است.

پیکر شهید صادقیان بعد از ۱۴ سال به آغوش خانواده بازگشت و در گلزار شهدای ماهشهر آرام گرفت.

کتاب «یوسف گم گشته باز آید» به قلم نویسنده و پژوهشگر ماهشهری فاطمه حیاتی تألیف و توسط انتشارات خوش آوازه اریترین در سراسر ایران منتشر شد.

دیگر خبرها

  • اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟
  • وضعیت چاپ و نشر علوم دریایی مطلوب است
  • افزایش در اعتبار بن‌ دانشجویی نمایشگاه کتاب/ انصرافی از سوی ناشران خارجی نداشتیم
  • افزایش در اعتبار بن‌دانشجویی نمایشگاه کتاب/انصرافی از سوی ناشران خارجی نداشتیم
  • پیام مقاومت یمن را در نمایشگاه کتاب تهران مخابره می‌کنیم
  • بودن یا نبودن کتابفروشان؛ مسئله ناشران چیست؟
  • انتشار ۳ نمایشنامه
  • ناامیدی رژیم صهیونیستی از شکست طرح بین‌المللی‌اش برای توقف فعالیت آنروا
  • انتشار کتاب یوسف گم گشته باز آید در ماهشهر
  • انتشارات شهید کاظمی با دست پر به نمایشگاه می‌­آید