Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا دیلمی عصر شنبه در کارگاه آموزشی با موضوع نقد تحریفات و خرافات در مناسک و مراسم مذهبی اظهارکرد: بالندگی هیئت در تراز اسلام ناب از الزامات تمدنی و یکی از محورهای مهم تحقق وحدت کلمه و انسجام اسلامی است.

وی افزود: یکی از محوری ترین نهادهای مذهبی و انقلابی مردم پایه با محوریت نشر معارف دینی و بصیرتی و حتی خدمات اجتماعی، هیئات و تشکل های مذهبی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیلمی با اشاره به جایگاه مهم راهبردی هیئات مذهبی در جامعه، افزود: توجه به توانمندسازی و ارتقاء شاخصه ها و ویژگی های اثرگذار آن در میدان کارزار تمدنی و پیوست عمیق با فرهنگ عاشورایی از جمله مباحثی است که همواره باید در تشکل های دینی و انقلابی مورد توجه قرار گیرد.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان بیان کرد: ترسیم هیئت در تراز اسلام ناب با رویکرد انقلابی، عدالت خواهی، شهادت طلبی، ولایتمداری، استکبارستیزی، دشمن شناسی و توجه به مولفه ها و پیام های ماندگار عاشورا، از الزامات تمدنی، رمز تحقق وحدت کلمه و انسجام اسلامی است.

وی گفت: امروز امیدآفرینی در جامعه و حضور جوانان در صحنه دفاع از عظمت حدوث انقلاب اسلامی و دستاوردهای و تلاش برای تعالی آن یکی از مباحث مهمی است که باید به عنوان یک اصل در تشکل های دینی نهادینه شود و این نهاد انقلابی در این خصوص به ویژه در افق تمدنی، برنامه های خوبی در این خصوص در نظر دارد.

کد خبر 5163293

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان ویروس کرونا کرمانشاه آمار کرونا شیوع کرونا بوشهر خطبه های نماز جمعه شیراز گرگان شهرستان کرج اردبیل عکس استانها اراک کاشت نهال و درخت قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۰۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همت معلمان، زمینه‌ساز فرهنگ و تمدن شده است

ایسنا/آذربایجان شرقی استاندار آذربایجان شرقی گفت: بی‌تردید پشتوانه این تاریخ پرافتخار، عالمان و معلمان گمنامی هستند که همت بلند آنان، گنجینه فاخری از معارف و شخصیت‌های علمی را برای ملت ما ساخته و زمینه‌ساز فرهنگ و تمدن شده است.

رحمتی در پیامی به مناسبت ۱۲ اردیبهشت، روز بزرگداشت مقام معلم، موفقیت و کامیابی نسل‌های حال و آینده را در گرو تلاش متعهدانه و خستگی‌ناپذیر آموزگاران و اساتید دانست. 

وی افزود: ۱۲ اردیبهشت، روز ستایش دانایی، تعهد و عشق به رشد و تعالی جامعه است. این روز فرصت مغتنمی است تا از معلمان عزیز به عنوان پیشوایان فکری و فرهنگی جامعه، تجلیل و قدردانی شود.

وی ادامه داد: تاریخ پرافتخار ایران زمین و آثار فرهنگی به جا مانده از شخصیت‌های علمی و فکری، نشانگر جایگاه والای تعلیم و تعلم در این سرزمین است.

وی اذعان کرد: امروز هم موفقیت و کامیابی نسل‌های حال و آینده ما، در گرو تلاش متعهدانه و خستگی‌ناپذیر آموزگاران و اساتیدی است که توان و تخصص خود را وقف افروختن شعله‌‍‌های دانایی و آگاهی در جامعه کرده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: اینجانب با گرامی‌داشت یاد و خاطره بزرگ‌معلم مدرسه انقلاب، استاد شهید مرتضی مطهری، هفته معلم را به همه معلمان، فرهنگیان و اساتید عزیز در مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی استان تبریک می‌گویم و توفیق همه تلاشگران عرصه تعلیم و تربیت را از خداوند بزرگ مسألت دارم. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • همت معلمان، زمینه‌ساز فرهنگ و تمدن شده است
  • فرماندهان آینده ارتش انقلابی در مکتب معلمان خود پرورش می‌یابند
  • تاکید رئیس‌جمهور بر فراهم کردن زمینه حضور هرچه گسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات
  • معلم محور تمدن ساز جامعه اسلامی است
  • فعالیت ۲۰۰ تشکل دانشجویی و ۱۰۰ تشکل فعال استادی در دانشگاه آزاد
  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان
  • حجت الاسلام خسروپناه: علم حکمی؛ لازمه دستیابی به تمدن نوین اسلامی
  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • تحقق شعار سال نیاز به مدیران انقلابی و جهادی دارد
  • شهید «مطهری» طراح اندیشه تمدن نوین اسلامی است