Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان، محمد عیدی در جلسه رونمایی از سند بررسی راهکارهای خروج از رکود بازار صنایع دستی در بحران کرونا اظهار کرد: پیش از این در جلسه‌ای با عنوان کارگروه گردشگری با حضور همه کنش‌گران این عرصه و حسن قاضی عسگر معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان، قرار بر این شد که حوزه‌های مورد تهدید در ایام شیوع کرونا را بررسی کنیم و به دنبال راهکارهایی باشیم که بتوانیم در حوزه صنایع دستی و صنایع خلاق اصفهان اقدامات و سیاست‌‌هایی را به منظور کاهش رکود بیش از حد این صنایع که هویت فرهنگی اصفهان بر دوش آنان است، داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان افزود: حوزه معاونت فرهنگی شهرداری طی جلسه‌ای مطالعات ابتدایی در راستای توسعه یک سری مباحث در این حوزه را انجام داد.

وی با بیان اینکه حدود یک ماه است که مقاله آماده ارائه است، تصریح کرد: تمام همت دوستان این بوده که سندی روی میز قرار گیرد که بتوانیم بر مبنای آن اقداماتی را در سطح شهر و حتی استان داشته باشیم و چنانچه موفقیت آمیز بود آن را به کل کشور تسری دهیم تا همه ایران بتوانند از آن استفاده کنند.

در ادامه محمد ایزدخواستی اظهار کرد: یکی از مهمترین وظایفی که سازمان یونسکو بر عهده دارد پاسداری و حفاظت از میراث ملموس و ناملموس بشری است.

دبیر دفتر یونسکو در شهرداری اصفهان گفت: حوزه صنایع دستی مهمترین حوزه‌ای است که در اصفهان حدود ۷ سال پیش به عضویت شبکه شهرهای خلاق جهان در یونسکو درآمد؛ مسأله صنایع دستی به عنوان مهم‌ترین حوزه‌های تاثیرگذار در صنعت خلاق کشور قابل تأمل و بررسی بوده که در همین راستا، دفتر کمیسیون ملی با مشارکت شهرداری اصفهان، این مسأله را پیگیری کرد تا به یک نسخه اولیه برسد.

وی تصریح کرد: بعد از شکل‌گیری پدیده کرونا اقدامات مشابهی در سراسر دنیا برای اخذ ایده و راهکار در این حوزه به وجود آمد؛ برای مثال در کشور هندوستان به عنوان یکی از مهمترین مراکز صنایع دستی جهان بعد از فراگیری کرونا، دفتر کمیسیون ملی یونسکو در این کشور یک فراخوان جهانی اعلام کرد مبنی بر اینکه وضعیت صنایع دستی ما به خاطر رکود گردشگر با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده است و از سراسر دنیا تقاضای ایده کرده بود که به فکر صنایع دستی هند باشید تا از دست نرود.

ایزدخواستی ادامه داد: در این راستا با همکاری دوستانِ همکار در شهرداری، مطالعاتی را در دو حوزه نظری و کسب تجارب و ارائه ایده‌ها ساماندهی کردیم که در این بین دو دیدگاه وجود دارد نخست اینکه رونق گردشگری باعث رونق صنایع دستی است؛ دوم اینکه رونق صنایع دستی باعث رونق گردشگری خلاق است که بر اساس دیدگاه اخیر، ضرورت دارد که نگاه ما به صنایع دستی و تعاملات آن با حوزه گردشگری جدی تر شود.

دبیر دفتر یونسکو در شهرداری اصفهان افزود: با فراگیری بیماری کرونا در کشور، شهرداری اصفهان به همراه سایر بخش های مربوطه مطالعاتی را در راستای تحلیل رکود بازار صنایع دستی اصفهان در بحران کرونا انجام دادند که همانند سایر کشورها این مطالعات در وضعیت به وجود آمده با سرعت زیادی انجام شد.

وی اظهار کرد: سند بررسی راهکارهای خروج از رکود بازار صنایع دستی در بحران کرونا یک نقطه سرآغاز است که باید سایر بازیگران عرصه صنایع دستی و حوزه فرهنگی و اقتصادی آن را به جلو ببرند و باز هم نسخه‌های اصلاحی آن تهیه شود.

ایزدخواستی با بیان اینکه این سند به منظور اخذ ایده و راهکار در حوزه صنایع دستی و گردشگری تدوین شده است، گفت: پژوهش حاضر براساس مطالعات، داده‎‌کاوی‌ها و جلسات اندیشه‌ورزی صاحب‌نظران سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان و دفتر کمیسیون ملی یونسکو- ایران در استان اصفهان در ماه‌های آذر و دی سال جاری صورت گرفته است و مرحله تحلیلی آن ادامه دارد.

دبیر دفتر یونسکو در شهرداری اصفهان اظهار داشت: این سند به بررسی جامعه‌شناختی مسأله صنایع دستی و رکود ناشی از کرونا، بررسی مسأله رکود با روش ۶P در حوزه بازاریابی، تطبیق مدیریت استراتژیک بر بازاریابی دوران رکود صنایع دستی، تحلیل مسائل صنایع دستی اصفهان با کمک ماتریس SWOT و بررسی تجارب سایر کشورها می‌پردازد.

گفتنی است، سند بررسی راهکارهای خروج از رکود بازار صنایع دستی در شش فصل  با سه رویکرد جامعه‌شناسی، بازاریابی و مدیریت استراتژیک در راستای ارائه راهکارهای خروج از رکود بازار صنایع دستی تنظیم شده که به صورت عمل‌گرایانه  بیش از ۱۲۰ راهکار برای بهبود وضعیت صنایع دستی پیشنهاد داده است.

انتهای پیام/۶۳۰۵۸/ج/

منبع: فارس

کلیدواژه: صنایع دستی رکود خروج از رکود محمد عیدی یونسکو شهرداری اصفهان بحران کرونا صنایع دستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۲۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ رهن بازار مسکن؛ رهن کامل یک واحد نوساز با ۵۰۰ میلیون تومان

به گزارش خبرنگار مهر، با پایان سال (۱۴۰۲) و افزایش قیمت مسکن در روزهای پایانی سرد سال و همزمان با شروع سال جدید، افزایش نرخ اجاره بها کابوس مستأجران شد که در مقابل با فاصله گرفتن نرخ‌های پیشنهادی اجاره بها با قدرت پرداختی مردم، موجب تشدید کابوس و دل‌سرد شدن آنها شد.

البته طبق رسم سال‌های گذشته بازار مسکن، افزایش قیمت اصلی ملک در ماه اردیبشهت و خرداد با توجه به اتمام مدارس و تغییر محل زندگی خانوار رخ خواهد داد؛ همچنین بازار ساخت مسکن در سال اخیر روند مثبتی نداشته و سیاست‌های انقباضی دولت، علاوه بر ایجاد آرامش موقتی در این صنعت، عملاً راه به جایی نبرد.

بر اساس این گزارش، بازار مسکن امسال هم با تأثیرپذیری از سال گذشته در رکود تورمی گذراند. کارشناسان حوزه مسکن معتقدند، مردم دیگر توانی برای خرید خانه ندارند و طبق آمار، شاخص دسترسی به مسکن ۱۰۷ یا ۱۰۹ سال شده، حال چه کسی می‌تواند ۱۰۹ سال زنده و تمام عمر خود را کار کند؛ با وجود گرانی‌ها و مشکلات بعدی کشور قطعاً رسیدن به این موضوع، تقریباً یک امر محال است.

همچنین بر اساس گفته مشاورین املاک با کاهش قدرت خرید مصرف کننده نهایی و افزایش دلاری قیمت آپارتمان، انتظار خروج از رکود در کوتاه مدت دور از ذهن است؛ بنا به این دلیل، انتظار می‌رود معاملات تهاتری در بازار مسکن رونق بیشتری پیدا کند.

تلاش سیاست‌گذار برای کنترل نقدینگی از یک سو و حکومت رکود تورمی مسکن از سوی دیگر موجب شده طیف وسیعی از فعالان صنعت ساختمان با بحران جدی روبرو شوند که در صورت ادامه این روند، احتمالاً با تضعیف عرضه مسکن در بازار در بلند مدت، مطابق سیاست‌های دولت برای کنترل قیمت و عرضه مسکن، این بازار حرکت نخواهد کرد.

بر اساس اهمیت مسکن در معیشت و رفاه زندگی مردم، خبرگزاری مهر قصد دارد در سلسله گزارش‌هایی قیمت خرید، رهن و اجاره واحدهای مسکونی در مناطق مختلف تهران را به صورت مجزا بررسی کند.

با توجه به افزایش قیمت مسکن در پایان سال گذشته (۱۴۰۲)، به بررسی وضعیت نرخ رهن و اجاره در مناطق «منطقه ۱۳» و «منطقه ۱۴» و «منطقه ۱۵» و «منطقه ۱۶» و «منطقه ۱۷» و «منطقه ۱۸» و «منطقه ۱۹» پرداختیم؛ حال قصد داریم در گزارش پیش رو نرخ رهن و اجاره «منطقه ۲۰» تهران را بررسی کنیم.

طبق آمار ارائه شده از رهن و اجاره مسکن در مناطق مختلف تهران، یک آپارتمان ۸۸ متری دوخوابه در منطقه ۲۰ محله «جوانمرد قصاب» تهران با پرداخت ۵۵۰ میلیون تومان ودیعه و کرایه ماهیانه ۵ میلیون تومان قابل اجاره و این واحد تازه ساخت (۱۴۰۳) است.

همچنین برای رهن کامل یک واحد آپارتمان ۷۵ متری دوخوابه، تازه ساخت یا به اصطلاح کلید خورده در منطقه ذکر شده، در محله «شهادت» تهران، نیازمند ۵۰۰ میلیون تومان ودیعه خواهید بود.

نرخ رهن اجاره واحدهای دیگر در منطقه ۲۰ تهران را در جدول زیر بررسی کنید؛

محله و خیابان (منطقه ۲۰) متراژ ساختمان عمر ساختمان قیمت اجاره (تومان) قیمت رهن (تومان)
ابن‌بابویه ۸۰ ۱۴۰۱ _ ۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰
جوانمرد قصاب ۸۸ ۱۴۰۳ ۵,۰۰۰,۰۰۰ ۵۵۰,۰۰۰,۰۰۰
حمزه آباد - متروی شهر ری ۷۰ ۱۴۰۱ ۱,۰۰۰,۰۰۰ ۶۰۰,۰۰۰,۰۰۰
دولت‌آباد ۸۵ ۱۴۰۳ _ ۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
دیلمان - میدان نماز ۸۵ ۱۴۰۱ ۸,۰۰۰,۰۰۰ ۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
سر تخت ۸۰ ۱۳۹۵ _ ۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهادت ۷۵ ۱۴۰۳ _ ۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
صفاییه ۸۷ ۱۴۰۱ _ ۵۸۰,۰۰۰,۰۰۰
ظهیر آباد ۸۰ ۱۴۰۰ _ ۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
عباس‌آباد ۸۰ ۱۴۰۰ _ ۷۲۰,۰۰۰,۰۰۰
فیروزآبادی - شهر ری ۸۶ ۱۴۰۳ _ ۸۳۰,۰۰۰,۰۰۰
ولی آباد - شهید آوینی ۸۵ ۱۳۹۸ _ ۳۵۰,۰۰۰,۰۰۰

به گزارش مهر، طبق مشاهدات میدانی خبرنگار مهر، از منطقه ۲۰ تهران مشخص است که در این منطقه خبری از نوسانات شدید قیمتی نیست و به نظر می‌رسد ترکیب دو عنصر رکود و تورم همچنان در بازار مسکن پا برجاست و زنگ خطر تعداد کم معاملات در این بازار در گوش فعالین این صنعت به صدا در آمده است.

در شرایط رکود تورمی دو سمت عرضه و تقاضا هر دو متضرر خواهند بود، مصرف کننده توان خرید ندارد و تولید کننده با فقدان فروش در چرخه کسب و کار با مشکل مواجه خواهد شد.

کد خبر 6095932 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • تابلوی بورس، تابلوی رکود
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • عرضه صنایع‌دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • بازار فروش صنایع‌ دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • نرخ رهن بازار مسکن؛ رهن کامل یک واحد نوساز با ۵۰۰ میلیون تومان
  • چشم انتظاری تاریخ بر بالین ریسباف پیر؛ رویای اصفهان تعبیر می‌شود
  • افزایش ۲ برابری مسافران مترو در روزهای جمعه/ برگزاری کارگاه‌های صنایع دستی در ایستگاه‌ها
  • ثبت سفارش فروش ۳۸۰ میلیارد صنایع دستی سیستان و بلوچستان
  • آماده‌سازی ۲۵ پارکینگ موتورسیکلت درمحدوده بازار اصفهان
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا