Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- وزیر کشاورزی گفت: ما از هر ایده‌ای که منجر به کاهش قیمت گوشت در داخل کشور شود، استقبال می‌کنیم و اگر انجمن تولیدکنندگان ذی‌ربط اعداد را رسما به ما اعلام کنند ما نیز به ستاد تنظیم بازار اعلام می‌کنیم و در وزارت صمت مصوبه آن را می‌گیریم. - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از ساوه، کاظم خاوازی دقایقی پیش در حاشیه بازدید از گلخانه آوه در شهرستان ساوه در جمع خبرنگاران با اشاره به گسترش گلخانه‌ها در سطح کشور اظهار داشت: یکی از مسائلی که ما در باغبانی کشور در آن دچار ضعف هستیم، تهیه نهال سالم و خوبی است که کشاورز بتواند سال‌های سال با آن مانوس شود و حداکثر عملکرد را از آن داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: گیاه پسته در بخش کشاورزی منشا ارز قابل توجه برای بخش کشاورزی است و نهال‌ها از منابع مختلفی تهیه می‌شوند و نظارت‌ها انتظار ما را برآورده نکرده است.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: در واحدهای مکانیزه از ابتدا بذرها مورد نظر بررسی قرار می‌گیرند و یک مکانیسم کاملا پیوسته است و رشد بذر و آماده شدن نهال سه سال طول می‌کشد و بعد از سه سال حتی در مرحله آخر گاهی میوه روی درخت مشاهده و پس از آن به روی زمین منتقل می‌شود و با آموزش و ترویج این روند کشاورزان عملکرد بهتری پیدا می‌کنند و برداشت متوسط خود را از 800 تا 900 کیلو به بیش از 4 تن می‌توانند برسانند که این اتفاق مبارکی برای کشور به حساب می‌آید و امیدواریم تعداد این واحدها روز به روز افزایش یابد.

خاوازی عنوان کرد: رشدی که امسال برای تداخلات اراضی کشاورزی داشتیم رشد بسیار خوبی است و در همین راستا 500 هزار هکتار که جزو اراضی مورد دعوی وزارت جهاد کشاورزی و منابع طبیعی بوده است را توانستیم به نفع مردم رای بگیریم.

معاون وزیر کشاورزی: ایجاد 19 پارک آبخیز با 46 هزار هکتار وسعت در برنامه کاری قرار دارد وزیر کشاورزی: پارک‌های آبخیزداری در 11 شهر به منظور جلوگیری از رو به رو شدن با سیل ایجاد شد وزیر کشاورزی: پارک‌های آبخیزداری در 11 شهر به منظور جلوگیری از رو به رو شدن با سیل ایجاد شد

وی ادامه داد: رویکرد وزارتخانه این است که هم منابع طبیعی را برای نسل آینده حفظ کند و هم جایی را که کشاورزان بیش از 50 سال  روی آن زحمت می‌کشند و از حالت منابع طبیعی درآمده است را همان گونه که قانون به ما اجازه می‌دهد در اختیار مردم قرار دهد و این یک پروسه طولانی است و مساحتی دارد به اندازه کل ایران ولی سرعتی که امسال گرفتیم سرعت قابل قبولی بوده و با سال‌های گذشته قابل مقایسه نیست.

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: به همه مسئولان و مدیران ذی‌ربط تاکید کرده‌ایم که پرده اختلاف را با سرعت کنار بزنند تا مشکلات مردم در زمینه امور اراضی و منابع رفع شود.

خاوازی با اشاره به کنترل قیمت گوشت گفت: ما از هر ایده‌ای که منجر به کاهش قیمت گوشت در داخل کشور شود، استقبال می‌کنیم و اگر انجمن تولیدکنندگان ذی‌ربط اعداد را رسما به ما اعلام کنند ما نیز به ستاد تنظیم بازار اعلام می‌کنیم و در وزارت صمت مصوبه آن را می‌گیریم و خرید اتفاق می‌افتد، از نظر منابع مالی و سردخانه مشکلی نداریم و حتی اگر بتوانیم کمک کنیم  5 هزار تا 10 هزار تومان قیمت گوشت کم شود، حتما استقبال می‌کنیم.

وی تصریح کرد: در زمینه بیابان‌زدایی امسال نزدیک به 35 هزار هکتار نهال‌کاری انجام شده و همچنان این نهال‌کاری ادامه دارد و بیش از 330 هکتار نهال‌کاری انجام شده که 35 هکتار آن در بیابان‌ها بوده است و به جنگل تبدیل می‌شوند، کمیته ملی بیابان نیز در سطح وزارتخانه تشکیل شده و ارکان مختلف بیابان‌زدایی بسیار فعال هستند و برنامه‌های بسیار مفصلی دارند که سبب ایجاد شغل و کاشت نهال و جلوگیری از انتقال گرد و غبار و گسترش بیابان می‌شود.

انتهای پیام/712

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استقبال می کنیم وزیر کشاورزی قیمت گوشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۰۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) گوسفند غول‌پیکری که در تاجیکستان مثل طلا باارزش است

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

فرارو- در تپه‌های خارج از شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان، چوپان بختیار شریپوف مراقب گله گوسفندان غول پیکر هیسار خود بود. این نژاد که به دلیل سودآوری و توانایی سازگاری با تغییرات آب و هوایی ارزشمند است، در این کشور آسیای مرکزی که با کمبود گوشت و چراگاه مناسب مواجه است، جایگاه بالایی را به خود اختصاص داده است.

به گزارش فرارو، شاریپوف ۱۸ ساله گفت: آن‌ها حتی زمانی که آب و مرتع کمی در دسترس باشد، به سرعت وزن اضافه می‌کنند.

این گوسفندان مقاوم که به دلیل سال‌ها چرای بیش از حد و گرم شدن زمین با تخریب جدی زمین‌های کشاورزی مواجه هستند، نعمتی بالقوه برای کشاورزان تاجیکستان محسوب می‌شوند و گوشت زیادی دارند.

حدود ۲۵۰ گوسفند غول‌پیکر هیسار - که با دو توده چربی در قسمت عقب آن‌ها قابل تشخیص هستند - زیر آفتاب اوایل بهار زیر نظر شاریپوف در حال چرا بودند.

او گفت: این‌ها به طور متوسط ۱۳۵ کیلوگرم (۳۰۰ پوند) وزن دارند. در اواخر زمستان خیلی سنگین نیستند، اما به سرعت اضافه وزن پیدا می‌کنند.

بزرگترین گوسفند هیسار تاجیک می‌تواند بیش از ۲۱۰ کیلوگرم (۴۶۰ پوند) وزن داشته باشد و قادر به تولید گوشت و چربی حدود دو سوم وزن کل خود است، که می‌توانند برای کشاورزان بسیار سودآور باشند.

شروفجون راخیموف، یکی از اعضای آکادمی علوم کشاورزی تاجیکستان، به خبرگزاری فرانسه گفت: هیسار‌ها یک نژاد منحصر به فرد هستند، اول به دلیل وزنشان، به علاوه این گوسفند‌ها هرگز در یک نقطه نمی‌مانند، بنابراین به بهبود اکوسیستم زمین کمک می‌کنند. آن‌ها می‌توانند تا ۵۰۰ کیلومتر (۳۰۰ مایل) در جستجوی چراگاه بین فصول سال سرگردان باشند و به مراتع در مناطق مختلف کمک کنند تا احیا شوند.

کاهش کیفیت زمین یکی از اصلی‌ترین چالش‌های زیست محیطی پیش روی آسیای مرکزی است. بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، حدود ۲۰ درصد از زمین‌های منطقه در حال حاضر تخریب شده است و ۱۸ میلیون نفر را تحت تاثیر قرار داده است. این مساحت ۸۰۰۰۰۰ کیلومتر مربع (نزدیک به ۳۱۰۰۰۰ مایل مربع) است که معادل وسعت ترکیه است.

بسیاری از کشاورزان که با کاهش بهره‌وری زمین هایشان به معیشت خود آسیب وارد می‌کنند، مهاجرت را انتخاب می‌کنند. در چنین محیطی، وضعیت گوسفند هیسار - که می‌تواند در شرایط سخت رشد کند - برای تاجیکستان مورد توجه عمومی جدی است.

تاجیکستان اخیراً همسایگان خود را به دستکاری در این نژاد متهم کرده و آن را با دیگر گونه‌های محلی برای ایجاد گوسفندان سنگین‌تر به کار برده اند.

یک هیسار به وزن ۲۳۰ کیلوگرم سال گذشته در یک مسابقه کشاورزی در قزاقستان به ثبت رسید و رکورد جهانی گینس را به نام خود ثبت کرد.

پرورش دهندگان تاجیک می‌گویند که قصد دارند جلوتر بمانند. بوبوکالونوف در حالی که در مقابل گوسفندی که روی ترازو خوابیده و پاهایش را به هم بسته است، گفت: او ۱۵۲ کیلوگرم وزن دارد و ۱۵۰۰۰ دلار ارزش دارد. این مبلغ معادل شش سال حقوق متوسط در تاجیکستان است. بوبوکالونوف قصد دارد او را اواخر امسال بفروشد.

بوبوکالونوف گفت: امیدوارم تا زمان مسابقات تابستان امسال وزن او به ۲۲۰ تا ۲۳۰ کیلوگرم برسد. فقط با تغذیه او با محصولات طبیعی بدون دوپینگ، او می‌تواند روزانه ۸۰۰ گرم وزن داشته باشد.

در قزاقستان، یک گوسفند در سال ۲۰۲۱ به قیمت ۴۰۰۰۰ دلار فروخته شد.

در حالی که کشاورزان هیسار‌ها را به دلیل سودآوری دوست دارند، این گوسفند به دلیل طعم و مزه خود در میان جمعیت گسترده‌تر مشهور است. گوشت گوسفندی یک عنصر ضروری در غذا‌های آسیای مرکزی است.

دیگر خبرها

  • توزیع روزانه ۴ تن گوشت قرمز در بازار روزهای کرج
  • کشاورزی در ماه و مریخ: مزرعه‌داری در ورای مدار زمین، امکان‌پذیر است
  • امحاء۲۰۰ کیلوگرم گوشت منجمد فاسد در آمل
  • (ویدئو) گوسفند غول‌پیکری که در تاجیکستان مثل طلا باارزش است
  • توزیع گوشت قرمز در بازارهای روز کرج + قیمت
  • قیمت«گوجه فرنگی» از هفته آینده و «پیاز» از ماه آینده کاهش می‌یابد
  • واردات ۲۰ تن گوشت گرم گوسفندی به استان یزد
  • سرقت مغازه در استان بوشهر ۲۸ درصد کاهش یافت
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • ضرورت به‌روزسانی تجهیزات اطفای حریق در کرمانشاه