Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-07@08:33:59 GMT

افزایش عدالت در حقوق و دستمزد با تدبیر مجلس

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ | کد خبر: ۳۱۲۳۴۶۳۱

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ گفت: با تدبیر مجلس شورای اسلامی، ضمن افزایش حقوق و کاهش مالیات کارمندان؛ عدالت در میزان حقوق و دستمزد، افزایش یافت.

محمدحسین حسین زاده بحرینی با حضور در تحریریه بخش خبری 21 شبکه یک سیما افزود: در سال‌های پیش، فرمول افزایش حقوق سالانه به این صورت بود که دولت در لایحه خود درصدی را برای افزایش حقوق کارمندان دولت و بازنشسته‌ها اعلام می‌کرد و همان افزایش حقوق برای همه اعمال می‌شد و امسال نیز دولت همان مدل سنتی خود را در لایحه بودجه تکرار و پیشنهاد کرده بود حقوق‌ها و مستمری بازنشستگان, 25 درصد افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: تلقی مجلس این بود این روش افزایش حقوق می‌تواند به نابرابری بیشتر، دامن بزند و فاصله کف و سقف حقوق را افزایش می‌دهد.

بحرینی با بیان اینکه دولت به مجلس پیشنهاد کرده بود فاصله سقف حقوق 21 برابر کف حقوق باشد، افزود: مجلس این فاصله را به 15 برابر کاهش داد.

وی اضافه کرد: تقریباً جزو معدود کشور‌هایی هستیم که تا این اندازه میان حقوق کف و سقف، فاصله افتاده است و این احساس تبعیض، کارمندان را اذیت می‌کند و باید برای آن چاره اندیشی کنیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجلس موافقت کرد کسانی که تا 10 میلیون تومان حقوق می‌گیرند 25 درصد به حقوق آن‌ها اضافه شود و کسانی که بیشتر از این میزان حقوق می‌گیرند، افزایش حقوق آن‌ها در سال 1400 صرفاً دو و نیم میلیون تومان باشد.

بحرینی افزود: افزایش حقوق بازنشسته‌های سازمان تامین اجتماعی, 89 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است.

 

تسنیم/

برچسب ها: حقوق ، عدالت ، مجلس ، بازارنیوز لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000NHg

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: حقوق عدالت مجلس بازارنیوز افزایش حقوق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۲۳۴۶۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت دولت با راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان در گلپایگان

ایسنا/اصفهان سخنگوی دولت گفت: دولت این آمادگی را دارد که در مهرماه سال جاری برای دانشگاه فرهنگیان گلپایگان پذیرش دانشجو داشته باشد.

علی بهادری جهرمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان در شهرستان گلپایگان نیازمند هرگونه مصوبه‌ای در دولت باشد، آمادگی انجام آن را داریم ضمن اینکه مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان هم اعلام آمادگی کرد. باید مکان این دانشگاه در شهرستان مشخص شود که اگر این اتفاق بیفتد دولت این آمادگی را دارد که در مهرماه سال جاری برای دانشگاه فرهنگیان گلپایگان پذیرش دانشجو داشته باشد.

سخنگوی دولت در خصوص معلمان خرید خدمت گفت: نظام جذب معلمان باید ساماندهی و عدالت محور شود به همین دلیل به سمت آزمون گرفتن رفته‌ایم تا رقابت با عدالت باشد. برای معلمی که سر کلاس است و فرصتی برای درس خواندن ندارد امتیازی برای سوابق خدمتی‌ او پیش بینی شده است. امیدواریم در این رقابت عادلانه تمام خرید خدمتی‌ها بتوانند جذب شوند چراکه تجربه آنها کمک می‌کند که مسیر تدریس را بهتر طی کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خبر جدید یک نماینده درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان/ افزایش ۹۰ درصدی حقوق بازنشستگان چه زمانی اعمال می‌شود؟
  • تعیین دستمزد کارگران به مجلس واگذار می‌شود؟
  • قصه فاضلاب بندرعباس و تدبیر دولت ‌برای پایان بی‌تدبیری‌ها
  • مجلس دوباره به موضوع افزایش حقوق بازنشستگان ورود می‌کند؟
  • نظر مجلس درباره اعتراض بازنشستگان تامین اجتماعی به مصوبه افزایش حقوق؛ همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری از خرداد
  • ورود دوباره مجلس به موضوع افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • شیوه نامه افزایش حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد تشریح شد
  • پروژه‌ی «دولتی‌سازیِ دستمزد»
  • رشد ۵۰ درصدی اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای عدالت مزدی
  • موافقت دولت با راه‌اندازی دانشگاه فرهنگیان در گلپایگان