Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ فرماندار زنجان با بیان اینکه "رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم به زیر ۷۰ درصد رسیده است" گفت: مراجعه بیماران سرپایی به مراکز درمانی زنجان افزایش یافته است. - اخبار استانها -

رضا عسگری در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در  زنجان  با اشاره به اعمال محدودیت‌های جدید اظهار داشت: مدیریت خوبی از طرف مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ماه‌های گذشته صورت گرفته و مردم بیش از 90 درصد پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کردند اما در حال‌حاضر که به ایام پایانی سال نزدیک می‌شویم مردم نسبت به رعایت پروتکل‌ها و زدن ماسک بی‌تفاوت شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: در حال ‌حاضر رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم به زیر 70 درصد رسیده و نتیجه آن در ترددهای غیرضروری در سطح شهر به وضوح قابل مشاهده است؛ به ویژه در ساعات محدودیت و ممنوعیت ترددها که از ساعت 9 شب تا 3صبح است.

فرماندار زنجان گفت: تعداد زیادی از شهروندان به دلیل عدم رعایت رفت و آمدها در ساعت ممنوعیت مشمول جریمه شده‌اند که جریمه تعدادی از آن‌ها از طریق پیامک اعلام شده و جریمه تعدادی دیگر که شماره همراه آنها تغییر کرده در هنگام دریافت برگه خلافی روی برگه اعمال شده و قابل مشاهده است.

دریافت واکسن کرونا به معنای مصونیت نیست/علائم کرونای انگلیسی تفاوتی با نوع چینی نداردوضعیت شیوع کرونا در سمنان شکننده است؛ رعایت مردم تنها راه پیشگیری از موج چهارمبرگزاری حراجی‌های پایان سال در گلستان ممنوع است/ورود از خوزستان به گلستان با شرط منفی بودن تست کروناکرونا در اروپا|از اعتراضات علیه محدودیت‌ها در آلمان تا درخواست کمک جمهوری چک از شرکا

وی گفت: طبق مصوبه و اعلام ستاد ملی مبارزه با شیوع ویروس کرونا وقتی مراکز خرید و فروشگاه‌ها تا پاسی از شب باز هستند و فعالیت می‌کنند این برای مردم ایجاد جاذبه می‌کند و مردم همراه با خانواده‌ برای خرید یا گشت شبانه در این مراکز حضور پیدا می‌کنند که سبب افزایش جمعیت شده و معمولا با عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی نیز همراه است.

عسگری بیان کرد: با نزدیک شدن به عید به مرور دورهمی‌های خانواده‌ها و دید و بازدیدها افزایش می‌یابد و همین موضوع برای شیوع ویروس بسیار خطرناک است. 

وی با اشاره به اینکه مراجعه بیماران سرپایی به مراکز درمانی به شدت در حال افزایش است و وضعیت زنجان شکننده شده است تصریح کرد: استان‌های همجوار استان زنجان شرایط نگران‌ کننده‌ای دارند و وضعیت آن‌ها از لحاظ شیوع ویروس کرونا از استان زنجان بدتر است که این رفت و آمد‌ها بین استان زنجان و دیگر استان‌ها مخصوصاً استان‌های همجوار سبب افزایش شیوع کرونا خواهد شد.

فرماندار زنجان گفت: از 16 اسفند با هماهنگی و همکاری اصناف مقرر شد که از ساعت 9 شب تمامی مغازه‌ها و همه مراکز تجاری تعطیل شوند زیرا مسئولان تمایلی‌ ندارند در ایام آخر سال با توجه به شرایط سخت اقتصادی مجبور باشند تا بازار را تعطیل کنند بنابراین تنها راه جلوگیری از شیوع این بیماری منحوس رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم است.

انتهای پیام/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رعایت پروتکل های بهداشتی رعایت پروتکل ها استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۴۱۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش مراکز دندانپزشکی دولتی

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا،بهرام عین‌اللهی، از برنامه وزارت بهداشت برای گسترش مراکز دندانپزشکی دولتی خبر داد و گفت: در دولت سیزدهم تا کنون ۶۷ مرکز جدید دندانپزشکی در بخش دولتی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه تلاش ما فعالیت مراکز دندانپزشکی دولتی به صورت دو یا سه نوبته در طول شبانه روز است، افزود: یکی از راه‌های تقویت خدمات دندانپزشکی، افزایش تعداد مراکز و ساعات کاری آنها در بخش دولتی است و حتی به دنبال برون سپاری خدمات دندانپزشکی هستیم تا دندانپزشکان بتوانند با استفاده از امکانات بخش دولتی، خدمات مورد نیاز را با تعرفه دولتی به مردم ارائه کنند.

عین اللهی، حضور در بین مردم و دیدار چهره به چهره با آنها را از برنامه‌های وزارت بهداشت در دولت عنوان کرد و گفت: در سفر‌های استانی رئیس جمهور، میز ارتباطات مردمی وزارت بهداشت برای رسیدگی به مشکلات مردم برپا شده و باعث آشنایی با مشکلات مردم و اتخاذ تصمیماتی برای مقابله با کاستی‌ها می‌شود.

وزیر بهداشت، عمده مشکل مردم در این منطقه از تهران را مربوط به بیمه اتباع بیگانه فاقد شناسه و دسترسی به برخی دارو‌های خاص دانست و افزود: در این منطقه داروخانه‌های زیادی فعال هستند؛ اما نیاز است که خدمات دارویی تقویت و داروخانه‌های مرجع همانند ۱۳ آبان از سوی دانشگاه علوم پزشکی ایران، راه اندازی شود. البته برخی از مشکلات مردم این منطقه مربوط به سایر دستگاه‌های اجرایی است که به آنها منعکس می‌شود.

عین اللهی همچنین در خصوص دسترسی به برخی دارو‌های بیماران خاص، گفت: دارو‌ها دو دسته‌اند؛ برخی از آنها جنبه درمانی و برخی دیگر جنبه نگهداری دارند. متأسفانه برخی بیماری‌های ژنتیکی، دارو و درمان مؤثری ندارند و دارو‌های آنها بیشتر جنبه نگهداری دارند. خوشبختانه شرکت‌های دانش بنیان دارو‌های مشابه خارجی را با کیفیت بالا تولید می‌کنند؛ اما برخی بیماران به استفاده از دارو‌های خارجی اصرار دارند که این موضوع، تخصصی و نیازمند نظرات پزشکان متخصص است، اما آنچه مسلم است، نه تنها در کشور بلکه در بسیاری از کشور‌های منطقه، تقاضا برای دارو‌های تولید شده در شرکت‌های دانش بنیان ایرانی وجود دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش مراکز دندانپزشکی دولتی
  • عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور با موفقیت انجام شد
  • انجام موفقیت آمیز عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور
  • رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم/دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران
  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه
  • مسمومیت تعدادی از مردم به دلیل مصرف قارچ‌های سمی در لرستان
  • افزایش ‌مسمومیت ناشی از مصرف قارچ‌های سمی در لرستان طی هفته گذشته
  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد زنجان
  • بهره برداری از سه طرح بهداشتی، درمانی در فیروزکوه
  • افزایش شیوع فیبریلاسیون دهلیزی در افراد میانسال