Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- سی‌ان‌بی‌سی نوشت: ارزش بیشتر ارزهای دیجیتالی بار دیگر در مسیر کاهشی باقی ماند.

ریزش اخیر ارزهای دیجیتالی علاوه بر بسیاری از سهامداران خرد باعث کاهش شدید ارزش سهام شرکت های بزرگی شده است که اقدام به سرمایه گذاری در آن ها کرده اند. با این حال به نظر نمی رسد که روند ورود شرکت های بزرگ به بازار ارزهای دیجیتالی متوقف شده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تنها در چند روز اخیر ارزش سهام شرکت مایکرو استراتژی که سرمایه گذاری سنگینی در بیتکوین انجام داده، پس از کاهش اخیر ارزش بیتکوین از کانال ۵۶ هزار دلاری یک سوم ریزش کرده است.

تیم بسکتبال دالاس ماوریکز که از پرطرفدارترین تیم های ورزشی آمریکا محسوب می شود در بیانیه ای اعلام کرد از این پس هواداران باشگاه امکان خرید محصولات تبلیغاتی و تجهیزات ورزشی این باشگاه را با استفاده از ارزهای دیجیتالی بیتکوین و دوج کوین خواهند داشت. هدف از این اقدام، حرکت در مسیر فناوری های آینده عنوان شده است. پیش از این نیز ایلان ماسک بارها از دوج کوین حمایت کرده بود.

شمار دیگری از شرکت های بزرگ جهان برای ورود به بازار رمزارزها اعلام آمادگی کرده اند. کمپانی نتفلیکس که بزرگ ترین رسانه پخش فیلم و سریال جهان محسوب می شود از بررسی بازار رمزارزها برای تصمیم گیری در خصوص سرمایه گذاری در آن ها خبر داده است. خودروسازی هیوندای کره هم اعلام کرد احتمالا به زودی در برخی از فروشگاه های آن امکان خرید خودرو با ارزهای دیجیتالی مهیا خواهد شد. در حال حاضر خودروسازی تسلا این امکان را برای مشتریان خود فراهم کرده است.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۱۴۹۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۵.۲۴ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۶۵ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیتکوین و ۱۲ درصد در اختیار اتریوم است. بیت‌کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ۱۳ ظهر به وقت شرقی) / این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیتکوین

قیمت: ۴۸ هزار و ۳۰۰.۴۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۲۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۷۵ درصد افزایش

۲- اتریوم

قیمت: ۱۶۱۵.۵۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۶.۷۶ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۸.۵۵ درصد افزایش

۳- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۶ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۲ درصد کاهش

۴- کاردانو

قیمت: ۱.۱۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۵.۲۷ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۹.۵۲ درصد کاهش

۵- بایننس کوین

قیمت: ۲۲۴.۶۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۷۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۳ درصد افزایش

۶- پولکا دوت

قیمت: ۳۳.۳۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۷۶ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴.۳۵ درصد افزایش

۷- ریپل

قیمت: ۰.۴۶۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۷۴ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۰.۰۹ درصد افزایش

۸- یونی سواپ

قیمت: ۲۸.۱۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۷۸ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۶.۴۴ درصد افزایش

۹- لایت کوین

قیمت: ۱۸۲.۰۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۲۵ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۴.۳۷ درصد افزایش

۱۰- چین لینک

قیمت: ۲۷.۷۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۳۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۶.۰۲ درصد افزایش

 

ایسنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: ارزهای دیجیتالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۴۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تولید ناخالص داخلی ضعیف ایالات متحده و افزایش تورم در این کشور به نفع فلز در بحبوحه کاهش تقاضای دلار است؛ به طور کلی، طلا در یک محیط ریسک گریز در برابر دلار آمریکا در حال سود بردن است.

قیمت هر اونس طلای جهانی براساس دلار آمریکا پس از انتشار داده‌های اقتصاد کلان ایالات متحده آمریکا نوساناتی را تجربه کرد. این کشور تخمین اولیه تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول را منتشر کرد که نشان می‌دهد اقتصاد با سرعت سالانه ۱.۶ درصد در سه ماه منتهی به مارس رشد کرده است، که ۲.۵ درصد مورد انتظار را از دست داده و بسیار ضعیف‌تر از ۳.۴ درصد ثبت شده در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۳ است.

علاوه بر این، دفتر تحلیل اقتصادی (BEA) گزارش داد که شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) با سرعت سالانه ۳.۴ درصد برای سه ماهه رشد کرد که بسیار بالاتر از ۱.۸ درصد قبلی و بزرگترین افزایش در یک سال بود. در چند کلمه، رشد کاهش یافت، اما در حالی که تورم افزایش یافت، اقتصاد به رشد خود ادامه داد. چنین سناریویی کاهش احتمالی نرخ بهره از سوی فدرال رزرو را بیشتر به تاخیر می‌اندازد. در ابتدای هفته گذشته دلار آمریکا افزایش یافت. با این حال، دلار نتوانست حرکت خود را حفظ کند زیرا داده‌های اقتصادی ایالات متحده در طول هفته ناامیدکننده بود.

در حال حاضر هر اونس طلای جهانی ۸ دلار و ۶۲ سنت افزایش قیمت را تجربه کرده‌است و به قیمت ۲ هزار و ۳۳۹ دلار در هر اونس رسیده‌است.

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899714

دیگر خبرها

  • بیت‌کوین جهش کرد/ پیش‌بینی ۱۴۰هزار دلاری برای رهبر بازار رمزارز!
  • دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟
  • قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار کاهش یافت
  • کاهش قیمت بیت کوین تا ۶۳ هزار دلار
  • هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی
  • تعیین‌کنندگان نرخ دلار معرفی شدند/ قیمت دلار امروز ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان؛ ریزش ادامه دارد | دلار به کانال ۵۰ هزار تومانی برمی‌گردد؟
  • بازار رمزارز‌ها / بیت‌کوین آماده شد
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۵ ارديبهشت
  • آخرین وضعیت بازار رمزارز‌ها در جهان/ بیت کوین آماده شد