Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل سیاسی گفت: امریکا ابتدا از برجام خارج شد و تحریم را تشدید کرد و لذا امروز ابتدا باید تحریم را لغو کند و بعد به برجام باز گردد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، سیدجلال فیاضی در مصاحبه با مجله خبری تحلیلی "رویداد" رادیو گفت‌وگو با اشاره به سیاست‌های جدید امریکا در برابر ایران، اظهار کرد: نکته مهم اینست که دولت بایدن تا کنون علی رغم سیاست‌هایی که درباره بازگشت به برجام داشت، در عین حال هنوز شاهد رفتار عملی از سوی او نیستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در دوران بایدن تنها اقداماتی کوچک صورت گرفته، عقب نشینی اندک اروپایی‌ها در شورای حکام و موافقت با آزادسازی برخی دارایی‌های ایران در عراق و کره جنوبی را از جمله این اقدامات عنوان کرد.

فیاضی گفت: این اقدامات نشانه قابل قبولی برای جمهوری اسلامی ایران نیست.

وی ادامه داد: همچنین باید توجه داشت که گرچه سیاست بایدن با ترامپ متفاوت اعلام شده است، اما دولت بایدن در داخل امریکا تحت فشار است.

فیاضی در اینباره گفت: از یک سو بسیاری صهیونیست‌ها به بایدن فشار وارد می‌آورند و دیگری لابی داخلی امریکاست و همچنین برخی جمهوری‌خواهان صاحب نفوذ در کنگره فشارهایی بر دولت امریکا دارند.

وی افزود: بایدن اگر صداقت داشت، باید با این فشارها مقابله نماید.

فیاضی به رادیو گفت‌وگو گفت: بایدن عملکرد قابل قبولی نداشته؛ خاصه بعد از خروج ترامپ از برجام که عمدتا اروپایی‌ها نقش مثبت و سازنده‌ای را ایفا نکرده‌اند.

وی اضافه کرد: تمدید وضعیت اضطرار به معنای بسته شدن هرگونه راه نیست و اقدام جمهوری اسلامی در حوزه کاهش تعهدات، عمل در برابر عمل است.

فیاضی گفت: امریکا ابتدا از برجام خارج شد و تحریم را تشدید کرد و لذا امروز ابتدا باید تحریم را لغو کند و بعد به برجام باز گردد و این سیاست اعلامی و رسمی جمهوری اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: هرگونه صدای دیگر غیر از این از داخل کشور شنیده شود، سیاست جمهوری اسلامی نیست.

فیاضی لغو تحریم را اولویت جمهوری اسلامی دانست و افزود: بایدن به جمهوری خواهان در کنگره و سنا نیاز دارد و لذا باید هماهنگی لازم را با حزب جمهوری‌خواه نیاز دارد.

این تحلیلگر سیاسی سیاست‌های دولت بایدن را شکننده خواند و تصریح کرد: قطعا بایستی صداقت در رفتار را نشان دهد؛ خاصه در برابر سیاست‌هایی که اعلام کرده است.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: آمریکا جمهوری اسلامی ایران ایران جمهوری اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۳۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۸ خدمه شناور حادثه دیده ایرانی در پاکستان به میهن اسلامی

به گزارش قدس آنلاین، مراسم بدرقه این هشت خدمه شناور ایرانی امروز طی مراسمی در محل پایگاه نیروی دریایی با حضور دریادار راجا رب نواز فرمانده گارد ساحلی نیروی دریایی پاکستان و حسن نوریان سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در شهر کراچی برگزار شد.

سرکنسول کشورمان در این مراسم با قدردانی از عملیات امداد و نجات نیروی دریایی پاکستان در کمک رسانی و انتقال خدمه کشتی ایرانی به محیطی امن در کراچی ابراز امیدواری کرد که در چارچوب توافق دو دولت در سفر اخیر آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی به اسلام‌آباد، در آینده نزدیک، سایر اتباع ایرانی و پاکستانی که در زندان های دو کشور به سر می برند، به آغوش خانواده هایشان بازگردند.

دریادار راجا رب نواز فرمانده گارد ساحلی نیروی دریایی پاکستان نیز با اشاره به ماموریت مهم صیانت از بیش از یک هزار کیلومتر مرزهای آبی پاکستان، اجرای عملیات های امداد و نجات را یکی از شیرین ترین ماموریت های گارد ساحلی توصیف و ابراز امیدواری کرد همکاری های مرزبانی دریایی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان در زمینه صیانت از مرزهای آبی بیش از پیش گسترش یابد.

هشت خدمه کشتی المحمدی با بدرقه سرکنسول کشورمان در کراچی، این شهر بندری را به مقصد مرز زمینی ریمدان-گبد در نزدیکی چابهار ترک کردند. آنان از تلاش های سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسلام‌آباد و سرکنسولگری ایران در کراچی قدردانی کردند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • بازگشت ۸ خدمه شناور حادثه دیده ایرانی در پاکستان به میهن اسلامی
  • انتقاد جان کری از ترامپ در ششمین سالگرد خروج آمریکا از برجام: ایران را قوی تر کردی و آمریکا را منزوی
  • امیرعبداللهیان: ترکیه جایگاه ویژه‌ای در سیاست همسایگی ایران دارد
  • جایگاه ترکیه در سیاست همسایگی ایران ویژه است
  • امیرعبداللهیان: جایگاه ترکیه در سیاست همسایگی ایران ویژه است
  • فرماندهی واحد، نیاز تحقق توسعه دریامحور است
  • افشای عمدی فایل صوتی ظریف به روایت سعید لیلاز /با خرابکاری در نطنز، این سایت چند ماه از کار افتاد /ایران زمین بازی را عوض کرده است
  • افشاگری تازه؛ پخش فایل صوتی جنجالی ظریف، عمدی و برای پالس به آمریکا بود!
  • اسلامی: ایران از برجام خارج نشده است/ سند راهبردی بیست ساله هسته‌ای را در دستورکار قراردادیم/ گروسی: باید شرایط را جهت بازگشت به برجام تسهیل کنیم
  • سیاست همسایگی دولت سیزدهم